Toon posts:

soundstorm werkt niet !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
best tweakers ik heb een abit an7 gekocht,alleen de bijgeleverde drivers werken met mijn mobo.
terwijl de nieuwe unified nforce drivers niet werken met mijn mobo,ik krijg een foutmelding bij systeem devices.

er staat : he drivers for this device are not installed. (Code 28)

To reinstall the drivers for this device, click Reinstall Driver.

terwijl ik echt gewoon Nforce2 ultra met soundstrom fireware,lan,sata heb..

systeem

amd xp Athlon 2600 @ 2.166mhz
512 corsair ddr
80giga maxtor
80giga western
Abit an7 nforce 2ultra mobo

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Welk device is dat precies dan?

Verwijderd

Topicstarter
bij multimedia audio controller
en dat is de soundstorm ..

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Staat de onboard sound wel ingeschakeld in het bios ?

Verwijderd

die soundstorm is the intel8x0 cips of zoiets.

k heb ook datzelfde moederbord, en gebruik onder windows inderdaad ook hun drivers. (welliswaar laatste versie)

misschien die soundsstorm devices manueel installed met de drivers van die abit

Verwijderd

Topicstarter
ja die staat ingeschakelt want met de bij geleverde cd van abit werkt de soundstorm wel en met de unified nforce2 drivers werken ze niet dan geven ze een foutmelding
ik snap dat niet..
het maakt dan ook niet uit welke versie ik installeer ze werken allemaal niet ze geven allemaal device The drivers for this device are not installed. (Code 28)

ik heb ook Abit een email verstuurd maar nog geen reactie gehad.
ik zit nu opgeschept met een oude driver versie van de soundstorm :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 15:15:
die soundstorm is the intel8x0 cips of zoiets.

k heb ook datzelfde moederbord, en gebruik onder windows inderdaad ook hun drivers. (welliswaar laatste versie)

misschien die soundsstorm devices manueel installed met de drivers van die abit
zelfs als ik het manueel installeer bij device update enz dan pakt hij het ook niet hij installeert het wel maar daarna krijg ik weer zo n error te zien bij de devices

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 15:17:
ja die staat ingeschakelt want met de bij geleverde cd van abit werkt de soundstorm wel en met de unified nforce2 drivers werken ze niet dan geven ze een foutmelding
ik snap dat niet..
het maakt dan ook niet uit welke versie ik installeer ze werken allemaal niet ze geven allemaal device The drivers for this device are not installed. (Code 28)

ik heb ook Abit een email verstuurd maar nog geen reactie gehad.
ik zit nu opgeschept met een oude driver versie van de soundstorm :(
Als je de laatste versie van die abit drivers nu download en uitpakt, en vervolgens manueel die soundstorm drivers gaat updaten, dan werkt het toch.

Trouwens, laatste versies zijn niet altijd beste, ik bedoel, mis je met de standaard abit drivers (van die soundstorm) bepaalde features??

Verwijderd

Topicstarter
nee dat heb ik ook al geprobeert hij installeert het zodra het klaar is boot ik,en dan zie ik weer de error staan bij devices
en ik kan dan op dat moment ook geen muziek afspelen(vanwege dat error)

Verwijderd

Topicstarter
ik download opnieuw de drivers bij abit

nforce_5.03_win2kxp.exe Driver Issue Date:2004/07/16
nForce2 Chipset Driver
For Windows 2000/XP
v 5.03
Readme

het is een download pakket van 30mb

hij is nu bezig met downloaden ik ga het opnieuw proberen mauneel..
ik weet zeker dat ik weer de errors ga krijgen,ik snap niet waarom het zo fucked up gaat!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 15:27 ]

