Welke geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:37

Polycom

Poes van goud

Topicstarter
Yo beste gotters,

aangezien ik binnenkort jarig ben en ik niet 900 euro wil uitgeven aan een goede versterker + cdspeler en boxen.. ben ik op zoek naar een goede geluidskaart. Ik heb nu een creative sblive! 5.1 kaart en logitech boxen.

Ik ga binnenkort zelf ook een platenspeler kopen (Pioneer PL990) en die wil ik graag aansluiten op mijn pc (geluidskaart dus)

Ik heb al een beetje rond gekeken:

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/FDB5A0C1E3F904D9C1256DA4004846B8/$file/pro1.jpg

De wel bekende Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS Platinum Pro voor E 235,-

Is deze kaart een beetje de moeite waard? Of raden jullie me een andere kaart aan? Kan je uberhaupt je platenspeler aansluiten op je geluidskaart? Prijs tot de 300 euro graag :)

ik weet het, er is een uitgebreide search optie, maar ik zou het graag van jullie '''''''persoonlijk''''''' horen.

Bij voorbaat dank! _/-\o_

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-07 11:18
Pu_Dy schreef op 23 september 2004 @ 19:49:
Yo beste gotters,

aangezien ik binnenkort jarig ben en ik niet 900 euro wil uitgeven aan een goede versterker + cdspeler en boxen.. ben ik op zoek naar een goede geluidskaart. Ik heb nu een creative sblive! 5.1 kaart en logitech boxen.
Met een nieuwe kaart heb je nog steeds een versterker en luidsprekers nodig... om nou voor heel veel geld een dure geluidskaart te kopen en die aan een setje logitech boxjes te hangen is een beetje zonde imho...

Platenspelers willen graag een voorversterker, die je meestal niet vindt op geluidskaarten. Ik zou er dan toch een simpel versterkertje aan hangen waar je je pc op de tape-in/out aansluitingen hangt. Dan kun je ook makkelijk een platenspeler er aan hangen.

Als je dat per se met je logitech setje wil doen is alleen een voorversterker nodig. Dan mag je best mijn NAD tuner/versterker komen ophalen. Hartstikke gratis, want eindversterker naar de eeuwige jachtvelden (en niet te fixen).

[ Voor 32% gewijzigd door dreamscape op 23-09-2004 19:53 ]

Punctuality is the politeness of kings

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Topicstarter
wat raad je mij dan aan?

ik heb 400 + verjaardag cadeau ouders ( hoog uit 250 euro )

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Je kunt idd je platenspeler op je geluidskaart aansluiten.
Mits je het op de goeie manier doet. Als er een speciale phono-ingang opzit kun je hem direct aansluiten. Zit die er niet op, dan moet je er een speciale phono/ aux converter opzetten. (kweenie precies hoe dat heet). Check hier op conrad.nl
En wat dreamscape al zegt. Je speakers zijn het belangrijkste van je geluidsset.
Heb je die al? Of wil je die ook nog gaan kopen?

[ Voor 44% gewijzigd door megaleo op 23-09-2004 19:58 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Waarom komt altijd meteen met creative troep aanzetten :? Als of er niets anders bestaat.

Kijk eens bij terratec, M-audio e.d. , die hebben ook mooie kaarten. IMHO betere kwaliteit dan creative zooi!

[ Voor 14% gewijzigd door voodooless op 23-09-2004 19:58 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Topicstarter
ja ik heb deze logitec boxen:

Afbeeldingslocatie: http://image.pcbee.co.kr/images/special/hardware/logitech_z640.jpg
de z640 leuke boxen, maar die kunnen natuurlijk niet op boxen tegen hepta boxen.. (om maar iets te noemen)

Nu moet ik wat anders doen, plan b.

Zou graag via mijn pc cd's/mp3/dvd's willen afspelen.

