Toon posts:

Netwerkprobleem (server ziet client niet & anderso

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hier is mij probleem: Ik draai sinds kort een netwerkje met drie pc's (daarvoor waren het er twee), en dat werkte allemaal prima, totdat ik de derde pc eraan zette. De server ziet deze pc namelijk niet, en de client ziet de server niet (dat wil zeggen: ze staan niet in het rijtje bij netwerkomgeving). Nu komt het rare: de tweede client ziet allebei de andere pc's op het netwerk wel, en de verbinding tussen de server en de client die elkaar niet zien is er ook want op die pc heb ik gewoon internet.

Nu komt het tweede issue: het internet loopt op de clients bagger, en ook kan ik niet online games spelen zoals ut en delta force omdat het programma dat ik voor het internet-delem gebruik (wingate 3.0.nogwat) geen NAT-ondersteuning heeft en dat als ik het goed heb wel nodig is. Kan iemand me vertellen welke programma dit wel heeft en ook nog fijn werkt want wingate zuigt echt zwaar!

Alvast bedankt!

Verwijderd

meer info over instellingen

Verwijderd

Topicstarter
Het is een 10 mbit utp netwerk, met drie pc's, twee daarvan staan in verbinding dmv een sitecom netwerkkit (realtek 100mbit kaartjes) en de derde is eraan gezet met een andere realtek kaart, maar de kaart en kabels van de derde pc zijn dus niet van sitecom. De ip's van de drie pc zijn, server: 192.168.100.1, en de twee clients 2 en 3 (dus 192.168.100.2 em 192.168.100.3)
Nog meer details nodig?

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
gebruik je crosskabels op je netwerk??

dat kan namelijk niet op een Hub

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand please ff vertellen welke proggies goed zijn en waarmee je online kan games vanaf de clients, en waarom de pc's erkaar niet zien?

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
hmm verkeerd gelezen

IP adressen kun je veranderen in 192.168.1.*

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

Topicstarter
Eh nee, het zijn cat5 100mbit utp kabels, en geen crossed, anders zou het internet het ook niet doen vanaf de tweede client he, dat is het vage ook, de verbinding is er wel want ik hem gewoon internet, maar ze zien elkaar bij netwerkomgeving niet!

Verwijderd

Topicstarter
Maakt het uit als ik de ip's veranderd?
192.168.*.* is toch de netwerk-ip-range??

Verwijderd

Op vrijdag 29 december 2000 20:23 schreef lord_myrddin het volgende:
kan iemand please ff vertellen welke proggies goed zijn en waarmee je online kan games vanaf de clients, en waarom de pc's erkaar niet zien?
Gebruik zelluf winroute pro. En voor wat betreft je instellingen: dat kan aan zoveel dingen liggen.....ip, subnetmasks, gateway etc....

BTW kan je de server en de clients wel pingen??|:(

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 16:16

noshit

Printer en bestandsdeling aanzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Jaja, ze pingen elkaar wel gewoon, en voor de rest staan alle instellinge precies hetzelfde als op de andere client en die ziet alles wel gewoon goed, bestand en printerdeling staan natuurlijk ook aan!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het rare ook, ik heb alles al nagelopen enzow, en volgens mij is het enige waar het aan kan liggen het ics-proggire wingate, dus daar ga ik dan maat eens aan andere voor gebruiken....

Verwijderd

Op vrijdag 29 december 2000 21:15 schreef lord_myrddin het volgende:
Dat is het rare ook, ik heb alles al nagelopen enzow, en volgens mij is het enige waar het aan kan liggen het ics-proggire wingate, dus daar ga ik dan maat eens aan andere voor gebruiken....
Probeer winroute pro of winroute lite maar eens via www.winroute.nl|:(

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik heb dit probleem ook!

pingen en direct ip invullen werkt wel.
Kan ook gewoon copy'en etc. etc.
maar bij netwerkomgeving zie ik gewoon niks.

Geen oplossing helaas.

Winroute 4.0 moet kunnen wat jij wil.

BDW: Ik heb geen internetsharing ingestelt.
Pagina: 1