Toon posts:

[XP] Bestanden overzetten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

hele simpele vraag: Ik heb gisteren een nieuwe laptop gekocht. Nu wil ik al mijn bestanden avn mijn oude computer overzetten op mijn laptop.

Hoe doe ik dit? Ik weet het, met 2 netwerkkaaten en een cross cabele... maar het lukt me gewoon niet. Het zal aan mij liggen, maar van de help-fucnties en wizards van XP word ik ook niet veel wijzer!

Help mij alstublieft!

Bvd,

Nico

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-04 15:01

KatirZan

Wandelende orgaanzak

sluit gewoon alles op elkaar aan, zoek dan het ip van je laptop op (in uitvoeren, cmd en dan ipconfig) voer in je pc in uitvoeren in :
\\iplaptop\c$

dat zou moeten werken :) wel even je c schijf op je laptop sharen dan heh :) of gewoon een netwerk instellen op beide pc's, alles opnieuw opstarten en het werkt ook :)

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet zo'n wizkid. Netwerk installeren heb ik geprobeerd, maar lukt me niet.

Tnx..

Verwijderd

Topicstarter
en dat met ip in uitvoeren lijkt me een goede methode, ware het niet dat ik slechts een aantal mappen wil overzetten, niet de hele harde schijf.

tnx

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-05 13:15
Dat doe je dan ook niet, dan kan je gewoon kijken wat er op die schijf staat, en daarna bepalen wat je wil kopieren.

Verwijderd

Topicstarter
Oke tnx.. er staat nu.. krijgt de netwerklocatie niet te pakken.. dat is dus t probleem.. maar volgens mij heb ik t goed aangesloten: RJ 45 kabel in de LAN-poorten van beide computers

Of is dit niet goed?

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11-2025

LocalJoost

plaatje hieronder

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 14:10:
Oke tnx.. er staat nu.. krijgt de netwerklocatie niet te pakken.. dat is dus t probleem.. maar volgens mij heb ik t goed aangesloten: RJ 45 kabel in de LAN-poorten van beide computers

Of is dit niet goed?
Zorg dat de pc's met een cross-cable op elkaar aangesloten zijn
Geef ze bij voorkeur een IP adres in de zelfde range.
Beste ook allebei in zelfde workgroup
Zorg dat de mappen die je wilt overzetten (of de schijf zelf) geshared zijn (rechtsklik -> delen)
Open de map door bijv via je netwerkomgeving / start run \\IPvanjeoudepc\%sharenaam% te openen en kopieeren maar!

Let wel op als je oude pc een win98 pc is, dan moet je zorgen dat de users/passwords op beide pc's hetzelfde zijn!

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

Verwijderd

Topicstarter
Mm er was inmiddels contact..

Joostje.. jouw manier lijkt me handig, maar als ik het zo invoer als jij t zegt.. vindt ie de netwerklocatie weer niet. Je kan het via Delen toch gewoon een willekeurige share-naam geven.. en dan doet ie t, of niet?

Verwijderd

Topicstarter
sluit gewoon alles op elkaar aan, zoek dan het ip van je laptop op (in uitvoeren, cmd en dan ipconfig) voer in je pc in uitvoeren in :
\\iplaptop\c$

Bovenstaande heb ik gedaan.. en nu komt er op mijn paltop te staan:

C:\Documents and settings\mijngebruikersnaam>

Wat doe ik nu om te kopieren dan?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Tjah.. dit is toch wel van een niveau waarvan we op GoT verwachten dat je dat reeds beheerst. Probeer anders eens via je Windows verkenner een netwerkmapping te maken naar
\\laptop.ip\c$
en kopieer de bestanden vervolgens de bestanden :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05 11:36
Okay, let op nu...

Wat je doet, je heb 2 pcs? Ik noem ze pc1, en pc2.

