Toon posts:

[XP] Doet na herinstallatie 10 minuten over het opstarten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteravond windows xp opnieuw geinstalleerd, maar als ik nu mijn pc opstart dan duurt het 10 minuten, en daarvoor duurde het een half minuutje.
Ik kom wel binnen een half minuutje in windows maar dan moet ik nog 10 minuten wachten en kan niks doen, hij staat in een soort slaapstand. Na die 10 minuten start hij alle standaard programmas op zoals: msn, internet, norton.....
Ik heb zelf al hier gezocht en op google. Als hij helemaal is opgestard kan ik alles gewoon draaien zonder problemen.

Specs:
Pentium 4 HT 3.0 Ghz
2 x 512 mb twinmos pc 3200
ati radeon 9600 pro 128 mb
200 gb Western Digital
280 watt

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:31

ericding

Altijd de eerste.

Kijk eens in het systeemlog (start > run > eventvwr.msc), misschien dat er iets staat over een service die te lang doet over het opstarten ofzo? En bij een schone windows-install iets minder voor de hand liggend: maar scan eens op virii en spyware.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen virus en spyware, gelijk toen ik windows xp opnieuw heb geinstalleerd en toen ik mijn pc opnieuw aanzette had ik het probleem al, en heb het nog nooi eerder gehad :? Is het niet ergens een simpele kleine intelling

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:45
Ik heb dat gisteren ook gehad na een schone installatie, nadat ik wat hardware had geinstalleerd. Heb toen 5 minuten naar een zwart scherm met een muis zitten kijken en wilde toen op reset drukken. Toen laadde hij wel door. Bij mij was dit eenmalig na het installeren van de hardware en kwam het ook niet meer terug. Misschien dat je er iets aan hebt..

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
heb wat hardware verwijderd maar dat helpt ook niet

Verwijderd

staat alles in je bios wel ok ?
of boot ie via een hele grote omweg

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-04 14:29
Het kan komen door verkeerde drivers.

Maar probeer je systeem eens zover mogelijk te strippen, dus alleen reepje geheugen, processor, hd en dan te booten.

Kijk even wat er allemaal opgestart wordt door start --> run --> msconfig

Probeer anders een keer bootvis te runnen....

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc komt gewoon binnen 30 seconden in windows, maar als hij daar is moet ik nog 10 minuten wachten. Ook als ik wat hardware verwijder :? En hij start alleen norton op en een bestand van Ati maar verder niks extras

Verwijderd

verwijder je netwerkadapters eens

Computer opnieuw opgestart, dan installeerd ie ze weer automatisch
( is in het verleden wel eens de oplossing geweest )

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik ga het ff proberen

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft helaas geen nut gehad

Verwijderd

damn.. ik zoek verder voo je

Verwijderd

1) Alle spyware verwijderen
2) Op virussen scannen
3) Registry scannen ( opschonen )
4) Alles via msconfig uitzetten dat opgestart wordt,
5) Bootvis
6) Systeem herstel.
7) andere gebruiker aanmaken ( en inloggen onder die gebruiker )

try it.

Verwijderd

Topicstarter
Oke :) Thanx

• Cyrus-The-Virus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2025
je zegt dat norton wel op start, staat die niet 10min te scannen bij elke reboot?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw account gemaakt en zal me pc ff opnieuw opstarte
Ik laat horen of het helpt!

Verwijderd

Topicstarter
Cyrus-The-Virus schreef op 23 september 2004 @ 17:10:
je zegt dat norton wel op start, staat die niet 10min te scannen bij elke reboot?
Nee ik krijg eerst dat scherm van welkom, dan gaat hij gewoon verder, dan zit ik in mijn profiel. En dan zie ik gewoon alles van windows maar ik kan nog nix doen, pas na 10 minuten start hij alle programmatjes op.

• DeMoN
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 17:13:
[...]

Nee ik krijg eerst dat scherm van welkom, dan gaat hij gewoon verder, dan zit ik in mijn profiel. En dan zie ik gewoon alles van windows maar ik kan nog nix doen, pas na 10 minuten start hij alle programmatjes op.
En in safe mode?

