[MSN Webmessenger] Wat vind jij ervan?

Pagina: 1
Acties:

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Topicstarter
Het is al een tijdje aan de gang, maar ik zag er nog geen topic over op GoT. Als ik dat verkeerd heb, modjes, mag deze dicht.

Voor al onze MSN-fans: Microsoft heeft al een tijdje geleden de MSN Web Messenger (beta) gelanceerd. Hij is tot dusver alleen nog maar in het engels te bezichtigen, maar hij draait stabiel (volgens mij) en je kan overal en altijd (op accounts waar geen software mag worden geinstalleerd) Het voordeel wat mij betreft is het feit dat je nu geen ruzie hebt met third party's webmessengers die twee weken nodig hebben om hun protocollen steeds up2date te maken, deze verantwoordelijkheid ligt nu gewoon bij microsoft zelf.

Deze beta-versie draait zonder problemen op deze zeer verouderde PC's (Windhoos 95 met IE 5.5)

Je kunt hem vinden op http://webmessenger.msn.com.

Het zou aardig zijn als er ook wat Netscapers/Opera-ers/Mozilla-ers zouden testen, misschien ziet het beeld er dan wel helemaal niet meer uit, of werkt het gewoon niet...

Ik ben zelf heel erg benieuwd wat andere tweakers er voor meningen over hebben, (geen MSN algemeen svp, dat sommige mensen er niet van houden weten we wel), misschien kunnen we de service nog wel wat verbeteren. :) En anders is het toch een heel aardige announcement... :P

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:37

Nibbz

Postmaster General

Heb hem een tijdje terug getest met Firefox... maar dat ging helemaal prima :)

edit: Verder een fijn programma.. voor op school e.d. iig veel beter dan de andere webbased msn clients...

[ Voor 42% gewijzigd door Nibbz op 23-09-2004 14:39 ]

13:37

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
Werkt prima in IE en Firefox. Ik heb het al door en door getest achter een firewall.
Deze vorm van MSN zorgt wel voor hoofdpijn bij de systeembeheerders die het allemaal (dachten) te hebben dicht gezet. O-) Gelukkig hoor ik daar zelf bij. ;)

Verwijderd

SUPER PROGGIE!

Verwijderd

Werkt hier goed in Opera. Maar je moet wel je popup killer uit zetten, en het gaat wel stukke trager dan de normale msn.

Maar het is wel erg handig voor op school, i-net cafes, enz.

• pelleke

pelleke

Topicstarter
K-2SO schreef op 23 september 2004 @ 14:43:
Deze vorm van MSN zorgt wel voor hoofdpijn bij de systeembeheerders die het allemaal (dachten) te hebben dicht gezet. O-) Gelukkig hoor ik daar zelf bij. ;)
Zit wat in; het gaat psvr allemaal door :80. Ze zouden een domainblocker moeten gaan gebruiken, en dat maakt het wel wat gecompliceerder.

Persoonlijk (ben zelf sysadmin) vraag ik me altijd af wat er tegen is om MSN op Workstationss te mogen gebruiken... Het kost alleen veel tijd...

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-08 08:38

André

Analytics dude

Hij werkt lekker, sinds die site er is ben ik overdag op mijn werk ook online :P Nadeel is wel dat op het moment dat je in een gesprek zit en je gesprekspartner wat typt dat het scherm dan niet focussed of knippert. Dus dan kan je als het scherm niet op de voorgrond staat niet zien of er al geantwoord is.

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 21:00

JohnD

Bernd

eens kijken hoelang het duurt voordat de users hier denken dat ze kunnen gaan chatten onder werktijd :|

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Gewoon opleteen of ze genoeg werk afleveren. Zo niet dan geef je ze op hun donder.

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:20

DJTimo

Cuyoapart.mza

Hier komen ze er niet op hoor :P
Access to this web page is restricted at this time.
Reason: The Websense catergory "Instant Messaging" is filtered.
URL: http://webmessenger.msn.com/
:P

Het programma zelf vind ik op zich wel een uitkomst. Geen ge-etter meer met firewall instellingen e.d. Het is wat trager, maar als het niet anders kan is het een goede vervanger. :)

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:59

TheVMaster

Moderator WOS
Het werkt hier ook super.. ;) maar goed...kan me voorstellen dat me collega's van security hier er niet zo blij mee zijn.....

