Toon posts:

Computer Upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

Ik heb een erg oude computer namelijk de volgende

700mhz Amd/athlon proccersor
2x 128mb geheugen ddr geheugen
maxtor 15 gigabyte hardeschijf
32 mb ati radeon 7000 (club 3d) videokaart
Sound blaster audioPCI 128 geluidkaart
Asus socket a7v moederbord

Nu wil ik graag een andere kopen of een upgrade uitvoeren maar wat is het beste/
Ik heb zoals je zult aanvoelen niet een alte veel cash. :( Maar wat is beter een nieuwe compi of een gewone update voor zover mogelijk.

Ik gebruik de compi vooral voor games ( nu erg oude dus :( ) foto bewerken en office en internet e.d. Wat is voor mij de beste keus ook in mobo en processors , geheugen, videokaart e.d.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen _/-\o_
b.v.d
martintjuhh

Verwijderd

Ik zou voor een compleet nieuwe computer gaan, want anders moet je bijna alle onderdelen vervangen in je huidige PC. Denk aan een Athlon 64 als je het budget er voor hebt en minstens 512MB aan geheugen. Een harde schijf van 80-120GB is in principe genoeg.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Vertel eens wat je budget is? Anders kunnen we er natuurlijk weinig over zeggen.

Last.fm

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Jup, deze PC is wel goed gebalanceerd. Als je gaat upgraden zit je nog met de bottlenecks van de andere onderdelen, uiteidenlijk zul je zo'n beetje alle onderdelen vervangen moeten wil je er een moderne PC van maken, dan kun je beter compleet een nieuwe nemen en deze gebruiken als internet doos of server. :)

🌞🍃

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Nieuwe CPU/Mobo/Geheugen en daarna kun je doorsparen voor een mooie videokaart (tenzij je niet van gamen houd natuurlijk). Je zult ons je budget moeten vertellen anders kunnen wij ook niets aanraden. Ook is het handig om te vertellen waar je de PC allemaal voor gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Mij budget zit tussen de 500 en 1000 euro's

maar als ik ga update is dan een hardeschijf, mobo, processor,geheugen, videokaart, genoeg of zie ik dingen over het hoofd. Kan ik dan b.v de cd'speler en writer laten zitten.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ja, je kunt idd beter een geheel nieuwe pc kopen (kast dan, monitor etc. kan ws. nog wel even mee). Bijna niks uit je huidige config is nl. nog bruikbaar in een nieuw, sneller systeem (alleen cd-rom etc. nog wel).

Alleen als je een uber low budget tweaker bent kun je nog je harddisk, kast en geheugen houden en dan een socket A mobo + athlon 2800 (oid) nemen. Het geheugen is dan ws. wel te langzaam, dus dat zal niet optimaal gaan draaien. Bovendien moet je ook een nieuwe grafische kaart hebben (radeon 9600 ofzo voor 100 euro), want die 7000 stelt weinig voor. Maar dan zit je nog steeds met een niet lekker systeem...

[edit] voor dat budget (500-1000) krijg je wel een leuk systeempje hoor.
Zo uit mn hoofd:

msi k8t neo: 80 euro
athlon64 2800: 140 euro
HD 120GB: 90 euro
Radeon 9800: 200 euro
512MB ram: 100 euro
Kast: 80 euro

en cd speler/writer kun je dan nog wel even laten zitten. Dat is niet de beperkende factor.

[ Voor 30% gewijzigd door Palomar op 23-09-2004 18:07 ]

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Deze dus gewoon zo houden, en een nieuw systeem kopen.
Maar, hier is een centraal topic voor :)

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:23
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2004

en daar een 9800 pro in zetten, het nadeel van je buget is dat hij voor een game pc erg laag is. dan kom je rond de 1000 euro uit. misschien kan de monitor eraf, of een crt.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:08
Hier is een speciaal topic voor, namelijk "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 8

Dus het lijkt me makkelijker dat we het even centraal houden en je dus daar je vraag stelt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.