Toon posts:

HD vernaggeld/data verloren na veranderen OS?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geval:

Ik heb 2 HD's: 1 Maxtor 20 GB en 1 Maxtor 120 GB (6Y120P0)

Onlangs heb ik de eerste geformatteerd voor Linux, Linux erafgehaald, terug geformatteerd naar FAT, mbr (ofzoiets) gereset en Windows er weer op gezet. Tot nu toe niets uitgehaald met mijn 120 GB. Eenmaal weer in Windows wordt deze schijf wel gedetect, maar als 0 byte shijf. Ik download MaxBlast en kijk of ik hier wat mee kan. Deze herkent hem als een 30 (+nog wat) GB schijf (ongeveer het aantal GB wat ik nog over had), maar wil hem niet installeren omdat er nog partities/data op staan. Ik zou hem kunnen installeren, maar dan ben ik volgens MaxBlast deze data kwijt, dit wil ik niet dus ik gebruik Partition Recovery. Niets mocht baten, en dit programma herkende de overgebleven data ook niet. Alleen die +/- 30 GB.

Mocht het zo zijn dat het antwoord al op dit forum staat, excuses. Ik heb gezocht en niets (waardevols) gevonden. Ook heb ik de FAQ doorlopen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je fysiek niks aan de hardware veranderd? Jumpers/kabels/posities? Wat zegt de BIOS over de harddisk? Heb je ook datarecoverytooltjes à la GetDataBack geprobeerd? Dat laatste staat ook in de FAQ van dit subforum genoemd onder "Hoe krijg ik verloren gegane data terug?" :)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 23 september 2004 @ 19:57:
Heb je fysiek niks aan de hardware veranderd? Jumpers/kabels/posities? Wat zegt de BIOS over de harddisk? Heb je ook datarecoverytooltjes à la GetDataBack geprobeerd? Dat laatste staat ook in de FAQ van dit subforum genoemd onder "Hoe krijg ik verloren gegane data terug?" :)
De jumpers staan heanig op slave, kabels in orde. Wat zou de BIOS over mijn HD te zeggen hebben, en GetDataBack ga ik per nu uitproberen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Of de BIOS de harddisk correct herkent :) If so, dan is de harddisk meestal fysiek in orde en ligt het gewoon aan de OS en/of aan de data op de harddisk.

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Heb je toen je windows er terug opzette ook tenminste sp1 of sp2 ook erop gezet?

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder