[DVD] Verborgen Audio stream

Pagina: 1
Acties:

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Keej, kheb een probleempje (duh).
Het is als volgt:
Ik had een DVD'tje (Jurassic Park 3) van een kennis geleend en geript enzo.
Nu wil het zo zijn dat ik geen geluid meer bij mij films heb, nu bleek de aanwezige
audiostream een DTS stream te zijn die onze DVDspeler niet ondersteunt, maar
PowerDVD kan deze softwarematig wel afspelen.
Maar zoals je al snapt werkte dat ook niet.

Het vreemde is als ik de DVD laat scannen door bijvoorbeeld DVDshrink, dat deze de audiostream wel herkent maar tegelijkertijd ook uitvinkt terwijl alle andere (niet aanwezige audiostreams er nog wel aangevinkt staan.)
Ik heb bij het rippen voor DTS gekozen omdat dat het beste geluid zou leveren.

Neej die kennis woont tever :P, anders had ik um wel opnieuw geleent ;)

Hoe kan ik um toch gaan bekijken mét geluid ?

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 13:26
Helaas jongen.. DTS is volgens mij inderdaad een van de beste geluidsstandaarden momenteel op veel DVD's.. Je hebt alleen wel een DTS Decoder nodig om het geluid weer te geven. (lees: je moet een apparte versterker hiervoor hebben)...

De reden dat in DVDShrink bepaalde audio-streams uitgevinkt staan is omdat je dan de instelling 'auto' gebruikt en dan regelt DVDShrink alles voor jou automatisch. Je kunt ook eerst voor alle onderdelen de compressie instellingen op 'no compression' zetten, dan kun je daarna zelf alles instellen hoe jij het wil..

Tip: als je niet van plan bent om een DTS versterker aan te schaffen dan zou ik DVD's voortaan alleen met AC3 / Stereo rippen..

[ Voor 28% gewijzigd door Bart© op 23-09-2004 15:11 ]

• SH4D3H
Sierra-NL schreef op 23 september 2004 @ 15:07:
Helaas jongen.. DTS is volgens mij inderdaad een van de beste geluidsstandaarden momenteel op veel DVD's.. Je hebt alleen wel een DTS Decoder nodig om het geluid weer te geven. (lees: je moet een apparte versterker hiervoor hebben)...

De reden dat in DVDShrink bepaalde audio-streams uitgevinkt staan is omdat je dan de instelling 'auto' gebruikt en dan regelt DVDShrink alles voor jou automatisch. Je kunt ook eerst voor alle onderdelen de compressie instellingen op 'no compression' zetten, dan kun je daarna zelf alles instellen hoe jij het wil..

Tip: als je niet van plan bent om een DTS versterker aan te schaffen dan zou ik DVD's voortaan alleen met AC3 / Stereo rippen..
Hoe bedoel je?
Er staat dat je 'n 5.1 set nodig hebt, check ;)
Een DTS decoder, check ;)
Die audiostream is 507 MB (ongeveer) dus die is er wel ...

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 13:26
SH4D3H schreef op 23 september 2004 @ 15:18:
[...]

Hoe bedoel je?
Er staat dat je 'n 5.1 set nodig hebt, check ;)
Een DTS decoder, check ;)
Die audiostream is 507 MB (ongeveer) dus die is er wel ...
Dus je hebt een DTS Decoder? Nou, als je dan het menu niet hebt meegenomen dan moet je effe met je afstandsbediening door de mogelijke geluids-streams bladeren ofzo..

• SH4D3H
In het menu'tje (heb ik wel meegenomen :)) kun je die steam kiezen.
Dat heb ik dus gedaan, maar het lijkt niet te werken.

Toen ik dus gister zocht naar een softwarematige decoder op de site van DTS,
ontdekte ik dat PowerDVD er een in zich blijkt te hebben.
Wat zou moeten betekenen dat het werkt :|

Story:
Menutje geeft wel gewo0n geluid :D, dat is dan ook AC3/Stereo.
Ik klik op languages.
Ik zie staan bij geluid: English 5.1 DTS (de enige audiostream) en klik daar op.
Ik krijg een warning:
DTS offers up to 5.1 channels of high quality audio which can only be accessed
by utilizing a DTS decoder and DTS compliant DVD player

Do you wish to continue? Yes - No
Ik klik op yes :)
Khoor wat leuk geluid en zie een filmpje dat het DTS logo laat zien op het einde.
Maar dan begint de DVDfilm en ho0r ik niets meer :( :( :(

