Toon posts:

[ASP.NET/VB.NET] Inloggen met webservice?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het idee om een inlog te maken met een webservice. Heb het gerealiseerd moet toen kwam ik erachter dat het dus helemaal niet kan met een webservice. Ik zal eerst de situatie uitleggen:

Om in het beveiligde gedeelte te komen, moet je eerst inloggen. Het beveiligde gedeelte staat op server X en er moet ingelogd worden via de website die staat op server Y. Ik wou een form maken op server Y die met een post action de gebruikersnaam en wachtwoord naar de webservice op server X toezend. De webservice wou ik zo maken dat als het inloggen gelukt is dat hij automatisch naar een andere pagina wordt geredirect en als het niet gelukt is dat er een foutmelding komt. Ik heb de service nu zo dat hij alleen true of false terug geeft.

Kortom je krijgt XML terug en kan er dus niets mee.
Heb nu de volgende vragen:

- geeft een webservice altijd XML terug?
- kan dit op een andere manier worden bewerkstelligd?

ik zal mee denken!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:52
Waarom verdeel je je content over 2 sites?
Kan je niet aan de slag met de Forms Authentication functionaliteit die al in .NET zit ?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 23 september 2004 @ 16:26:
Waarom verdeel je je content over 2 sites?
Kan je niet aan de slag met de Forms Authentication functionaliteit die al in .NET zit ?
omdat ik de klant het gevoel wil geven dat ie op zn eigen site zit. Maar ik zie denk ik van deze gedachte af, omdat het alleen maar problemen brengt. Denk dat ik gewoon een redirect op server Y zet.
Ga inderdaad werken met Forms Authentication. Maar wou toch even weten of het wil of niet.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 16:32:
[...]

omdat ik de klant het gevoel wil geven dat ie op zn eigen site zit.
Dat zit hij toch? De website 'maakt' toch een connectie met de webservice?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 23 september 2004 @ 16:36:
[...]

Dat zit hij toch? De website 'maakt' toch een connectie met de webservice?
ja maar het beveiligde systeem staat op server X, zoals ik al zei. Ik heb het oorspronkelijk zo bedoeld dat je ook van niet ASP.NET ondersteunende servers kan inloggen.
Maar ga maar gewoon een normale login maken.

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 16:40:
[...]

ja maar het beveiligde systeem staat op server X, zoals ik al zei. Ik heb het oorspronkelijk zo bedoeld dat je ook van niet ASP.NET ondersteunende servers kan inloggen.
Maar ga maar gewoon een normale login maken.
Een webservice is niet gebonden aan ASP.Net :) Ook PHP kan een webservice 'consumen' :)

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 23 september 2004 @ 16:42:
[...]

Een webservice is niet gebonden aan ASP.Net :) Ook PHP kan een webservice 'consumen' :)
dat is wat ik zeg ja, daarom wou ik een webservice gebruiken. Maar omdat webservice (volgens mij) alleen XML kan terug geven, kan je niet inloggen via een webservice.

Correct me, if i am wrong!

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 16:45:
[...]

dat is wat ik zeg ja, daarom wou ik een webservice gebruiken. Maar omdat webservice (volgens mij) alleen XML kan terug geven, kan je niet inloggen via een webservice.

Correct me, if i am wrong!
Wat is er erg aan dat je XML terug krijgt? Of je nu een recordset terugkrijgt van een database, of iets in XML formaat :)

Je geeft een username + password aan de webservice en je krijgt terug de rollen en evt. userid / username. :)

[ Voor 13% gewijzigd door gorgi_19 op 23-09-2004 16:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 23 september 2004 @ 16:46:
[...]

Wat is er erg aan dat je XML terug krijgt? Of je nu een recordset terugkrijgt van een database, of iets in XML formaat :) Je geeft een username + password aan de webservice en je krijgt terug de rollen en evt. userid / username. :)
volgens mij snap je het probleem niet helemaal. Ik wil helemaal niets terugkrijgen. Als de login geluk is dan moet de gebruiker geredirect worden naar een andere pagina en de juiste rechten krijgen en als het niet gelukt is dan moet er een foutmelding komen.
snappie?

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 16:50:
[...]

volgens mij snap je het probleem niet helemaal. Ik wil helemaal niets terugkrijgen. Als de login geluk is dan moet de gebruiker geredirect worden naar een andere pagina en de juiste rechten krijgen en als het niet gelukt is dan moet er een foutmelding komen.
snappie?
Volgens mij heb je een compleet verkeerd beeld van een webservice en wil je hem compleet verkeerd toepassen :)

[ Voor 5% gewijzigd door gorgi_19 op 23-09-2004 16:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 23 september 2004 @ 16:51:
[...]

Volgens mij heb je een compleet verkeerd beeld van een webservice en wil je hem compleet verkeerd toepassen :)
Geen verkeerd beeld, wel verkeerd toepassen. Had weer te mooie dromen in mijn hoofd.

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

je kunt toch ook de url waar je naartoe wilt teruggeven in XML

valide: nieuwe URL
niet valide: login URL

en dan naar de verkregen URL redirecten?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Pagina: 1