Toon posts:

[XP] Chkdsk "Het volume lijkt 1 of meerdere .."

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een groot probleem met mijn computer. Ik draai Windows XP Prof. en op een zeker moment deed ie gewoon helemaal niets meer. Na opnieuw opstarten, start niet meer op. Wil ik via de xp installatie cd gaan repareren krijg ik de volgende berichten:
bij bootcfg: kan de schijven niet controleren op installaties van Windows. Deze fout wordt mogelijk veroorzaakt door een beschadigd bestandssysteem dat controle van bootcfg verhindert. Gebruk chkdsk als u schijffouten wilt opsporen.
Bij chkdsk krijg ik dan de melding: Het volume lijkt een of meer onhelstelbare problemen te hebben.

Mijn partities van die ik had, zijn ook opeens van letter verandert en kan ik ook niet meer betreden (via dir).
kan ik nog iets doen of is het hopeloos.

Gijs

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:41
Lijkt even op een HDD crash. Zie ook:
OM FAQ / Beleid

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
heb je de mogelijkheid om de schijf in een andere pc te gooien ? Als je dat hebt kun je makkelijker kijken wat er aan de hand is ..

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Wat voor schijf heb je dan? Het lijkt namelijk dat je schijf aan het kapot gaan is. (kan aan bijna alles liggen)

Probeer even een soort van reparatie-tooltje van de fabrikant te pakken te krijgen, dos-based natuurlijk) en laat hem die schijf testen. Meestal is het mogelijk om die schijf te repareren en nog tenminste belangrijke data eraf te halen.

Lees ook dit even OM FAQ / Beleid
Want het lijkt wel of de schijf bye bye heeft gezegt en niet je windows.

grrrr, moet sneller typen...

[ Voor 4% gewijzigd door Eichii op 23-09-2004 16:32 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
Even een kleine titel edit zodat een deel van je probleem erin staat. Heb je de hd ook al getest met een controle util van de fabrikant van je harde schijf?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een hd van westerndigital, mar als ik op de website kijk kan niet iets van een control programma vinden. weet iemand hoe deze heet

Verwijderd

Je hebt toch niet service pack 2 geinstalleerd? ik had dit ook na service pack 2.

Verwijderd

Topicstarter
nee gelukkig heb ik daar even mee gewacht
Pagina: 1