Toon posts:

[Mandrake 10.0] Asus A7N8X (nForce chip) hangt bij install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de 3cd's ge'download genaamd

Mandrakelinux10.0-Official-Download-CD1.i586
Mandrakelinux10.0-Official-Download-CD2.i586
Mandrakelinux10.0-Official-Download-CD3.i586

deze zitten allemaal in ingepakt via winrar

Ik heb ze al uitgepakt en dan gebrand als data-cd of als data-bootable cd.
maar ook al in nero geopend , gaf die aan dat het een image cd was , toen gefikt toen starte die wel op , alleen bij de installatie blijft die hangen :(

Systeem:

Athlon Xp2500+
Maxtor 120gb S-ata
Asus A7N8X-Deluxe Rev2.0
Kingston 512mb DDR 333Mhz
Lite-On Dvd Speler

Wat is het probleem , dacht hem even snel te instaleren maar helaas ;(

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Heb je de MD5SUMS gecontroleerd van de ISO's? (op http://www.linuxiso.org of anders op google vind je daar wel informatie over hoe je die met Windows kan controleren).

Waar precies blijft hij hangen?

[ Voor 10% gewijzigd door freggy op 23-09-2004 20:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij gaat de resterende tijd berekenen , dan zie je 5min , vind wel erg snel maarja :D , en dan bij 3min blijft die hangen :( , muis stil alles.

Verwijderd

Heb je het ook al een keer opnieuw geprobeerd? Want dat maak ik niet op uit je verhaal. En heb je zoals Freggy zegt, ook de MD5SUM gecontroleerd? Draait Windows wel goed op die machine? Heb je Mandrake met die CD's ook al geprobeerd te installeren op een andere machine? Weet je zeker dat de CD's goed zijn? Geen beschadigingen/krassen? Of anders moet je misschien eens een andere CD-ROM speler proberen...

Ja, nogal wat vragen, want met je startpost kunnen we eigenlijk niks.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 21:05 ]

• freggy
  • Niet online
Tijdens de installatie van de pakketten gebeurt dat dan?

Check eens of je via Ctrl-Alt-F1/F2/F3 soms naar een console kunt en daar soms foutmeldingen ofzo ziet.

Indien dat ook niet lukt, vrees ik dat de kernel ergens vasthangt. Ik zou je dan aanraden om eens met netwerkinstallatie van 10.1 community te doen. Je vind de iso die je nodig hebt om de installatie te starten op ftp://ftp.surfnet.nl/pub/...6/install/images/boot.iso

Alle pakketten worden van Internet gedownload naargelang nodig. Zo download je niks overbodigs, en heb je ook de meest recente pakketten, met alle laatste bug fixes.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al 3x gebrand allemaal geprobeerd , en werkt niet.

Die controle van iso's dat programmaatje snap ik niet echt , ik heb het 1 en ander gedaan en was elke keer correct.
Maar hij maakt een batch file aan , en ik denk niet dat dat de bedoeling is.

Een ander systeem heb ik niet om op te instaleren :(

Via de console zou ik nog kunnen kijken wat er fout gaat , maar in principe installeert die een deel en dan ineens slaat die vast.

Verwijderd

Je zou eens kunnen kijken of je geheugen nog goed is... Even testen met memtest ofzo. Maar nogmaals, draait Windows wel goed op dat systeem?

Verwijderd

Topicstarter
Windows draait perfect op dit systeem , nooit problemen mee

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 19:59
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 21:17:
Windows draait perfect op dit systeem , nooit problemen mee
Dat zegt helemaal niets, linux gebruikt je geheugen op een andere manier dan windows.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al eerder linux gedraaid op dit systeem.
Enigste wat toen anders was , was de hardeschijf.
Wou nu weer mandrake 9.0 instaleren (die ik toen gebruikte) maar gaf een fout over de hardware configratie , dus dat zou komen omdat denk in die distrubutie me schijf nog niet werd ondersteund.

Maarja in nero doe ik nu dus

file , open , all files , selecteer dat rar(iso) bestand , burn

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
SATA zou een probleem kunnen zijn ja. Kan je 'm ook niet aan normaal ATA hangen? ('k heb geen idee of die dingen twee ingangen hebben).

Wonderlijk trouwens dat Nero die RAR voor je uitpakt en de ISO die er in zit dan gaat branden..... kan je niet gewoon eerst die rar uitpakken met winrar oid, en dan die ISO selecteren?

Om die MD5sums te controleren kan je winmd5 gebruiken. Als die correct zijn kan je ook Nero nog de inhoud van de gebrandde CD laten controleren toch?