Dit zijn de instellingen die je kan ingeven bij:

"rechtermuisknop op netwerklocaties -> eigenschappen -> rechtermuisknop op je lan-verbinding -> eigenschappen. En dan klik je het 'internet-protocol (tcp/ip) aan."

Pc1
Ipadres: 192.168.1.1
Subnet: 255.255.255.0

Pc2
Ipadres: 192.168.1.2
Subnet: 255.255.255.0

Vervolgens klik je bij bijde pcs de c: aan met de rechtermuiksnop, en kies je voor delen. Deel dan gewoon alles maar (later zet je delen weer uit).

Op pc 1 kan je nu in je adresbalk intikken \\192.168.1.2 om op pc2 te komen, op pc2 kan je \\192.168.1.1 tikken om op pc 1 te komen.

Als je er niet uitkomt hoor ik het wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry, zit niet zo in t wereld. Een netwerkmapping?

Alvast bedankt..

Verwijderd

Topicstarter
het wordt me ten strengste afgeraden de C: te delen

Verwijderd

Topicstarter
ik word gek!

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 14:49 ]

• Icey
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 14:49:
het wordt me ten strengste afgeraden de C: te delen
C delen is geen punt, desnoods deel je een ander mapje dan C:...

Je heb toch enkel een intern netwerk? Ik zie het probleem niet, desnoods zet hem hem op alleen lezen, dan kan niemand schrijven.

Als je er niet uit komt, ook niet uit de FAQ Network Troubleshooting, dan raad ik je aan een bezoekje te brengen aan beginnersweb.nl, daar ligt het niveau net ietjes begrijpelijker voor jou denk ik ;).

Op got zitten de mensen die al net ietsjes verder zijn :)

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Tip: gebruik Total Commander (soort verkenner) ZIt een hele handige functie in waarmee je heel simpel verbinding kan maken met een andere computer (+duidelijke uitleg) .

1 computer is dan de server en 1 de client. Gewoon een kwestie van knippen en plakken.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Nico Dijkman, wil je in ieder geval proberen om je aan de op dit forum geldende netetiquette te houden? Dus drie posts onder elkaar is not done; gebruik daarvoor de edit-button :) Verder is dit gewoon erg eenvoudig te vinden mits je er wat werk van maakt. Misschien kun je beter beginnen op http://www.beginnersweb.nl/ :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• leon1e
  • Laatst online: 21:01
Nico, zou je de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif even willen gebruiken als je meerdere dingen te melden hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Oke sorry, maareh..

Die site had ik al gevonden maar werkt niet.

En icey: hij kan het netwerkpad niet vinden als ik het volgens jou manier doe.

Ik ben hier al uren mee bezig, en het lukt nog steeds niet.

Grtz

WIE O WIE HELPT?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 15:49 ]

• Icey
Controlleer toch bestanden en printer deling even.

Verder, als je het op mijn manier ingesteld heb, dan wil ik de uitkomst zien van dit op bijde pcs:

ga naar start, ga naar uitvoeren en tik daar in CMD. Dan krijg je een dosbox, daar wil ik dat je intikt ipconfig /all en de uitkomsten van bijde machines hier posten.

Wellicht heb je toch de foute instellingen, netwerkkabels of drivers voor je netwerk kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Oke..

Pc1

windows ip coniguratie

host-naam .......................:dijkman
primair dns-achtervoegsel:
knooppunt-type................:onbekend
IP-routering ingeschakeld.:nee
WINS-proxy ingeschakeld.:nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

status van Medium.......: ontkoppeld
beschrijving: SiS 900-based PCI Fast Ethernet adapter
fysiek adres..................: 00-10-DC-EB-A4-59

pc 2

Host-naam..................: Laptoppie
primair dns-achtervoegsel:
knooppunt-type................:onbekend
IP-routering ingeschakeld.:nee
WINS-proxy ingeschakeld.:nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

beschrijving: Broadcom 440x 10/100 integrated Controller
fysiek adres..................: 00-03-25-15-F2-7E

Ethernet-adapter LAN-verbinding 2:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving.......................................:
WAN Network Driver
Fysiek adres......................................: 00-03-8A-00-00-11
DHCP ingeschakeld............................: nee
ip-adres..............................................:192.168.1.2
subnetmasker.....................................: 255.255.255.0
Standaardgateway..............................:

Zucht!!