Wat is dan de beste optie (nieuwe boxen, nieuwe versterker?)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Terratec heeft geluidskaarten met phono ingang... Dus das dan denkik wel een goede optie... Maar als ik een vraag mag stellen... Als je 300 euro wilt gaan uitgeven aan een gelduidskaart... Hoeveel hou je dan met die platenspeler nog over voor speakers?

edit: niet goed gelezen... geen speakers meer nodig... Maar de Terratec DMX 6fire heeft een phono-in...

[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 23-09-2004 20:03 ]

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Topicstarter
MikeyMan schreef op 23 september 2004 @ 19:59:
Terratec heeft geluidskaarten met phono ingang... Dus das dan denkik wel een goede optie... Maar als ik een vraag mag stellen... Als je 300 euro wilt gaan uitgeven aan een gelduidskaart... Hoeveel hou je dan met die platenspeler nog over voor speakers?
250 euro.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07 11:06

TheBorg

Resistance is futile.

dreamscape schreef op 23 september 2004 @ 19:51:
Als je dat per se met je logitech setje wil doen is alleen een voorversterker nodig. Dan mag je best mijn NAD tuner/versterker komen ophalen. Hartstikke gratis, want eindversterker naar de eeuwige jachtvelden (en niet te fixen).
Ben wel geïnteresseerd om dat ding op te komen halen :)
Misschien wil je wel ruilen tegen wat computerspul dat ik hier heb liggen...

@Pu_Dy
Je hebt dus een geluidskaart nodig met phono ingang, een losse RIAA correctie versterker (paar 10tjes), of een reguliere voorversterker.

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Topicstarter
Ik ben niet echt up-to-date met geluids componenten (wat een versteker is hoef je mij niet te vertellen) maar een riaa correctie versterker?? :?

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-07 15:52

Res-q

Redder in nood?

Persoonlijk vind ik dat de platinum (en ook de platinum-EX) van de Soundblaster Audigy zwaar overpriced zijn. Ik bedoel, ik kan me niet voorstellen dat je al die aansluitingen gaat gebruiken. Tuurlijk, als je dat wel doet dan is het je goed recht om die kaart aan te schaffen :). Ik heb laatst een gewone Audigy 2 ZS gekocht, met een Logitech Z-680 en dan heb je een stuk beter geluid dan met een Audigy Platinum i.c.m. een Z-640. De basiskaart blijft immers hetzelfde :).

Dan zou ik liever voor een goedkopere geluidskaart gaan, convertertje halen voor een paar tientjes, en dan een leuke versterker + boxen er aan hangen, evt. een Z-680 :)

en zo is het voorspeld!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
http://productsen.terrate...de=thread&order=0&thold=0. (Check wel even de specs, of 'ie voor jou platenspeler goed is).
Dan heb je phono amp/correctiefilter, en licht je kaartkeuze verder open.
Audigy II ZS als topgamekaart, Terratec Aureon sky oid voor het betere audio werk.

[ Voor 19% gewijzigd door _XipHiaS_ op 23-09-2004 20:11 ]

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07 11:06

TheBorg

Resistance is futile.

Pu_Dy schreef op 23 september 2004 @ 20:08:
Ik ben niet echt up-to-date met geluids componenten (wat een versteker is hoef je mij niet te vertellen) maar een riaa correctie versterker?? :?
Gejat van hifi.nl:
RIAA-correctie Recording Industry Association of America

RIAA correctie is een door de grammofoonplaten industrie vastgestelde norm volgens welke grammofoonplaten worden vervaardigd. In technische zin komt RIAA correctie er op neer dat de lage tonen worden verzwakt en de hoge tonen worden versterkt tijdens het snijden van de matrijs. Het kantelpunt ligt op 1000 Hz. Dit wordt gedaan omdat de lage tonen te grote uitslingeringen maken op een plaat. De hoge tonen daarentegen maken maar zo`n lichte uitslag dat ze in de achtergrond ruis zouden verzinken. De correctie schakeling aan de phono ingang van versterkers keert het proces weer om en zorgt dat de verhouding tussen de hoge en de lage tonen wordt hersteld.

