Toon posts:

Met 512 Mb DDR stabiel en 1024 Mb niet!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje (1 jaar) me systeem stabiel en ge-OCd draaien,namelijk

-MSI K7N2 Delta 400 fsb
-AMD Athlon XP 2500+ overgeclockt naar 192 fsb =+/_ 2.11 GHz vcore 1.7V
-512 Mb Kingston PC3200 L3 op 2.6V
-Crappy FX 5200 OC'd naar 296/398 (dan draait ie redelijk)

Me mobo ondersteunt dual channel dus ik heb nog een 512 erbij gekocht zelfde merk en snelheid maar als ik die erbij steek en ga gamen dan na een half uurtje loopt ie vast (het beeld freezed) of hij reboot 8)7

Me temperatuur is goed CPU stressed 56 graden en system 30/35 graden.
Het is niet me v-kaart want teruggeclocked doet ie het nog.
Heb ook single op die nwe DIMM gedraait ook op 192 en stabiel. ;(

Help!!! plzzz.......

Greetzz Razor

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

ik zou zeggen, klok m terug, flash de bios (zodat je de laatste hebt), doe dimm erin en kijk hoever je dan nog kan overclocken :) Indien je gaat terugklokken, vergeet de voltages niet evt. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door RSpliet op 23-09-2004 19:28 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Bios flashen denk ik :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb bij me mobo Liveupdate 3 en volgens die heb ik de nwste bios

Verwijderd

Misschien is de nieuwe Dimm niet 100%.
Haal je de oude eens eruit, en laat je je pc lopen op alleen de nieuwe. Als hij dan ook crasht is niet helemaal goed, of kan die je overclock niet aan.. Maar ik denk dan het eerste.

Verwijderd

Topicstarter
Al ;) Dimm lijkt goed zal vannacht memtest ff draaien wie weet :)

Me DDR is eigenlijk underclocked loopt nu op 384 in plaats van 400

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 19:52 ]

Verwijderd

Kan iemand mij ingodsnaam uitleggen waarom hij de bios moet flashen?!?!? Jullie roepen maar wat! :( Echt niet te geloven wat sommigen af en toe posten :D
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 19:45:
Haal je de oude eens eruit, en laat je je pc lopen op alleen de nieuwe. Als hij dan ook crasht is niet helemaal goed, of kan die je overclock niet aan.. Maar ik denk dan het eerste.
Kijk.. hij denkt tenminste na :)

;)

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 21:10:
Kan iemand mij ingodsnaam uitleggen waarom hij de bios moet flashen?!?!?
Omdat een oudere bios voor problemen kan zorgen? Mijn Asus A7N8X-Deluxe draaide kostte wat kost NIET Dual channel met de 1005 bios. Geflasht tot 1007, en hij deed t wel. Beetje frapant he? ;)

Ik zeg ook niet DAT de bios het probleem is, maar ik wil het wel graag uitsluiten natuurlijk ;)

[ Voor 12% gewijzigd door RSpliet op 23-09-2004 21:33 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Seven of Nine schreef op 23 september 2004 @ 21:30:
[...]

Omdat een oudere bios voor problemen kan zorgen? Mijn Asus A7N8X-Deluxe draaide kostte wat kost NIET Dual channel met de 1005 bios. Geflasht tot 1007, en hij deed t wel. Beetje frapant he? ;)

Ik zeg ook niet DAT de bios het probleem is, maar ik wil het wel graag uitsluiten natuurlijk ;)
Ow en dus werkt het natuurlijk ook op die MSI.. Zou je niet iets kiezen dat meer voor de hand ligt? Een bios flash is nog altijd iets dat je als laatste doet. En als je zoiets post zet dan een reden erbij oid.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 21:38:
[...]

Ow en dus werkt het natuurlijk ook op die MSI.. Zou je niet iets kiezen dat meer voor de hand ligt? Een bios flash is nog altijd iets dat je als laatste doet. En als je zoiets post zet dan een reden erbij oid.
Afgelopen week had een vriend ook zoiets met 'n MSI bord.
Ook hij was na een biosflash klaar, het kan dus wel helpen :)

Verwijderd

SH4D3H schreef op 23 september 2004 @ 21:47:
[...]

Afgelopen week had een vriend ook zoiets met 'n MSI bord.
Ook hij was na een biosflash klaar, het kan dus wel helpen :)
Waar zeg ik dan dat het niet kan helpen? Waar het mij om gaat is dat er gewoon maar wat gepost word zonder erover na te denken en/of uitleg te geven.

Je kan wel iets vinden, maar dan moet je er wel bijzetten waarom. Ik had ook kunnen zeggen dat ie maar 2 nieuwe repen moest kopen, want ja...dat werkte bij pietje laatst ook |:( Slaat toch nergens op...

Een bios flash zou hier best de oplossing kunnen zijn. Maar dat is dan meer geluk dan wijsheid. Dat wil ik ermee zeggen.
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 19:45:
Het verschil tussen deze twee posts hoef ik niet uit te leggen toch? :Y)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 22:08 ]

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 16:10

Syzzer

Prutser

Ik ondervind hetzelfde probleem bij mijn broertje. Ik begin een vermoeden te krijgen dat 1024 MB RAM op een nForce2 (allereerst versie) gewoon niet lekker loopt.

Wat anders ook zou kunnen is dat de verschillende geheugenreepjes niet lekker samenwerken. Zitten er dezelfde chips op?

Ik heb hier 2x 256 en 1x 512 met verschillende chips (zou uit me hoofd niet precies weten welke). Dat werkt iig niet lekker op een Epox 8rda+ rev 1.0 .

2x 256 in DC werkt perfect, 1x 512 werkt perfect, maar 2x 256 en 1x 512 in DC wil niet goed werken.

Verwijderd

Denk dat het meer temaken heeft dat de geheugenreepjes niet lekker samen werken. Er zijn niks voor niks dualkitjes beschikbaar. Verder zal de timens van de reepjes wel eenig sinds bij elkaar tehoren liggen zonder overclock. Maybe door die oc is er net een cas .5 teveel op een reepje van het goede en daarom lock hij.

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10-2025
Of het nieuwe reepje is slechter te overklokken. Dit komt vaker voor. Of werken ze allebei apart wel goed(en moet ik een cursis lezen nemen).

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 23:05

freshy98

Atari

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 17:32:
Denk dat het meer temaken heeft dat de geheugenreepjes niet lekker samen werken. Er zijn niks voor niks dualkitjes beschikbaar. Verder zal de timens van de reepjes wel eenig sinds bij elkaar tehoren liggen zonder overclock. Maybe door die oc is er net een cas .5 teveel op een reepje van het goede en daarom lock hij.
DC kit's zijn naar mijn inziens voor leken die de klok horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt *hint*
Ik heb zelf twee maal Kingston HyperX PC3500 256MB modules los gekocht. Wel tegelijk overigens, en dat scheelde destijds iets met een DC kit.

Wat ik mij wel kan herinneren van de eerste Nforce2 revisie is dat er problemen waren met merken/typen/combinaties van geheugens.
Kijk eens op de MSI site bij je moederbord en dan de geheugen compatibiliteit.
Wie weet werkt twee maal 512MB van jouw merk/type geheugen gewoon niet samen op jouw moederbord.

Kijk ook even in het forum van MSI en post een bericht aldaar met je problemen.
Uiteraard wel eerst zoeken, maar dat spreekt van zelf.
Pagina: 1