Ik ben momenteel bezig met een scriptje te schrijven om bestanden te verwijderen die een bepaalde inhoud hebben. Even proberen een situatieschets te geven zodat duidelijk wordt wat ik bedoel.
Je hebt een bepaalde directory structuur, met daarin verschillende tekstbestanden. Hiervan wil ik bv. alle bestanden verwijderen waar "regel 3" in voorkomt. Dan kan je dus gaan zoeken op de volgende manier:
Dat geeft dan het volgende resultaat:
Dit heb ik dan proberen door te geven op de volgende manier:
Maar vanaf hier werkt het niet meer, geen foutboodschap, maar al mijn bestanden staan er nog. Ik heb het vermoeden dat ik hier ergens iets vergeet, maar ik kan het niet terugvinden.
Is er hier misschien iemand die mij kan verder helpen?
Je hebt een bepaalde directory structuur, met daarin verschillende tekstbestanden. Hiervan wil ik bv. alle bestanden verwijderen waar "regel 3" in voorkomt. Dan kan je dus gaan zoeken op de volgende manier:
code:
1
| grep "regel 3" * -Rl |
Dat geeft dan het volgende resultaat:
code:
1
2
3
4
5
| mail1/new/file1 mail2/new/file6 mail3/new/file8 mail3/new/file9 mail3/new/file11 |
Dit heb ik dan proberen door te geven op de volgende manier:
code:
1
| grep "regel 3" * -Rl | rm -f |
Maar vanaf hier werkt het niet meer, geen foutboodschap, maar al mijn bestanden staan er nog. Ik heb het vermoeden dat ik hier ergens iets vergeet, maar ik kan het niet terugvinden.
Is er hier misschien iemand die mij kan verder helpen?