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Topicstarter
die logitec boxen kosten toch 300 euro ofzo?
dan koop ik liever 2 goede 3 weg boxen :)

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Topicstarter
misschien nog meer mensen met tips/ervaringen?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pu_Dy schreef op 23 september 2004 @ 20:11:
die logitec boxen kosten toch 300 euro ofzo?
dan koop ik liever 2 goede 3 weg boxen :)
Dan heb je dus weer een versterker nodig he...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

die geluidskaart ga je amper verschil in horen. Het enige wat een audigy echt beter doet is 3d geluid in spelletjes maken. Voor de rest kan je je geld VEEL beter in betere speakerjes steken, want dat is nu de meest beperkende factor.

Verder heb ik geen advies, want volgens mij heb je zelf al besloten dat je een mooie hippe geluidskaart wil hebben en kom je alleen om bevestiging vragen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-07 15:52

Res-q

Redder in nood?

Wil je ook nieuwe speakers, of voldoen die je nu hebt prima voor je doeleinden, en wil je alleen de platenspeler er op aan kunnen sluiten?

Als je ook nieuwe speakers wilt is de geluidskaart die je hebt prima, andere versterker, apart RIAA correctie-apparaat en goede speakers :)

Wil je alleen je platenspeler ook aan sluiten, dan kun je eventueel ook af met alleen een convertertje die je aan je lijn ingang van je huidige geluiskaart hangt :)

en zo is het voorspeld!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Topicstarter
ik heb goede boxen gevonden voor een aardig prijsje:

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/59C5C61A9B36AA82C1256CF700793CDB/$file/vector55.jpg
Magnat Vector 55 € 169,00 ( nog nederlands ook B) )

-specs-
Formaat vloerstaand
Type speaker 2-weg
Aantal speakerunits 3
Tweeter-units per speaker 1
Woofer-units per speaker 2
Basreflexpoort
Aanbevolen min. vermogen 50 Watt
Aanbevolen max. vermogen 250 Watt
Impedantie 4 ohm
Frequentie bereik 22-35000 Hz
Cross-Over frequentie 3,5 kHz
Geschikt voor bi-wiring
Magnetisch afgeschermd
Afmetingen (H x B x D) 970x220x295 mm
Kleur(en) Zwart, Zilver, Beuken

En een platenspeler..

pioneerpl990 € 149,00

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/4D063759D93181F3C1256D22007270B9/$file/pioneerpl990.JPG

specs:
Automatisch
Geïntegreerde voorversterker
Inclusief element
Toerental 33 1/3, 45 omw/min.
Pitch control 0 %

Element
Systeem MM

Overig
Afmetingen (B x D x H) 420x342x100
Gewicht 2,65 kg

Kleur(en) Zwart
Introductie model 2000

All i need now is een goede versterker.. heb goede gezien maar die jongens kosten al gauw 3999 :( ik heb nog zo'n 250 euro over.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gast... een versterker van 4000 euro is zwaar overdreven voor een paar (matige) speakers van 169 euro...
En ik ben het met jag eens dat je geloof ik niet al teveel aan wilt nemen van wat we hier zeggen... Ben het ook met hem eens dat een andere geluidskaart niet zoveel verschil in geluid gaat maken. Alleen voor die phono in zou het handig zijn...
Naar mijn idee zijn computerspeakers sowieso niet ideaal... Hoewel ik moet zeggen dat mijn setje best aardig klinkt. Maar ik zou eerst eens gaan luisteren naar wat computerspeakersets...

Verwijderd

Hoi,

Ik heb nu een Yamaha YST-MS30 systeem, en zo een krappie onboard sound (adi soundmax geloof ik) maar ik veel zo goed mogelijk geluid hebben (2.1 geen 5.1)

Met een budget van maximaal 150 voor het verbeteren hiervan, wat kan je aanbevelen?