Btw.. als hij 'vast' staat... kan je dan ook geen processenlijst opvragen? Is je hele systeem dus freezed zeg maar? Kan je wel je muis bewegen? Werkt het tobo?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Cyrus-The-Virus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2025
het lijkt erop dat hij hardware aan het zoeken is ofzo, ik heb dit probleem altijd als ik nvidia drivers update, maar het is dan altijd maar 1 malig, volgens mij staat hij bij jou in een loopje ofzo

Verwijderd

Topicstarter
@ Demon: ja idd mijn pc freezed maar ik had het niet voordat ik xp opnieuw installeerde. Is het een simpele instelling die ik over het hoofd zie?

Verwijderd

Topicstarter
Het rare is: ik moet dus lang wachten, als ik dan eenmaal aangemeld ben en ik druk op afmelden, en dan weer op me gebruikersnaam klik duurt het maar een paar tellen :?

• DeMoN
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 17:51:
Het rare is: ik moet dus lang wachten, als ik dan eenmaal aangemeld ben en ik druk op afmelden, en dan weer op me gebruikersnaam klik duurt het maar een paar tellen :?
Je kan er dus vanuit gaan dat het een service is die niet lekker is.
Je startup folder wordt elke keer bij het aanloggen gerunned (die in je startmenu) en services eenmalig bij het opstarten. Bij het afmelden draaien die dan gewoon op de achtergrond.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Wat voor Norton software heb je draaien en welke versie?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb norton internet security en antivirus 2004 en heb vandaag nog de nieuwste updates ervan.

Verwijderd

Het probleem zit hem in een service van Norton die blijft hangen.
Het is een vaak voorkomend probleem.

Oplossing:
Verwijder Norton, Reboot en daarna herinstalleer het pakket.

Succes

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:24

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

ericding schreef op 23 september 2004 @ 15:45:
Kijk eens in het systeemlog (start > run > eventvwr.msc), misschien dat er iets staat over een service die te lang doet over het opstarten ofzo?
Hier al gekeken?

Verwijderd

Klopt wel wat Trolly zegt. Ook zou ik na het deinstalleren effe je register schoonmaken, zodat je ook met een schone installatie kan beginnen. (Met Norton dan he!) :)

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik gekeken maar er staat niks bijzonders in

Verwijderd

Topicstarter
Als ik norton verwijder heb ik er nog steed last van, nou snap ik het ff helemaal niet meer |:(

Verwijderd

Misschien een stom idee. Maar je zegt dat je je windows opnieuw geinstalleerd hebt. Misschien is er wat misgegaan met installeren. Kan je niet windows opnieuw installeren.

Verwijderd

ik geef het op man.. had je al mijn mogelijkheden al geprobeert ?

ik zou gewoon reinstalle... just look what happen

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:24
Ik heb hetzelfde gehad, bij mij hielp het om config scherm--> gebruikers --> manier waarop gebruikers zich aan/afmelden ---> welkomsvenster uit te vinken (dus zonder vinkje). Dan heb je het welkomscherm uitgeschakeld en start/sluit de PC op/af op dezelfde manier als W2k. Dat gaat trouwens sowieso sneller. Dus kwaad kan het niet ;).

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 23-09-2004 19:58 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Misschien is het toch een netwerkprobleem. Hij zoekt misschien een connectie die niet bestaat o.i.d. Uninstall je netwerkkaart, haal deze uit je PC en boot eens zonder.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:34
Ben je niet "vergeten" de drivers van je moederbord te installeren? Zouden jullie trouwens de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif willen gebruiken als je de laatste bent die in een topic heeft gereageerd? :)

Ik pas je titel nog even aan, zodat het echte probleem erin staat.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik zal mijn manier hoe ik me af-en aanmeld wijzigen en dan kijken of dat helpt, anders mijn netwerk kaart verwijderen en als et niet meer anders kan ga ik hem weer reinstaleren.

Verwijderd

Vind het een vreemd probleem.. Het lijkt me niet aan de drivers liggen, aangezien Windows XP die allemaal wel vindt....

Kijk eens hoeveel het CPU gebruik is? (CTRL+ALT+DEL) Dan moet je onderaan kijken, kan je het zo zien.. Als dit 100% is, is het logisch dat de PC er zolang over doet. Dan moet je maar eens kijken wel progje zoveel CPU opslurpt.

