Ik had het idee om een inlog te maken met een webservice. Heb het gerealiseerd moet toen kwam ik erachter dat het dus helemaal niet kan met een webservice. Ik zal eerst de situatie uitleggen:
Om in het beveiligde gedeelte te komen, moet je eerst inloggen. Het beveiligde gedeelte staat op server X en er moet ingelogd worden via de website die staat op server Y. Ik wou een form maken op server Y die met een post action de gebruikersnaam en wachtwoord naar de webservice op server X toezend. De webservice wou ik zo maken dat als het inloggen gelukt is dat hij automatisch naar een andere pagina wordt geredirect en als het niet gelukt is dat er een foutmelding komt. Ik heb de service nu zo dat hij alleen true of false terug geeft.
Kortom je krijgt XML terug en kan er dus niets mee.
Heb nu de volgende vragen:
- geeft een webservice altijd XML terug?
- kan dit op een andere manier worden bewerkstelligd?
ik zal mee denken!
Om in het beveiligde gedeelte te komen, moet je eerst inloggen. Het beveiligde gedeelte staat op server X en er moet ingelogd worden via de website die staat op server Y. Ik wou een form maken op server Y die met een post action de gebruikersnaam en wachtwoord naar de webservice op server X toezend. De webservice wou ik zo maken dat als het inloggen gelukt is dat hij automatisch naar een andere pagina wordt geredirect en als het niet gelukt is dat er een foutmelding komt. Ik heb de service nu zo dat hij alleen true of false terug geeft.
Kortom je krijgt XML terug en kan er dus niets mee.
Heb nu de volgende vragen:
- geeft een webservice altijd XML terug?
- kan dit op een andere manier worden bewerkstelligd?
ik zal mee denken!