Toon posts:

[98] Installeren op laptop wil niet lukken *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste kenners,

Ik heb een heuse uitdaging. Ik heb een Laptop (een oudje) namelijk:
Fujitsu Siemens B series met de volgende processor
- Intel Mobile Celeron 400 MHz en 64 MB intern
-CD-rom Drive (PCMCIA)

Nu heb ik laatst windowsXp geinstalleerd op de laptop. Maar dit draait voor geen meter. Dus ik wilde het eigenlijk er weer afhalen en win98 installeren. Het probleem is alleen, dat lukt niet! Ik heb dus geen floppydrive om te rebooten in een dosscherm en met Xp kan je niet naar dosmodus. Hoe kan ik dus zonder floppydrive en met cd-romdrive windows Xp alsnog deinstalleren en Win98 installeren? Ik heb al gekeken in het bootmenu en ik kan dus geen cd-romdrive selecteren, alleen een floppydrive en die zit er dus niet bij!
Heeft iemand van jullie een tip of oplossing om mij verder te kunnen helpen!

Ik ben echt radeloos want ik kan zo niet werken!

Alvast bedankt!

Seffen.... :?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Opstarten met de Win98-CD en daarna formateren moet toch wel lukken? Probeer anders met een bootdisk of je kan starten om dan het spul te formateren.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• tazzdevil
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:45
dan start je toch gewoon op met win98 cd :? , en verwijder alle partities.

Asus A8n32sli; AMD X2 4400+ ; 2GB; areca1220 5x300

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
Kijk even in in de bios of je de cd-rom drive nog kunt inschakelen bij de boot volgorde, anders moet je mischien even op zoek naar een externe floppy drive. Je kun nu eenmaal niet formateren vanuit een werkend systeem.

Ik pas ook even je topic titel aan zodat het hele probleem erin staat.

Verwijderd

Topicstarter
tazzdevil schreef op 23 september 2004 @ 20:48:
dan start je toch gewoon op met win98 cd :? , en verwijder alle partities.
Dat is het probleem, in de bios kan je de cdrom drive niet selecteren. hoe weet ik dan of die pcmcia cdrom het doet?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:39

momania

iPhone 30! Bam!

Als het goed is moet je gewoon met je windows 98 cd kunnen booten.
Misschien dat je dan nog even een boot volgorde moet aanpassen in de bio van de laptop, maar dat moet lukken :)

Als je ge-boot bent van de windows 98 cd, dan kan je daar kiezen om de harde schijf opnieuw te formatteren en dan verder te gaan met de installatie van windows.

Wel heb ik even de 'HELP!!' uit je titel verwijderd, hier op GoT willen we allemaal hulp en komen dit soort teksten over als schreeuwen en dat is niet nodig ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-01 02:17

guidooo

Amd-64 ownage

opstarten met w98 cd met cd ondersteuning dan cd drive ff zoeken dan 'cd win98'
daarna is format c: gewoon mogelijk

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

• Marcel-v
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-12-2021
pven schreef op 23 september 2004 @ 20:46:
Opstarten met de Win98-CD en daarna formateren moet toch wel lukken? Probeer anders met een bootdisk of je kan starten om datn het spul te formateren.
ja dat zou op zich een goede oplossing zijn , maaar aangezien hij niet zijn cd-romdrive in zijn bios kan selcteren heeft dit dus ook geen zin.

als ik jou was zou ik gewoon een externe diskettestation voor je laptop van iemand lenen of kopen suc6 er mee ;)

Verwijderd

met de winxp cd kan je ook je hdd formatteren. Vervolgens booten van de Win98 cd (of ff een bootable dos cdtje bakken).

• Bastardhost
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 14:41
Wanneer je de beschikking hebt, of kunt krijgen over een andere laptop waar je wel vanaf CD of diskette kunt starten..

Bouw de harddisk over naar een andere laptop, pre-stage de schijf en plaats hem terug..