(ik zie namelijk niet echt in of de nieuwe 2.1 systemen beter kunnen zijn dan mijn oude systeem)

Ook zoek ik een geluidskaart met zeer zuiver geluid (en bass natuurlijk), ik ga zeker geen 5.1 speaker systeem kopen.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 17:04
imho hoef je geen voorversterker te kopen, want die zit al in je platenspeler. Als je die nou gelijk op je geluidskaart doet en goede speakers hebt daarvoor ben je klaar. Pioneer is trouwens hét merk als je het mij vraagt (euh, betaalbaar dan ;) ). Ik raad je trouwens speakers van bose aan, die heb ik zelf ook. Superklein, maar zoooo goed. (met subwoofer natuurlijk, 2.1 setje). Zet hem voluit en je wordt de kamer uit geblazen terwijl het geluid fantastisch is.

Verwijderd

stefan001 schreef op 24 september 2004 @ 13:09:
imho hoef je geen voorversterker te kopen, want die zit al in je platenspeler. Als je die nou gelijk op je geluidskaart doet en goede speakers hebt daarvoor ben je klaar. Pioneer is trouwens hét merk als je het mij vraagt (euh, betaalbaar dan ;) ). Ik raad je trouwens speakers van bose aan, die heb ik zelf ook. Superklein, maar zoooo goed. (met subwoofer natuurlijk, 2.1 setje). Zet hem voluit en je wordt de kamer uit geblazen terwijl het geluid fantastisch is.
Buy Other Sound Equipment })
Ik probeer hiermee te zeggen: De topicstarter moet zelf naar diverse speakers luisteren welke hij in zijn oren het beste klinken. Ik vraag me echt af of de Bose wel binnen de TS budget past...

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 17:04
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 13:36:
[...]

Buy Other Sound Equipment })
:Y) _/-\o_
hij is goed

en je hebt nog gelijk ook. Dat ie zelf moet luisteren of het goed is bedoel ik. Hoe dan ook, hij heeft een ingebouwde voorversterker, dus die hoeft ie niet te kopen. Daar ging het mij vooral om.

Verwijderd

Wow... deze zien er gaaf uit... als ik de €€€ had.. dan is dit zeker de moeite waard om over na te denken... :9~ :9~ :9~

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Topicstarter
Ik moet nu alleen nog een goede versterker zien te krijgen voor max 300 euro.
Iemand tips?

Verwijderd

Als je de platenspeler hebt, sluit die eens aan op je Mic In. Bij de meeste kaarten is die gevoeliger. Je kan er vaak ook nog een +XXXdB op schakelen, waardoor het geluidsvolume vrijwel lijnvolume wordt.

De klank is bij sommige kaarten even goed als de lijn in (bij andere is het een echte ramp, maar eens proberen kan nooit kwaad zeker)

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 19:49

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 12:59:
Hoi,

Ik heb nu een Yamaha YST-MS30 systeem, en zo een krappie onboard sound (adi soundmax geloof ik) maar ik veel zo goed mogelijk geluid hebben (2.1 geen 5.1)

Met een budget van maximaal 150 voor het verbeteren hiervan, wat kan je aanbevelen?

(ik zie namelijk niet echt in of de nieuwe 2.1 systemen beter kunnen zijn dan mijn oude systeem)

Ook zoek ik een geluidskaart met zeer zuiver geluid (en bass natuurlijk), ik ga zeker geen 5.1 speaker systeem kopen.
Terratec Aureon Sky of Space. Your choice :) (Geluidskaart dan).

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Pu_Dy schreef op 24 september 2004 @ 15:28:
Ik moet nu alleen nog een goede versterker zien te krijgen voor max 300 euro.
Iemand tips?
Marantz heeft iig goede stereo versterkers die makkelijk in je budget passen. Ook NAD (de oudere modellen) zijn beregoed. Verder kan je nog kijken naar Denon of Yamaha. Allemaal goede merken (denk dat NAD de beste is) en ze hebben allemaal wel stereo versterkers in jouw budget. 2e Hands is natuurlijk ook een optie.

Stap anders zelf even een hifi-zaak binnen en ga lekker luisteren. Dan kom je vanzelf tot een goede keuze.
Pagina: 1