Toon posts:

[XP] Ghost voor alle pc's*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ooit eens bij vobis geweest, waar ik zag dat ze daar een soort ghost hebben die hardware onafhankelijk is.
Nu moet ik op 7 verschillende soorten pc's een nieuwe installatie plaatsen en zou een dergelijke ghost bijzonder makkelijk zijn.
Wie o wie kan mij helpen??

thnx

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 22:02

FastBunny

Give it the Works !

Wat wil je? Dat we Ghost download links posten :? Zoja, dan heb je pech dat mag niet, en bovendien werkt ghost alleen goed op identieke pc's.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
neenee, dat bedoel ik niet.
ik zou graag zelf zoiets maken, maar dan zo dat ik het op verschillende pc's kan gebruiken. dus je "ghost" de nieuwe machine, en als je hem voor de eerste keer aanzet is alles goed, behalve dat hij dus eerst alle hardware gaat controleren.

ik snap dat je geen ghost downloads kunt posten. ik maak het wel zelf ik weet dat het kan en er software voor is, maar ik kan het niet vinden op internet.

Verwijderd

Wat je dan moet doen is het volgende:
1. Maak de ghost klaar op 1 pc
2. Gooi alle hardware weg uit hardware beheer
3. Maak nu een ghost
4. ghost alle andere pc's die dan wel hun hardware gaan installeren

Verwijderd

Misschien is dit een ideetje

ga google en toets in ... hoe maak ik een windows xp oem cd (ongeveer wat je wil) of check onderstaande link:
[rml][ OEMCD] Zin in een project om de ideale OEM XPCD te maken?[/rml]

edit:
Je was me net voor....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 15:54 ]

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-01 18:01

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Verwijderd

zolang elke machine anders is en geen eigen installatie heeft zal dat ghosten geen zin hebben (clonen kan immers niet)

wat jij bedoelt is vergelijkbaar met clarity van mycom (da's echt bout heb het op m'n asus terminator) tijdens het booten f10 inrammen en dan start er een wizzart op die vraagt hoe je de image wil terug zetten... die image is een standaard windows xp installatie... beetje aangepast door mycom...

minder werk is een windows xp cd er in schuiven. geeft zelfde resultaat

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:34

Valkyre

Kitesurf FTW!

je kan ook UNattende installs doen volgens mij, maar hoe dat werkt weet ik niet.

iRacing Profiel

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:57
Machine installeren, sysprep (zie resource kit) draaien en ghosten.

Zo iets?

Verwijderd

Misschien nog een beter idee check deze site daar staat alles overzichtelijk en niet zo rommelig als in de forums http://www.btsunattended.net/NL/Tutorial/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 16:07:
Misschien nog een beter idee check deze site daar staat alles overzichtelijk en niet zo rommelig als in de forums http://www.btsunattended.net/NL/Tutorial/
thnx, hier heb ik echt iets aan!!! :) laat je wel weten als het gelukt is! :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

dasilva,

Welkom op GoT :)
Wij hebben op GoT een aantal regeltjes opgesteld waar een topic aan moet voldoen en deze beschreven in allerlei FAQ's, policies en meer van die ellende.

De drie belangrijkste regeltjes zijn echter heel belangrijk, namelijk:
  • Zorg altijd dat je topic titel je probleem kort en bondig omschrijft - let daarnaast op een eventuele forum specifieke eisen (in Windows Operating Systems zien we graag het OS in je topic titel bijvoorbeeld)
  • Vertel altijd wat je zelf al geprobeerd en gedaan hebt. Je hebt bv. dat gezien bij de vobis maar wat heb je daarna al gevonden toen je er op zag? Welke manieren van automatisch installeren van een PC ben je al tegen gekomen?
  • Beschrijf je vraag helder en duidelijk - met welk doel wil je het doen e.d.
Ik stel voor dat je je topic start nog even aanpast zodat er wat meer informatie in staat -d an zet ik nog eventjes 'XP' in je topic titel :)

Inhoudelijk gezien is een unattended CD erg mooi, maar ook veel werk. Een alternatieve manier zou zijn om daadwerkelijk met Ghost te werken en dan ook met SysPrep - daarover kan je wel een boel informatie vinden denk ik :)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 15:43:
Ik ben ooit eens bij vobis geweest, waar ik zag dat ze daar een soort ghost hebben die hardware onafhankelijk is.
Nu moet ik op 7 verschillende soorten pc's een nieuwe installatie plaatsen en zou een dergelijke ghost bijzonder makkelijk zijn.
Wie o wie kan mij helpen??
Je kunt dit op meerdere manieren doen (RIS/unattended setup/Sysprep) maar bij alle manieren kost het maken van zo'n setup meer tijd dan het installeren van Windows op 7 PC's. Sysprep is vermoedelijk nog het makkelijkst en snelst te doen maar ook dan zul je er eerst veel tijd in moeten steken.

Zelf heb ik een RIS server opgezet waar ik dat mee doe maar die staat er puur als hobbyproject. In de weken die het (goed) opzetten van de RIS server me gekost heeft had ik moeiteloos minimaal 100 keer Windows kunnen installeren.

Verwijderd

Suc6 .... heb het zelf ook gedaan dus als je vragen heb laat maar weten

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Je kan Ghost gewoon op iedere computer gebruiken.
En 1 tip, haal het ergens anders dan Vobis.
Ga naar een goede computerzaak, mocht je dan hulp nodig hebben, dan is die hulp er.

Als je maar 1 keer wilt installeren, moet je gewoon HD Copy bij Ghost doen, maar dat kost ook tijd.
Dus waarom niet gewoon een slipstreampje maken?
Leek me veel en veel makkelijker :Y)

Succes ermee!

En natuurlijk weer: :P

FnF

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Gohan-san schreef op 23 september 2004 @ 15:58:
je kan ook UNattende installs doen volgens mij, maar hoe dat werkt weet ik niet.
Die link die je bedoelt is waarschijnlijk deze : http://unattended.msfn.org/index.htm

as tu

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

Is al gepost ... als je gelezen had onder een NL versie van de site

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 10:55 ]

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

hebben wij ook. 1 basis image voor verschillende machine's.
deze image is gewoon gemaakt na gesysprept te hebben (en uiteraard een bak drivers in de image/sysprep)

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

Pagina: 1