[Sendmail] Domain does not exist

Pagina: 1
Acties:

• SnakeMind
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09-2025

SnakeMind

Silence...

Topicstarter
Ik heb al enige tijd een server draaien met diverse services, waaronder sendmail.
Nu heb ik echter afgelopen weekend door verbindingsproblemen mij server verhuisd.
Alle bijhorende problemen had ik vrij snel opgelost, dit bestond voornamelijk uit DNS wijzigingen, waardoor mijn domein zichzelf aan de buitenkant probeerde te zoeken.

Nu heb ik echter nog een probleem dat ik wel erg vervelend vind.

Mijn domeinen (6 in totaal) krijgen van buitenaf prima hun mail.
Echter, zodra de domeinen onderling mailen, krijgen ze de melding dat het domein van de afzender niet bestaat.

Dit vind ik echter erg vreemd, aangezien de server toch ook mail van anderen hierop accepteerd?
Sendmail zelf heeft het alleen over MX records, waar ik dus niets aan heb, aangezien de rest wel allemaal werkt (en die MX echt goed lijkt te staan)
Kent iemand dit probleem toevallig?
Alvast bedankt!!

Still Cripple as Hell

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-02 12:43
Ik zeg dat je met Planet of XS4ALL werkt?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:28

Reptile209

- gers -

DiedX: Even afgezien van het feit dat het wel handig was geweest als de TS zijn ISP er bij had verteld, is het wel zo handig als je er meteen bij vertelt waarom dat boeiende info is...

Nog even een wilde gok: houd je server zijn eigen DNS-records bij en zijn die wellicht nog niet geupdate? Probeer eens een NSLookup vanaf de server naar één van je domeinen.

[ Voor 36% gewijzigd door Reptile209 op 23-09-2004 22:18 ]

Zo scherp als een voetbal!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-02 12:43
Reptile209 schreef op 23 september 2004 @ 22:12:
DiedX: Even afgezien van het feit dat het wel handig was geweest als de TS zijn ISP er bij had verteld, is het wel zo handig als je er meteen bij vertelt waarom dat boeiende info is..
Ik heb een keer bij een XS4ALL vriend meegemaakt dat de resolving niet lekker verliep. Dit heeft te maken met het feit dat XS4ALL inkomend verkeer gefilterd wilt hebben over een mailrelay.

Hoe het precies in elkaar zat weet ik niet meer (als ik hard nadenk dan komt dat wel goed), maar de oplossing is om een bind resolver te draaien, met een MX record voor de domeinnamen naar localhost, en een resolver naar XS4ALL.

Al het van buiten komend verkeer gebruikt de "normale" dns, en gaat via de mailrelay naar de mailserver, al het interne verkeer ziet de "aangepaste" DNS, en prakt 'm direct naar de mailserver, zonder relaying...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• SnakeMind
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09-2025

SnakeMind

Silence...

Topicstarter
Reptile209 schreef op 23 september 2004 @ 22:12:
DiedX: Even afgezien van het feit dat het wel handig was geweest als de TS zijn ISP er bij had verteld, is het wel zo handig als je er meteen bij vertelt waarom dat boeiende info is...

Nog even een wilde gok: houd je server zijn eigen DNS-records bij en zijn die wellicht nog niet geupdate? Probeer eens een NSLookup vanaf de server naar één van je domeinen.
Ja misschien was het handig geweest om de provider te vermelden, echter, omdat ik inderdaad mijn eigen DNS records bij houd en intern ook gewoon mijn eigen DNS gebruik, had ik niet het vermoeden dat dit iets met mijn ISP, in dit geval Tiscali, te maken heeft.
Voor de noodzakelijke verhuizing van de server zat ik namelijk ook gewoon bij Tiscali...

Als ik een NSlookup doe naar mijn domeinen vind hij die gewoon op mijn interne adres, wat goed is, aangezien ik niet terugkan naar mijn eigen externe IP adres.

Het vreemde is gewoon, dat als ik als 'info@snakemind.com' mail naar bijvoorbeeld 'test@snakemind.com' (waarbij test wel een echte user voorsteld natuurlijk) en ik deze via de smtp van mijn plaatselijke verbinding verstuur, geeft mijn eigen server aan de uitgaande smtp door, dat het domein van de afzender niet bestaat...
En dat is dus wel erg bizar :)

Still Cripple as Hell