[XP] Sub directories en inhoud niet meer te zien. Virus?

Pagina: 1
Acties:

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 15:37

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje een wel erg lastig probleem. Op 1 van m'n partities van een harde schijf kan ik van een bepaalde directory de subdirectories en de inhoud van die directory niet meer zien.
Het lijkt alsof die hele directory leeg is. Als je de properties van die partitie checked en je telt alles op, dan blijkt dat die hele directory nog vol hoort te zitten.
In die directory stonden net al m'n iso's ...............

Het vreemde is dat er dus ook nog andere directories op die partitie staan en die laten nog wel alle sub directories etc. zien.

Als ik een nieuwe map wil maken in die dir, dan doettie dat, maar open ik die dir nog een x dan is die map ook niet meer te zien.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn (virus? -> wordt door Norton niet gezien iig))en wie heeft er een oplossing voor?

XBL: theArthurrrr

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je dit probleem enkel in de explorer? Als je een command prompt opent heb je dit dan ook? :)

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Heb je mischien een netwerk..
Zo jah deel die map dan eens en probeer eens of je er van een anderen pc uit in kan komen..

Zo niet laat norton dan even de map apart scannen en zoek anders even een online scanner op.

• DeWaanzin

DeWaanzin

Topicstarter
Met de command prompt zie ik ook nog steeds niets (wat wel een goede tip was trouwens).

Ik zal Norton vanavond ook nog eens laten scannen, en ook nog eens een check disk runnen en evt. die HD ff op een andere IDE poort hangen misschien dat ook nog kan helpen.
Ik heb jammergenoeg geen andere pc, anders hing ik die HD daar ff in.

Als dit allemaal niet werkt gooi ik er ff een image op van een cleane XP install, en dan hoop ik maar dat ik alles weer zie, ik vrees van niet trouwens.

• elevator
  • Niet online

elevator

Hoe groot is je harddisk en (wanneer van toepassing) heb je wel die registry aanpassing gedaan om BigLBA's te ondersteunen? :)

Verwijderd

toevallig opnieuw windows geinstalleerd? zoja dan staan de oude machtigingen nog op die mappen en dus heb je met je nieuwe account geen rechten...
makkelijk oplossen door eigenaar te worden van de map

• DeWaanzin

DeWaanzin

Topicstarter
Windows niet opnieuw geinstalled, en de grote van m'n hd (120gig) zou geen probleem moeten zijn, want hij deed het gewoon en m'n andere hd's doen het ook nog gewoon.

Het blijft een wazig probleem, ik had niet echt het idee dat zomaar 1 directory corrupt kan worden nl. maar daar lijkt het nu wel op.

Dit hele gedoe is begonnen na het uitpakken van een iso, daar is vast iets behoorlijk fout mee gegeaan. Misschien moet ik toch nog maar eens systeemherstel gaan proberen, al was het alleen maar om te kijken of ik dan die directories weer wel kan zien.

• elevator
  • Niet online

elevator

Systeem herstel zet enkel je OS terug - als je denkt dat je OS corrupt is, kan je beter eens met Knoppix of een BartPE CD booten om te zien ofdat je filesystem in orde is :)
Pagina: 1