Breedbeeld TV geeft raar (Magnetisch) beeld

Pagina: 1
Acties:

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik zette vandaag de breedbeeld TV van mijn ouders aan, en het beeld was goed verrot. In de hoeken zie ik allemaal gele en groene vlekken, beetje hetzelfde effect als je een magneet bij een PC monitor houdt.
Het is sinds vanochtend zo, maar het heeft zich al eerder voorgedaan.
We hebben met de speakers van de radio nooit problemen gehad, maar weghalen wil niet helpen.

Ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft, en is het op te lossen zodat het niet meer terugkomt.

TV:
Philips breedbeeld TV, stereo, 50Hz
Ong. 6 a 7 jaar oud

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Nibbz

Postmaster General

Je kunt proberen om met een sterke magneet erbij te houden. Dit heb ik een keer gezien bij een beeldscherm, scherm klopte van geen kant meer, maar met een magneet kon dit verholpen worden. Wel een riskante oplossing :S

13:37

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Eh, doe maar niet een magneet erbij. Wat je kunt proberen is de stroom er geheel vanaf, dus ook de netstekker eruit. Dan na uurtje weer aan, veel TV's demagnetiseren dan. Het kan vaak voorkomen dat als de TV voor lange tijd uitstaat dit verschijnsel optreed. Soms trekt het ook al weg na een uurtje TV kijken. Mits niet té erg natuurlijk.
Ook moet je voorkomen dat er steeds met speakers word geschoven in de buurt vd TV. Bij plaatsen/verplaatsen van een speaker de TV weer geheel uit. En laten "wennen aan het veld. Een fraktie verschuiven kan al een verkleurd resultaat opleveren. Vaak is het ook zo dat hoe groter de TV des te gevoeliger.
Probeer ook niet-magnetisch afgeschermde speakers minstens 75cm vd TV af te houden. Voor Centerspeakers geld dat je de invloed op de TV soms wat kan verhelpen door hem ietsjes naar voren of achteren te schuiven tot er minimale verkleuring optreed.

[ Voor 50% gewijzigd door _XipHiaS_ op 23-09-2004 14:51 ]

Verwijderd

ik heb het een keer gehad met een normale philips TV was nog geen 3 jaar oud.
Heb hem een nacht helemala uitgezet ook het stroom eraf gehaald en was de volgende dag weer helemaal okee :)
hoop dat het bij jou zal gaan werken dan

• Frietsaus
  • Niet online
Zal ik even de stroom eraf halen :Y)
Tot zover bedankt :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-08 22:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb dit probleem alleen als het scherm heel helder is. Erg irritant als je een statische inhoud toont (PC beeld), want als het scherm lang licht is beginnen links en rechts twee verticale gekleurde 'balken' (ze zijn uiteraard niet hoekig maar afgerond en vlek-achtig). Een aantal demagnetiseren heeft nooit geholpen en hij heeft het al vanaf dat ie nieuw is. Ik zal toch maar eens informeren of er iets aan te doen is. Hij valt nog net in de 2-jarige garantie.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb zonet de TV aangezet, en het beeld was weer goed :Y)
Ik heb hem gisternacht uit de stroom gehad, dus hij is weer ontladen oid.
Maar goed, bedankt iedereen! :)

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 17:46
Dit bevestigd maar weer dat je snacht's je tv helemaal moet uitzetten en niet op standby

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

Pagina: 1