Toon posts:

[XP] Automatische updates reboot later timer*

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey heren.

ik heb sinds kort service pack 2 geinstalleerd.
auto updates geeft ie nu aan met geel schild ipv wereldsbolletje.

als ik nu pc update vraagt ie op het einde later rebooten of nu rebooten.

ik kies dan voor later.

normaal gesproken kreeg je dan geen melding meer maar nu krijg je melding na x tijd dat je opnieuw moet opstarten.
ik vind dit heel vervelend.

dus mijn vraag is kan je niet ergens instellen dat als je LATER REBOOTEN doet dat melding niet meer komt om de zoeel minuten.

win xp

Verwijderd

Topicstarter
heb ik het niet duidelijk genoeg verteld? :X

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:06
Meestal schup je pas na een dag en dan nog vraag je het vriendelijk.

Waar je even rond kunt kijken is in het topic i.v.m. het maken van een OEM cd of op MSFN

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-04 18:58
Mischien moet je even zoeken naar de grote sus topic's hierin staan ook regelmatig van deze vragen, wellicht is het dezelfde key voor de normale updates :). Verder is kicken binnen 24 uur hier niet echt geliefd, zou je dit niet meer willen doen?

Ik pas nog even je topic titel aan, zodat xp tussen de [ ] tags staat.. Je was al wel op de juiste weg :)

Verwijderd

nog steeds niemand die weet hoe je deze, ook voor mij, zeer irritante timer kunt uitzetten of veranderen.

Ik wil niet elke 10/20 minuten dat bericht krijgen na een update.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 20:52:
nog steeds niemand die weet hoe je deze, ook voor mij, zeer irritante timer kunt uitzetten of veranderen.

Ik wil niet elke 10/20 minuten dat bericht krijgen na een update.
gpedit.msc

Afbeeldingslocatie: http://www.alt-92.net/zooi/waudelay.jpg

Have fun.

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 17-10-2004 21:15 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Deze topics heb ik allen al gezien, maar als je ze doorleest zul je zien dat er geen bevredigend antwoord in staat...helaas!

het eerste topic nergens over, geruzie bijna om niets....
tweede topic staat ook niet wat ik zoek
3e topic verwijst alleen naar de eerste 2.

Bedankt voor je reactie maar hier heb ik helaas niet veel aan, is er iemand die wel weet hoe je dit moet aanpassen??

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 21:12:
Deze topics heb ik allen al gezien, maar als je ze doorleest zul je zien dat er geen bevredigend antwoord in staat...helaas!

het eerste topic nergens over, geruzie bijna om niets....
tweede topic staat ook niet wat ik zoek
3e topic verwijst alleen naar de eerste 2.

Bedankt voor je reactie maar hier heb ik helaas niet veel aan, is er iemand die wel weet hoe je dit moet aanpassen??

[...]
Zie hierboven.

[edit]
Bijbehorende registry values erbij gezocht voor diegenen die met een gecastreerd OS opgezadeld zitten (XP Home dus)

code:
1
2
3
4
5
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\AU]
"RebootRelaunchTimeoutEnabled"=dword:00000001
"RebootRelaunchTimeout"=dword:0000000f

Als je het niet probeert dan weet je het ook niet he? ;)

En over geruzie; dat viel nog wel mee hoor.
* alt-92 ziet het probleem niet zo van een reboot voor de incidentele update die dat nog vereist.
dan zet je je auto-install-update toch uit? heb je zelf controle over het installatiemoment.

* alt-92 gaat wel uit van fn:{clue >0;} overigens dat je wel de verantwoordelijkheid neemt om die updates dan ook het eerste beschikbare moment echt te installeren.

[ Voor 47% gewijzigd door alt-92 op 17-10-2004 21:33 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

ja dat is de simpele oplossing inderdaad, maar niet zo;'n elegante.
als er geen andere oplossing blijkt te zijn dan gaat dat ook wel gebeuren, maar ik heb veeeeel liever gewoon 1x de vraag of ik NU wil rebooten..en als ik dan met iets bezig ben, en nee antwoord..dat het daar bij blijft.

:)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 21:31:
maar ik heb veeeeel liever gewoon 1x de vraag of ik NU wil rebooten..en als ik dan met iets bezig ben, en nee antwoord..dat het daar bij blijft.

:)
Dan moet je jezelf afvragen of je dan nog wel Windows wil blijven gebruiken.

[edit]
OK, iets kort door de bocht.

Ik heb je nu 2x een optie gegeven waar je zelf onderzoek naar kan doen waar je het AutoUpdate gedrag kan beinvloeden.

Aan jou de keus om er ook wat mee te doen.

* alt-92 mompelt iets over install @ shutdown

[ Voor 34% gewijzigd door alt-92 op 17-10-2004 21:37 ]

Verwijderd

Tnx! even late reactie, maar die gpedit gaf gister foutmelding, nu deed hij het...en perfect!!

toppie
Pagina: 1