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met winrar uitpak zie je gewoon alle mappen enzo , dus geen .iso bestand ;)

en die hash code die klopt zover ik weet :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weer 't 1 en ander geprobeert

die iso bestanden gecontroleerd , die code is gelijk (is dat de bedoeling?)

ik heb hem in me brander gedaan en toen geinstalleerd hielp ook niks , alleen dat die eerder vast sloeg.

Met me dvd speler ben ik nu iets verder gekomen dan net maar loopt dus nog steeds vast.

Zelfs een andere taal gekozen , hielp ook niet.

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-02 22:52
ze zijn NIET ingepakt met winrar !! Je moet in nero gewoon een van deze files aangeven en NIET uitpakken met winrar, (of wat dan ook) dan gaat het mis.

Voor een handleiding zie:
http://www.linuxiso.org/viewdoc.php/neroburning.html

[ Voor 8% gewijzigd door easydisk op 23-09-2004 22:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan maar helpt niet

nu las ik in een andere topict

[link][/link][rml][ Mandrake 10] Loopt vast tijdens installatie[/rml]
Tim85

Door Tim85 - woensdag 17 maart 2004 13:00
Het is eindelijk gelukt om Mandrake 10 te installeren.
Mijn nForce 2 mobo was het probleem.
door de kernel parameters "noapic nolapic" kon ik hem gewoon installeren.
Hoe bedoelt deze persoon dat en hoe pas je dat aan? want mischien is dat mijn probleem wel , of niet?

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 22:50:
Heb ik gedaan maar helpt niet

nu las ik in een andere topict

[link][/link][rml][ Mandrake 10] Loopt vast tijdens installatie[/rml]

[...]

Hoe bedoelt deze persoon dat en hoe pas je dat aan? want mischien is dat mijn probleem wel , of niet?
dat zou heel goed het probleem kunnen zijn ja!

dat pas je aan door als je net geboot hebt deze extra opties aan te geven bij de bootloader.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• freggy
  • Niet online
smokalot schreef op 23 september 2004 @ 23:09:
dat pas je aan door als je net geboot hebt deze extra opties aan te geven bij de bootloader.
Ik zou het toch maar vóór het booten van de Linuxkernel proberen meegeven, na het booten is het net te laat :-)

Je moet F1 (ofzoiets, het staat vermeld op het scherm) drukken voor meer opties bij het allereerste scherm dat je krijgt nadat je BIOS-informatie is verschenen. Dan type je linux noapic of iets dergelijks.

Verwijderd

Ik weet wel zeker dat het het
noapic nolapic
probleem is, je hebt een NVidia chipset op je mobo.

Druk F1 bij het allereerste kleurige scherm als je van de 1e cd boot, en type dan:
linux noapic nolapic
daarna moet je zonder problemen kunnen installeren.

Let er ook even op dat de bootloader bij de installatie als opties ook noapic en nolapic heeft. (Kan je op dezelfde manier ook achteraf ingeven, maar als het meteen goed staat is dat wel zo gemakkelijk.)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:43
* Wilke hiernoemt het topic even op onsubtiele wijze

Zo, daarmee is het denk ik het 3e of 4e topic over dit onderwerp..het is dus wel degelijk een irritant probleempje. Als het duidelijk in de topictitel staat is de kans groter dat mensen het probleem terugvinden later.

By the way, Tanker, het is nite de bedoeling dat je zo snel achter elkaar post - als je informatie wilt toevoegen, gebruik dan de 'edit'-knop naast je eigen posts :)

[ Voor 24% gewijzigd door Wilke op 24-09-2004 10:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok jongens het loopt , was inderdaad noapic en nolapic .
Nu ben ik alleen vergeten hoe je drivers moet instaleren 8)7

Wou me nforce drivers instaleren maar ging niet zoals verwacht , want hij vraagt om mandrake 10 cd 1 maarja die doe ik er dan in maarja hij ziet hem niet :(

Dus hoe moet je deze drivers instaleren 8)7

• Viper2k1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
Misschien dat dit helpt: Ik heb zelf een Abit NF7-S, dus ook nforce2, en die werkte niet lekker met mandrake 10.0. Het liep steeds vast, vooral als ik ook maar even openoffice wilde starten.
Het is me nu wel gelukt met Mandrake 10.1 rc1. Hier zit ook een nieuwe kernel in die nforce toch iets leuker vindt. Zou je ook kunnen proberen.

* Hoopt dat je hier wat aan had *

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef hierbij even een betere toelichting

-Mandrake 10.0 draait
-Drivers Nforce 2 zijn geinstalleerd
-Amsn werkt nu ook

Het probleem dat die eerst niet installeerde zat dus in noapic en nolapic , daarna installeerde die dus perfect , het instaleren van de drivers was gewoon een kwestie van even de nieuwste drivers te downloaden :P
Maar loopt nu helemaal super

Super Thnx voor alle reacties , top _/-\o_
Pagina: 1