Creative CT2950 en ide connector

Pagina: 1
Acties:

• constructor
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:21
heey,

Ik kwam in m'n oude "schoenendoos" nog een Creative geluidskaart tegen (ct2950 met sound daughterboard db50gx)isa pnp.
Nou zit er op deze geluidskaart ook een ide connector, is t mogelijk om hier een HD aan te hangen of niet.
Heb al bij creative gekeken en google (alleen m'n japans/chinees is niet zo goed ;) ).
Is er iemand met meer kennis en ervaring die dit weet???

bij voorbaat dank.

[ Voor 5% gewijzigd door constructor op 23-09-2004 20:57 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Nee. Die dingen zijn alleen bedoelt voor CD-ROM drives, vaak niet eens ATAPI, dus niet voor HD bedoelt (buiten het feit dat je het waarschijnlijk toch niet aan de gang zult krijgen).

Wat wil je BTW met een HD aan een ISA slot... Dat zou echt niet al te snel gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door voodooless op 23-09-2004 21:12 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• constructor
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:21
Was ook meer als "knutsel" project bedoelt, maar kan er dus wel een cd-drive aanhangen zodat ie direct de muziek afspeelt.
Wilde t eerst ff zeker weten voor ik m'n P3 t raam uit kon gooien.
bedankt. :)

We zien wel wat t wordt, voor de rest niet veel te doen.
Zie t nu ook meer als een uitdaging, en om m'n xp 3200 weer te gaan pijnigen vindt ik ook niets.

maar vooralsnog bedankt voor de uitleg. :)

[ Voor 37% gewijzigd door constructor op 23-09-2004 21:22 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

constructor schreef op 23 september 2004 @ 21:15:
Was ook meer als "knutsel" project bedoelt, maar kan er dus wel een cd-drive aanhangen zodat ie direct de muziek afspeelt.
Om muziek uit een CD-ROM drive te krijgen hoef je hem alleen maar aan de power te hangen.

Zoals ik al zei, deze controllers zijn oud, en stammen uit de tijd dat er nog geen echte standaard was voor CD-ROMS (ATAPI), en dus ondersteunen ze dus maar enkele zeer oude CD-ROM modelen. Als je gelukt hebt kab ie wek ATAPI... maar ik denk niet dat je ergens drivers zult vinden om het ding ook echt te kunnen gebruiken.

Dus ik zou zeggen, gooi je P3 van 10 hoog, en maak er een filmpje van! Vergeet het wel niet hier te posten :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door voodooless op 23-09-2004 21:19 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?