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• addictive
  • Laatst online: 01-08 12:10
ik vind het wel chill, kan ik op school ook msnen, andere webbased msn's doen het vaak niet. Deze wel :)

Verwijderd

super handig, alleen bij ons op school hoor je een beep uit je pc komen bij ieder berichtje, omdat er geen geluidskaart inzit, is dus wel een nadeel, en valt het gelijk op als je stiekem op msn zit.

Verwijderd

addictive schreef op 23 september 2004 @ 17:07:
ik vind het wel chill, kan ik op school ook msnen, andere webbased msn's doen het vaak niet. Deze wel :)
Bij ons staat standaard MSN op de pc's :)

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-08 19:46

Nik

Ik vind het volkomen kut om het netjes uit te drukken. Ik probeer weken maar dan ook weken lang MSN uit te schakelen, maar steeds zonder succes...

Ik ben namelijk systeem beheerder op een school, en ja, daar is MSN niet gewenst. Nu heb ik met ISA server een rule aan kunnen maken waarmee we MSN aan en uit kunnen zetten, de laatste 5 minuten van iedere les mag MSN aan :) AArdig van mij he (sja moet van mijn werkgever dus :P).

Maar dat blokken VALT NIET MEE. Vooral nu die webmessenger een beetje bekend wordt onder de leerlingen. Gelukkig kunnen we makkelijk redirect links aanzetten, zodat ze vanzelf naar teletubbies.com verwezen worden, wel zo leuk :D

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:20

DJTimo

Cuyoapart.mza

proller schreef op 23 september 2004 @ 17:15:
Ik vind het volkomen kut om het netjes uit te drukken. Ik probeer weken maar dan ook weken lang MSN uit te schakelen, maar steeds zonder succes...

Ik ben namelijk systeem beheerder op een school, en ja, daar is MSN niet gewenst. Nu heb ik met ISA server een rule aan kunnen maken waarmee we MSN aan en uit kunnen zetten, de laatste 5 minuten van iedere les mag MSN aan :) AArdig van mij he (sja moet van mijn werkgever dus :P).

Maar dat blokken VALT NIET MEE. Vooral nu die webmessenger een beetje bekend wordt onder de leerlingen. Gelukkig kunnen we makkelijk redirect links aanzetten, zodat ze vanzelf naar teletubbies.com verwezen worden, wel zo leuk :D
Dus nu zit jij de ganze dag die blokkeringen en redirects in -en uit te schakelen? :?

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• pelleke

pelleke

Topicstarter

Domainblocking/IP-blocking is ook niet altijd een uitkomst, er kan ook nog gecloaked worden. Maar er zijn niet veel mensen die weten hoe dat werkt... :) Dan is domainblocking nog wel een optie. Weet zo gauw niet watvoor software je ervoor kan vinden...

[ Voor 2% gewijzigd door pelleke op 24-09-2004 15:21 . Reden: Fout in bbcode ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:22

Zet een goéde firewall neer en blokkeer alle ip-adressen van de MSN-servers, gewoon nu ook http://webmessenger.msn.com blokkeren en je bent toch klaar?

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
pelleke schreef op 23 september 2004 @ 14:55:
[...]

Persoonlijk (ben zelf sysadmin) vraag ik me altijd af wat er tegen is om MSN op Workstationss te mogen gebruiken... Het kost alleen veel tijd...
Ik vind het ook kolder, niks mis mee met MSN. Je bent toch zelf verantwoordelijk voor je studie/werk ? :?

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
K-2SO schreef op 24 september 2004 @ 11:45:
[...]

Ik vind het ook kolder, niks mis mee met MSN. Je bent toch zelf verantwoordelijk voor je studie/werk ? :?
Sterker nog, ik denk dat MSN de productiviteit kan verhogen.. uiteraard mits je MSN professioneel gebruikt..

iRacing Profiel

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:59
Ik gebruikte al een tijdje de ICQ versie (ICQ2GO) en die werkte perfect, heb MSN (nog) niet geprobeerd.

Mijn profiel op Discogs

• pelleke

pelleke

Topicstarter
jongentje schreef op 24 september 2004 @ 11:30:
[...]

Zet een goéde firewall neer en blokkeer alle ip-adressen van de MSN-servers, gewoon nu ook http://webmessenger.msn.com blokkeren en je bent toch klaar?
pelleke schreef op 24 september 2004 @ 10:58:
[...]