Verwijderd

heb je ge oc 't? zo ja: kijk je bussnelheid eens na

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 15:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
het probleem ligt niet alleen bij de soundstorm,maar ook als ik de ide,Gart,ram controller installeer..
de nforce netwerk pakt hij wel goed aan,bij de rest krijg ik allemaal errors

maar de rest vind ik even onbelangrijk ik wil gewoon de laatste nforce soundstorm drivers ,omdat de abit mee geleverde drivers gewoon pakweg oud zijn.
ik heb er gewoon dik voor betaald dus ik wil er ook gewoon gebruik van maken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 15:27:
ik download opnieuw de drivers bij abit

nforce_5.03_win2kxp.exe Driver Issue Date:2004/07/16
nForce2 Chipset Driver
For Windows 2000/XP
v 5.03
Readme

het is een download pakket van 30mb

hij is nu bezig met downloaden ik ga het opnieuw proberen mauneel..
ik weet zeker dat ik weer de errors ga krijgen,ik snap niet waarom het zo fucked up gaat!
Als je die drivers hebt uitgepakt.. ga dan in je device management die driver van die soundstorm handmatig reinstallen, en kies niet de autpomatische maar expert ofzo waarin je zelf het pad naar die driver moet aangeven

Verwijderd

Topicstarter
ja het is overclocked,

internal clock 2164.91
systeem bus 270.61
systeem clock 135.31
multiplier 16.0

ik gebruik wcpuid

de abit drivers die ik momenteel net gedownload heb zijn klaar ik ga het even opnieuw proberen ben zo weer online

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het handmatig geprobeerd, en naar de folder gelinkt nu staat er, an error occurred during the installation of the device
acces is denied

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

acces denied ? Je bent toch wel local admin ?

Verwijderd

Topicstarter
ja ik ben de enige die een account heeft daar

Verwijderd

gooi die bios eens terug op standaard... en probeer het dan nog eens... zo nee: een corrupte windows installatie -> reinstall nee?-> contacteer leverancier

Verwijderd

Topicstarter
oke ik zal al me settings in de bios op standaart gooien, kijk de nvidia netwerk controller pakt ie wel goed met de drivers,the gart pakt ie goed,soundstorm en ide en memory controller pakt hij niet goed dus bij deze krijg ik de errors bij systeem devices

Verwijderd

draai dan ook eens memtest (floppy) klinkt bijna als brak geheugen of een rot mobo (chipset) dus eerst ff dat eerste lijstje afwerken, dan memtest.. probs? geheugen in andere pc.. goed? mobo brak. slecht? mem brak declareren wat stuk is... garantie verhaal (niet bijzeggen dat het overclocked geweest is :X )

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 16:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
hij pakt wel alles goed als ik de drivers bij de mee geleverde cd installeer, en niet alle andere nforce drivers van Nvidia..
Nu ik bios op standaart heb draaien heb ik nog steeds het zelfde probleem met de nieuwere drivers,misschien als ik me windows opnieuw installeer dat deze problemen wel worden opgelost.
Voorlopig doe ik dan met de huidige bij geleverde nforce cdtje van ABit :(
Toch bedankt voor al jullie moeite _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een schone windows installatie geinstalleerd en nog krijg ik het zelfde errors bij systeem devices.
dat word dus maar weer de oude installeren die mee geleverd zijn.
zijn er nog meer Abit mensen die het zelfde problemen hebben met hun NForce2ultra ?

Verwijderd

Topicstarter
ik ben daarna naar microsoft update page gegaan en daar de Nieuwere Nforce2 soundstorm drivers gedownload en die werken gelukkig wel :)
Mooi ben nu toch wel tevreden alleen wel jammer dat de nvidia unified gewoon niet op werken ..
maar goed je kan ook niet alles hebben O-)

Topic mag van mij wel sluiten.

Verwijderd

Kan je ook reverb delay flanger chorus nu instellen dat kon ik met soundstorm altijd wel.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb de microsoft versie met iets minder opties 4.31(6.14.0431.0) digitaly signed ,deze kan je downloaden bij de update van windows
werkt perfect tot nu toe geen problemen.
Pagina: 1