Bvd..

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 16:16 ]

• Icey

betekend dus dat er geen netwerkkabel is aangesloten, of je heb een verkeerde netwerk kabel (zeker weten een crosskabel?).

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels ook pc 2 toegevoegd..

ik weet het niet zeker, maar bijna zeker, ook omdat er vanmiddag wel degelijk contact was tusen beide pc's.

ciap

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het idd wel aan t kabeltje igt, maar ik weet zeker dat eht het goede kabeltje is. Ben hier nu al 10 uur mee bezig en ben inmiddels aardig depressief.

Wie helpt?

Tnx!

Verwijderd

Zie eerst maar eens aan een goede kabel te komen die de status verbonden geeft. Anders schiet het natuurlijk niet op.

Gewoon naar de locale compuboer en een nieuwe crosskabel halen.

Verwijderd

Topicstarter
Tis echt een goede kabel, gloednieuw, en ik heb een vriend gebeld, en die gebruikt dezelfde..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 18:21:
Tis echt een goede kabel, gloednieuw, en ik heb een vriend gebeld, en die gebruikt dezelfde..
Tja als hij dan 'ontkoppeld' geeft dan is de kabel niet meer goed/nooit goed geweest of je drivers van je netwerk kaart zijn omzeep (aan 1 van de 2 PCs of alle 2)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 18:39 ]

• wboevink
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-04 18:20
zoals al velen hebben gezegd, ik vermoedt dat het geen crosscable is. Probeer jouw kabel anders eens bij je vriend en andersom. Als jullie al dezelfde kabel gebruiken heb je ook dezelfde configuratie dan? Heeft je vriend geen hub, router of switch ertussen zitten?

Verwijderd

Op het fokforum kom je ook niet echt verder hè ;)

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Niko? Kan je geen cd branden!?

Iemand op FOK zegt gewoon iets dat hier nog niet genoemd is!! LOL!!
IPX/SPX!! :X 8)

[rml][ NT] troubleshooter FAQ[/rml] Kijk hier ook even naar de crosskabel. :)

[ Voor 95% gewijzigd door PWA op 23-09-2004 19:38 . Reden: sorry is gewoon leuk ]

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 13:18

MBV

Geloof mij, je kabel is kapot of het is geen cross-kabel. Als je naar die netwerkstekkertjes kijkt, hebben die kleuren van de kleine kabeltjes dan dezelfde volgorde?
Ja -> Is nie krosskabel
nee-> is kaput kabeltje

Als het lampje op je netwerkkaart gaat branden zodra je de kabel erin stopt, dan heb je een goeie kabel. Als hij dan in windows nog steeds zegt dat de kabel los ligt, dan is je driver kaput

offtopic:
IPX/SPX? Hoe verzint hij het :+

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-03 07:22

Huig

Merino Fanatic

wat dacht je ervan om gewoon het zaakje op een cd(-rw) te branden :?
en als je daar geen zin in hebt kan je evt. ook proberen flash-fxp te downen, om via die ftp-client je bestanden over te zetten :)

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

• Icey
Huig schreef op 23 september 2004 @ 19:42:
wat dacht je ervan om gewoon het zaakje op een cd(-rw) te branden :?
en als je daar geen zin in hebt kan je evt. ook proberen flash-fxp te downen, om via die ftp-client je bestanden over te zetten :)
FTPen zonder goed werkende tcp/ip stack lijkt me vrij moeilijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, vandaag een crosskabel gekocht, maar t lukt nog steeds niet. Ik snap t echt niet meer. Als ik netwerk instel, en ze allebei in dezelfde werkgroep zet, en ik na het instellen in de werkgroep kijk, staat de andere computer er niet in. Het zijn dan zeg maar 2 losse werkgroepen met dezelfde naam. Ik kan de computers onderling ook niet pingen, ook al staan ze wel in verband met elkaar, want als ik het kabeltje uit de ene computer trek, komt er op de andere computer te staan: lan-verbinding verbroken!