Domainblocking/IP-blocking is ook niet altijd een uitkomst, er kan ook nog gecloaked worden. Maar er zijn niet veel mensen die weten hoe dat werkt... :) Dan is domainblocking nog wel een optie. Weet zo gauw niet watvoor software je ervoor kan vinden...
Lezen, jongentje! :)

[ Voor 2% gewijzigd door pelleke op 24-09-2004 15:20 . Reden: Foutje in bbcode; smiley toegevoegd, kwam anders zo aggressief over... :) ]

Verwijderd

K-2SO schreef op 24 september 2004 @ 11:45:
[...]

Ja maar de echte 1337 systeembeheerder staat het niet toe uiteraard en zal er alles aan doen om het af te schermen >:)

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-08 19:46

Nik

jongentje schreef op 24 september 2004 @ 11:30:
[...]

Hmmm dat willen we juist niet... De laatste 5 minuten mogen de leerlingen (vrij) internetten en MSN gebruiken.

We hebben via ISA server een bepaalde IP range toegewezen aan leerlingen, waarmee we met een simpele druk op een knop het internet aan en uit kunnen zetten, ook remote via de leraren PC. Dit is beveiligd met een wachtwoord.

En het werkt verrassend goed hoor! Alleen het probleem is dat we nu MSN en internet appart willen schakelen. Helaas lijkt MSN zich op de een of andere manier toch aan te kunnen melden als we het blokkeren. Of dat nu ergens in de rules zit of niet, ik blijf het proberen. IP's blokkeren van MSN, poorten dichtgooien, domeinen dichgooien, en het werkt, tot na een tijdje MSN zich op een andere manier weet aan te melden. Het is net een virus af en toe :D

Sja, ik wilde nu zo'n preek gaan houden als "ja ik ben ook jong geweest", maar ik ben zelf nog maar 17 :D En een 17 jarige systeembeheerder ís nog jong, en weet wat de jeugd wil, dus MSN mag aan, als de leraar dat oke vind ;)

Maar misschien wat offtopic, alleen ik wilde toch even reageren...

[ Voor 13% gewijzigd door Nik op 24-09-2004 15:38 ]

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 15:29:Ja maar de echte 1337 systeembeheerder staat het niet toe uiteraard en zal er alles aan doen om het af te schermen >:)
Dus eigenlijk geef je zelf aan dat je, je God voelt en dat jij beslist wat wel en wat niet mag draaien op een werkstation van je klanten en niet de Baas van die klanten?

Je mist een beetje het doel, zoals velen met je.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• pelleke

pelleke

Topicstarter
proller schreef op 24 september 2004 @ 15:33:
[...]

Hmmm dat willen we juist niet... De laatste 5 minuten mogen de leerlingen (vrij) internetten en MSN gebruiken.

We hebben via ISA server een bepaalde IP range toegewezen aan leerlingen, waarmee we met een simpele druk op een knop het internet aan en uit kunnen zetten, ook remote via de leraren PC. Dit is beveiligd met een wachtwoord.

En het werkt verrassend goed hoor! Alleen het probleem is dat we nu MSN en internet appart willen schakelen. Helaas lijkt MSN zich op de een of andere manier toch aan te kunnen melden als we het blokkeren. Of dat nu ergens in de rules zit of niet, ik blijf het proberen. IP's blokkeren van MSN, poorten dichtgooien, domeinen dichgooien, en het werkt, tot na een tijdje MSN zich op een andere manier weet aan te melden. Het is net een virus af en toe :D

Sja, ik wilde nu zo'n preek gaan houden als "ja ik ben ook jong geweest", maar ik ben zelf nog maar 17 :D En een 17 jarige systeembeheerder ís nog jong, en weet wat de jeugd wil, dus MSN mag aan, als de leraar dat oke vind ;)

Maar misschien wat offtopic, alleen ik wilde toch even reageren...
[blaat]Geef een workstation rechten, en monteer vervolgens een tuimelschakelaar aan zijn compoort. Deze wordt afgevangen door een stukje software die op widget-basis de firewall voor MSN aan en uit kan zetten. Lekker handig, kunnen de mediatheekmiepen met een tuimelschakelaar MSN ontoegankelijk maken[/blaat]
offtopic:
Zeg, hoe krijg je eigenlijk zo'n mooie openingspost met foto's en witgekleurde tabellen met aardbeiensmaak en citroengeur? Ik vind de mijne zo... euh... saai!

[ Voor 7% gewijzigd door pelleke op 24-09-2004 15:55 ]

Pagina: 1