Verwijderd

Topicstarter
Het is me nogsteeds niet gelukt om te kunnen formatteren. Nu zag ik dat windows over een soort bootloader menu geschikt, deze kun je bewerken in windows zelf. ZOu het mogelijk zijn daar iets mee te doen? Verder heb ik op de laptop een USB externe floppydrive aangesloten, maar deze wordt niet gedetecteerd bij een reboot, pas in windows ziet ie hem.

Hebben jullie verder nog ideen/tips? Ik ben echt radeloos. :?

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 11:12

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb zelf een verloop stukje gekocht van een normale IDE aansluiting naar "laptop ide", zodat ik mn laptop schijf in mn normale pc kan hangen.
Op mn normale pc formateer ik mn laptop schijf dan en maak hm bootable, dan kopieer ik de map \WIN98 van mn win98se cd naar de HD en stop dan de laptop schijf weer terug in mn laptop.
Nu kan ik gewoon win98se installeren zonder cd.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Topicstarter
Gutteguttegut schreef op 24 september 2004 @ 08:21:
Ik heb zelf een verloop stukje gekocht van een normale IDE aansluiting naar "laptop ide", zodat ik mn laptop schijf in mn normale pc kan hangen.
Op mn normale pc formateer ik mn laptop schijf dan en maak hm bootable, dan kopieer ik de map \WIN98 van mn win98se cd naar de HD en stop dan de laptop schijf weer terug in mn laptop.
Nu kan ik gewoon win98se installeren zonder cd.
Dat klinkt er mooi. Hoe duur is zo'n verloopstekker? En is het zo makkelijk een hdd uit een laptop te halen. Het gaat hier om een oudje: de fujitsu siemens b series.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 08:23:
[...]

Dat klinkt er mooi. Hoe duur is zo'n verloopstekker? En is het zo makkelijk een hdd uit een laptop te halen. Het gaat hier om een oudje: de fujitsu siemens b series.
Dat verloop stukje koste mij ooit op een beurs iets van 6 euro geloof ik (stelt ook niet veel voor).
Het past in princiepe op elke laptop schijf dus ook die van jou.

Ik zie dat je in Den Helder woont? Kom je ooit in de buurt van Hoorn? Dan kan ik je wel ff helpen namelijk.
Heel misschien ben ik dit weekend in Den Helder...

Verwijderd

Topicstarter
THnx, maar ik woon inmiddels in Alkmaar. Volgens mij heeft iemand op mn werk wel zo'n verloopstekker(zit een helpdesk en automatiserings afdeling) Dus ik wacht het weekend even af. Bedankt voor je aanbod!

ALs er verder nog mensen zijn met andere tips zijn deze uiteraard welkom, hoe sneller ik dit kan oplossen hoe beter!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 08:30 ]

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 08:29:
THnx, maar ben dit woon inmiddels in Alkmaar. Volgens mij heeft iemand op mn werk wel zo'n verloopstekker(zit een helpdesk en automatiserings afdeling) Dus ik wacht het weekend even af. Bedankt voor je aanbod!

ALs er verder nog mensen zijn met andere tips zijn deze uiteraard welkom, hoe sneller ik dit kan oplossen hoe beter!
Grappig, ik werk soms ook in Alkmaar :)
Ben er 33 jaar geleden zelfs geboren 8)

TIP: -> http://www.pcdiscount.nl/beursagenda/beursagenda.html
2 oktober Alkmaar Sportcentrum de Meent
op zon beurs heb ik dat verloop ding gekocht :)

[ Voor 16% gewijzigd door Gutteguttegut op 24-09-2004 08:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gutteguttegut schreef op 24 september 2004 @ 08:30:
[...]
Grappig, ik werk soms ook in Alkmaar :)
Ben er 33 jaar geleden zelfs geboren 8)
Lol de wereld is klein! :)
Pagina: 1