• Euc-
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-03-2013
Mijn ouders gaan in oktober naar Lanzarote en ik vroeg me af of het de moeite loont om te wachten met een mp3 speler te kopen op Lanzarote. Het schijnt dat elektronica daar wat goedkoper is, maar weet iemand hier wat meer van?

Heuj!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-06 08:55
Je kan ze gewoon de huidige prijzen meeleveren van hier en ze daar laten kijken. Maar je moet weten dat heel weinig mereken een internationale garantie geven bij producten en dat je dus de lul bent als er ietrs mis mee is. Als ze iets kopen, vraag dat ze het ter pleke uit testen en oppassen voor mogelijke douanekosten (dus niet in verpakking importeren.

Overigens: waar ligt Lanzarote? Nooit van gehoord, klinkt spaans. Zuid amerika?

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mp3 speler in buitenland kunnen goedkoper zijn. Op de canarische eilanden was het vroeger goedkoper qua het leven en ook de elektronica en zo. Ik heb wel eens een paar jaar geleden een discman voor € 29 gekocht van Sony en werkt nog steeds. Maar MP3 spelers weet ik niet echt of dat zin heeft.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Waarschijnlijk alleen Aziatische(lees: Koreaanse) spelers, omdat daar in NL een flinke heffing op ligt. Een philips zal je daar echt niet goedkoper aantreffen.
Bovendien zit je met garantie enzo.. Altijd gekloot met in het buitenland gekochte producten.

[ Voor 24% gewijzigd door Spiller op 25-09-2004 00:29 ]

Ioniq 5 P45

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:50
vd zomer op Gran Canaria geweest, prijzen zelfde als hier en veel ouwe zooi daar.
Ik zou gewoon de goedkoopste op pricewatch zoeken.

Oh ja, lees dit ff, over oplichtpraktijken (Gran Canaria dan wel, maar schijnt standaard voor Canarische Eilanden):

http://www.canaryforum.com/gc/electricals.html

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Klopt. Oplichten doen ze allemaal. Er wordt heel veel oude troep verkocht. Wel nieuw in doos maar heel oud. Je kan beter gewoon vanuit hier mee nemen of kopen. Ik ben vaak genoeg op Tenerife geweest dus ik weet het. Je moet het zo zien. De prijs gedeeld door 2 begin je met bieden. Dan kom je vanzelf goed en volhouden. En zeggen dat je wel even bij de overkant gaat kijken waar het goedkoper is. Dan krijg je al heel veel ervan af. Maar ik heb vroeger een keer een echte Camel horloge gekocht. Die was daar niet schrikken 250 gulden en hier toen 475 gulden. Het scheelt op zich best wel. Met de euro niet meer zo maar ok je bent op vakantie en geniet ervan.

Alleen Lanzarote heb ik gehoord dat het niet zo top is vanwege heel veel rotsen(kijk maar naar Bassie en Adriaan met de Geheim van de Schatkaart(misschien heel kinderachtig maar daar is het wel aardig te zien)) en heel weinig natuur.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Anoniem: 70162

je moet ook even uitzoeken of je nog BTW en invoerheffingen moet dokken.
canarische eilanden horen bij spanje (EU), maar volgens de site van de belastingdienst vallen ze dan weer niet onder het EU BTW- en accijnsgebied: http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/fiscleegi.htm

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom zou je voor zoiets goedkoops in het buitenland gaan kijken?
een MP3 speler kost al niet veel meer tegenwoordig, dus moet je niet verwachten dat de prijzen elders nog een heel stuk lager liggen.

Dus ik denk niet dat het echt veel gaat schelen (en je zit natuurlijk met de garantie).

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:33
Een hoop meuk hebben ze daar hoor op de Canarische Eilanden, veel nep en veel oude zooi.

Anoniem: 100790

ben in de zomer naar tenerife geweest 8) , ze proberen je daar bijna allemaal op te lichten. In de etalage staan er bv sony's maar als je binnen gaat voor sony smeren ze je altijd iets anders aan, en je kunt nooit die sony meekrijgen tenzij er veel voor betaald (meer dan de prijs hier). anders verkopen ze je allemaal oud gerief
:r

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

En garantie aanspraken zijn ook moeilijker te maken, je zult rechtstreeks naar de fabrikant moeten gaan ipv de winkel om de hoek binnenstappen.
Pagina: 1