Ik word echt gek...

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
nico stop is zo te stressen.

wat je doet is het volgende:

je stopt met al die rare windows wizzards, want die verkloten de boel toch alleen maar.

rechtermuisknop op 'netwerk omgeving'-->'eigenschappen'
rechtermuisknop op je netwerk kaart-->'eigenschappen'
nu kan je ip invoeren.

gewoon op de ene computer 192.168.0.1
en op die andere 192.168.0.1

dan zorg je dat verder alle vakjes in dat venster leeg zijn
als je dan op subnet vakje klikt komt er automatisch 255.255.255.0 te staan
dit is goed. (laten staan)

dan zorg je dat je je windows firewall uit heb staan op allebij je computers.

dan type je op de computer met ip adres 192.168.0.1 dit in, in het vakje start-->uitvoeren
\\192.168.0.2\c$
als je op allebij de computers hetzelfde wachtwoord hebt om in te loggen gaat ie automatisch verder,
anders moet je even inloggen met de username en wachtwoord van de computer met ip adres 192.168.0.2

dan zie je de C schijf van de pc met het ip 192.168.0.2
en kan je gaan kopieren.

it's just that simple

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
lukt niet!

beide computers vinden elkaar gewoon niet, ik kan ze ook niet pingen! dat is t grote probleem. Terwijl: als ik uit pc1 de kabel trek, er bij pc2 komt te staan dat de netwerkbrug is verbroken, dat een van de netwerkkabels niet is aangesloten!

Sorry dat ik stress, maarja ben er nu al 2 volle dagen mee bezig.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 17:23 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 17:18:
Sorry dat ik stress, maarja ben er nu al 2 volle dagen mee bezig.
Geef het op.
Ga naar die vriend.
Laat hem het voordoen.
Let goed op, en schrijf op hoe en waarom die vriend dat zo doet.
Kan die vriend niet?
Ga dan naar je lokale PC sjop en vraag het hen.
Ook daar : vraag of je mee kan kijken hoe het moet, zodat je er wat van leert.

Gaat iig sneller dan 3 dagen op meerdere forums lopen kloten omdat die sis900 niet goed overweg kan met auto-mdix van een Gbit netwerkkaart, of dat je geen network drive kan aanmaken omdat je met admin + blank password in XP geen network access van buitenaf krijgt, of Simple Filesharing waar je simpel van wordt als je het niet uitzet, of een XP Firewall die stiekem toch aanstaat (wel link maar geen ping, weet je nog?)

Voor diegenen die denken dat ik gek ben of lullig doe: dat meekijken, nadoen en opschrijven is een prima methode om iets te leren.

[ Voor 30% gewijzigd door alt-92 op 24-09-2004 17:48 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maarja.. ik hou er niet van om me erbij neer te leggen. En ik heb m aan de tel gehad, en hij doet precies hetzelfde als ik!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nee, telefoon werkt niet.
Je zult er echt naast moeten staan met beide PCs en zo aan de gang gaan.
remote troubleshooten zonder zicht op hardware of toegang tot de systemen is niet te doen als één van de partijen geen ervaring heeft.

Die ervaring kun je opbouwen door "aanschouwelijk onderwijs", m.a.w. meekijken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ik ben bang dat er nix anders opzit idd. want, er komen ook geen suggesties meer binnen...

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Er staan er een aantal genoemd (firewall / simple sharing / passwords / driver issues).