En het is tegenwoordig zo, binnen 20min. op een schone XP install heb je al de nodige trojans e.d..

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe je je kan aanmelden zonder ergens op te klikken, maar hoe hij gelijk doorgaat, want me opa moet ook op zijn naam klikken en die heeft dat probleem ook. Maar hij heeft iets veranderd en nu hoeft hij niet meer op zijn naam te klikken maar schakelt hij automatisch door. Dan is alles gelijk klaar.

Verwijderd

Topicstarter
cpu is tussen 5% en 11% niet echt veel?

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb ook een keer zoiets gehad. Ik moest 2a3 min wachten in windows. Dit bleek aan de drivers van mijn soundblasterlive te liggen.

• Neus
  • Laatst online: 04-05 10:33

Neus

www.zenaconsult.com

Download bij Microsoft het programma BOOTVIS, dan zie ke precies wat er tijdens een (her) start van je systeem gebeurt. Op die manier kan je controleren welke service / driver blijft hangen.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Verwijderd

Hm, dat CPU gebruik is normaal.. Je kan wel spreken van 'idle', maar Norton draait dus die zal op de achtergrond wel scannen, dat vereist dus ietsje CPU.

Over die account:

Ga naar Start > configuratie scherm > gebruikersaccounts > klik op de link 'de manier waarop gebruikers zich aan en afmelden wijzigen', dan vink je het bovenste uit. :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik ga bootvis downloaden en ik hoef nu nergens op te klikken, hij gaat gelijk door naar mijn profiel (het is de enigste) Maar oef nu nog maar 2 of 3 minuutjes te wachten :)

Verwijderd

Topicstarter
Bootvis geeft niks bijzonders aan, mijn cpu is aardig bezig en mijn hdd ook.

Is het ook mogelijk dat het een simpele instelling ergens zie die ik over het hoofd zie?

• bat266
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-04 10:36
kijk es welke services draaien na t opstarten heb t ook eens gehad en had ik een virus dat nav pas 2 weken later ontdekte 8)7 bij was dat WINBOOT32.EXE

[ Voor 10% gewijzigd door bat266 op 24-09-2004 08:33 ]

Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen virussen, ik heb meerdere malen met norton gescand, heb ook alle spyware eruit gehaald.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:12

TeeDee

CQB 241

Volgens mij is het al een paar keer gezegd, maar nog niet echt op gereageerd volgens mij.

Is je systeem niet naar een of andere vage connectie aan het zoeken?
Een "enge" dhcp, een vage adapter etc. etc. Start eens op zonder je netwerkkabel.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb een adsl modem en die maakt alleen via een usb poortje verbinding met de pc en mijn interne netwerkkaart heb ik erin en eruit gehaald maar dat maakt geen verschil.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik zal het doen, maar kan ik dan geen norton meer erop zetten?

Modbreak:Controleer je mail eventjes :)

[ Voor 27% gewijzigd door elevator op 24-09-2004 18:01 ]

• digitalb
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-04 00:34
Geen oplossing, maar heb exact hetzelfde probleem sinds installatie SP2
Enige rare dingen in eventlog die af en toe voorkomen (maar niet altijd):

MrxSmb: De redirector kan het type van een verbinding niet vaststellen.
De Windows Image Acquisition (WIA)-service is bij het starten vastgelopen.

De Computer Browser-service is gestopt met de volgende foutcode:
Deze bewerking is geretourneerd omdat de time-outperiode verlopen is. .

Voor de duidelijkheid, de time-out na het aanmelden is er altijd, de foutmeldingen niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb norton verwijderd en nu heb ik er geen last van :?
Iemand een idee hoe ik wel norton kan draaien zonder problemen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Symantec software heeft de neiging gigantisch veel troep in je registry te laten staan bij een uninstall (voornamelijk com objecten die jij écht niet met de hand verwijderd hebt).

Hebben ze zelf hun eigen registry-clean utils voor moeten maken die alle restanten/keys/services/files verwijdert.
Die zul je moeten gebruiken, omdat je handmatig nooit hetzelfde effect krijgt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1