Toon posts:

mail van specifiek domein doorsturen naar andere mailbox

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:
- aantal clients met outlook XP
- SBS2000, dus met exchange

Het volgende probleem, loop ik op dit moment tegen aan:

Ik heb 2 mailboxen. mailbox 1 heet Piet, mailbox 2 heet Henk.
Mailbox 1 heeft onder postvak IN een aantal submappen, met verschiilende namen. deze namen zijn gebasseerd op het domeinnaam van een aantal afzenders. Als voorbeeld nemen we als afzender, *whatever*@bedrijf.nl.

Nu komt ie:
Iemand, ook andere personen bij bedrijf.nl mailen soms naar Piet, maar ook soms naar Henk. De mail van @bedrijf.nl dat naar Piet is gestuurd komt netjes in de submap bedrijf.nl terecht (idd een outlook regel).
Nu wil ik, dat zodra iemand van bedrijf.nl naar Henk toe stuurd, dat dit mailtje NIET bij Henk in de mailbox komt, maar AUTOMATISCH bij Piet in de submap bedrijf.nl komt.
Andere emailtjes die gericht zijn aan Henk en niet afkomtig zijn van een van die domeinen, moeten natuurlijk wel in zijn eigen mailbox komen.

Wat heb ik geprobeerd:
Ik heb geprobeerd met een regel op de mailbox van Henk, dat alle mail dat afkomtig is van een van de domeinen doorgestuurd wordt naar Piet. In de hoop dat de regels op de mailbox van Piet het de mail weer netjes doorzet naar de juiste map. Dit lukt niet, omdat de regels bij piet het volgende doen:

"Nadat het bericht wordt ontvangen, met @bedrijf.nl in het adres van de afzender; verplaats het bericht naar de map bedrijf.nl"

Echter, klopt de afzender nu niet. want de regels bij Henk sturen de mail door, waardoor de afzender Henk wordt! Hierdoor komt de mail niet in de goede map.

Is dit probleem misschien al te tekkelen op exchange niveau? Of iemand een betere oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
KICK!! :)

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Hmm, mischien gebruiker henk rechten geven op de mailbox van piet en henk dan het mailtje direct naar de mailbox van piet laten verplaatsen?

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Kan je de regels niet verplaatsen zodat de "forward" naar de andere mailbox hoger staat als die andere regels ???

Even gekeken, rules kan je gewoon omhoog/omlaag zetten.....

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 13:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gaat niet, je kan alleen rules aanmaken binnen je eigen mailbox. Je kan dus niet een mail via een rule laten routeren naar een map in een andere mailbox.

Verwijderd

Topicstarter
KICK!
Pagina: 1