• SH4D3H
Linkje
DTS Digital Surround
Offers premium sound quality with optimal channel separation and quality.Experience DTS's unique 5.1 channel audio playback experience through a multi-channel sound card and speaker set.
Dus dat lijkt me wel okeej :D

• SH4D3H
Niemand een verlossend woordje?
Kzou graag willen kijken :P

• SH4D3H
Om ff te laten zien wattik bedoel -> DVDshrink direct na het inlezen.
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/romamideero/screen.JPG

[ Voor 19% gewijzigd door SH4D3H op 24-09-2004 00:07 ]

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-02 21:40

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Het hebben van een 5.1 setje betekend nog niet dat je DTS af kan spelen..heeft feitelijk weinig met mekaar te maken.

ps: dikke kans dat het DTS filmpje met geluid niet in DTS is (ja is suf maar dat kan best) De hoofdfilm is wel DTS..

[ Voor 35% gewijzigd door Max|Burn op 24-09-2004 00:15 ]

ma ma ma ma ma macron one

• SH4D3H
Tis 'n 'normale' DVDfilm met DTS geluid ...
En diej ps, wa doe je daaraan?

Verwijderd

Probeer eens een ander bestand met DTS. Ik weet niet welke geluidskaart je gebruikt, maar als je de Trust gebruikt, gaat DTS niet werken. Deze geeft alleen Dolby Digital door. De software-decoder gebruikt nl. een stukje hardware. Dit stukje hardware ontbreekt op die Trust-kaart. Volgende keer dus gewoon in Dolby Digital of stereo.
Snap trouwens uberhaupt niet waarom je DTS wil gebruiken op een PC. Het verschil in kwaliteit is zelfs op een hele pittige HT-set nauwelijks hoorbaar.

Verwijderd

Kopieer eens gewoon alle geluidsbestanden mee. Heb dit eerder meegemaakt met een film, als je er 1 niet mee branden dan deden alle geluidsporen het niet meer. Was meen ik met de laatste bond film. Kan een soort beveiliging zijn. Daarna alles gebrand en toen deed ie het wel :)

• SH4D3H
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 02:33:
Probeer eens een ander bestand met DTS. Ik weet niet welke geluidskaart je gebruikt, maar als je de Trust gebruikt, gaat DTS niet werken. Deze geeft alleen Dolby Digital door. De software-decoder gebruikt nl. een stukje hardware. Dit stukje hardware ontbreekt op die Trust-kaart. Volgende keer dus gewoon in Dolby Digital of stereo.
Snap trouwens uberhaupt niet waarom je DTS wil gebruiken op een PC. Het verschil in kwaliteit is zelfs op een hele pittige HT-set nauwelijks hoorbaar.
Hmmz, kheb nog een andere Creative kaart, of de Nvidia onboard.
Welke kaart(en) doen ut wel? :)

Verwijderd

Heb hier 2 kaarten die het wel doen. De Audigy 2ZS en een Hercules GameTheater 7.1. Heb hier verder geen lijst liggen met DTS-geschikte geluidskaarten.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-02 20:07
Recente software dvdplayers (windvd, powerdvd) kunnen gewoon DTS decoderen naar de speakers die er op je PC zijn aangesloten. Hoor je echter niets, dan is er wat mis gegaan met het rippen van de DVD. Je hebt er dus een onderzetter bij vrees ik.

_██_
(ಠ_ృ)

• SH4D3H
Dat niej, tis een RW ;)
Weet iemand een proggie waarmee ik zo'n stream kan rippen en converteren ofsow?
Maar mss heb je gelijk en issie waardeloos ...

Verwijderd

Atomsk schreef op 24 september 2004 @ 11:42:
Recente software dvdplayers (windvd, powerdvd) kunnen gewoon DTS decoderen naar de speakers die er op je PC zijn aangesloten. Hoor je echter niets, dan is er wat mis gegaan met het rippen van de DVD. Je hebt er dus een onderzetter bij vrees ik.
Heb hier ook zo'n Trust kaartje gehad, maar daar was geen DTS uit te krijgen. Moet wel toegeven dat ik die kaart niet analoog aangesloten heb gehad.

• SH4D3H
Analoog?
Hoe?
Kben wel in voor iets leuks :P

• SH4D3H
SH4D3H schreef op 24 september 2004 @ 17:44:
Analoog?
Hoe?