Kijk daar samen naar, het gaat in ieder geval beter met het systeem onder je neus dan op afstand over de telefoon ;)

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 24-09-2004 17:56 ]

Verwijderd

Als je nou eens begint met het posten van de ipconfig /all informatie van alle 2de pcs. Vanaf daar kunnen we misschien nog iets zeggen.

• Icey
Netwerk brug? eehm... netwerk brug weggooien... en vervolgens instellen zoals ik het boven ergens genoemd heb...

Lukt het je dan nog niet, bel ff een vriend op of hij het kan doen... zelfs mijn 14 jarige zusje kan zelf een netwerk instellen, gisteren heeft ze zelf een webcam gekocht, aangesloten en daar camt ze nu mee @ msn.

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:39
Als je internet zelf wel werkt zou je het nog kunnen proberen met "hulp op afstand" en iemand die wel weet wat hij doet. Dan kan de persoon in kwestie gewoon meekijken en eventueel de pc overnemen indien je dat toestaat.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Leuk idee.
Helaas moet je dan de crosscable er weer uit halen en vervolgens heb je geen link naar beide PCs meer :P

...of je pakt een desktopswitch en doet het op die manier.

• 2bme
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

van FOK
Dat kabeltje is hetzelfde kabeltje dat ik gebruikt voor de bervinding tussen mijn laptop en isdn modem.
Dus dit is geen crosscable... die vriend van je heeft hem waarschijnlijk aan een hub hangen...

Steek een USB stick erin, pomp bestanden erop en plaats het over op die andere, of brand een cd.....

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
euh om ff een moeilijk probleem simpel te maken; waarom gebuik je niet de "documents en settings transfer wizard" en zet jij het boeltje op cd of op floppy's desnoods, of een usb-stick whatever? moet toch kunnen?

Dan moet je niet aan dat netwerk beginnen :)

[ Voor 10% gewijzigd door the_stickie op 24-09-2004 18:38 . Reden: iemand was sneller O-) ]

Verwijderd

Topicstarter
ZIJN JULLIE NOU DE EXPERTS?? (zegt mn neef)

waarom zegt niemand me dat ik de standaard gateway (192.168.2.1) moest instellen voor beide pc's. Bedankt voor jullie hulp.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 01:56 ]

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 01:52:

waarom zegt niemand me dat ik de standaard gateway (192.168.2.1) moest instellen voor beide pc's. Bedankt voor jullie hulp.
WTF
jij snapt het niet..
en het maakt niet uit of je 192.168.2.1 (icm 192.168.2.x) of 192.168.1.1 of 192.168.0.1 of zelfs 192.168.99.1 instelt.
Dacht jij soms dat wij zelf geen netwerk draaiend hebben?
Dat jij dat niet kan is niet onze schuld.

[ Voor 3% gewijzigd door bigfoot1942 op 25-09-2004 02:14 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ja :+
waarom zegt niemand me dat ik de standaard gateway (192.168.2.1) moest instellen voor beide pc's.
Omdat je die niet nodig hebt als je alleen je bestanden wil delen.
Een Gw gebruik je om het ene netwerk (jouw thuisnetwerk) in verbinding te zetten met een ander netwerk (internet).

In dit geval was dat dus totaal niet relevant, en was dat ook niet je probleem.

Maar er was je ook gevraagd een complete ipconfig /alll output te geven met werkende link tussen de pc's, en die heb je ook niet gegeven..

• wboevink
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-04 18:20

Mag ik hieruit concluderen dat het nu wel werkt?
Blijft vreemd dat je netwerkkaarten geen 'link' toonden.

Maar goed als het werkt zie ik dit als een bedankje.

• 2bme
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

Je capslock blijft hangen.... :(

Standaardgateway maakt geheel geen ruk uit bij een directe connectie....
Je post geen gegevens, gebruikt geen crosscable en gaat dan wel zo liggen schreeuwen? |:(

Meteen een idee tot request aan got... of er een optie ingebouwd kan worden om threads te ignoren die aangemaakt zijn door bepaalde users...

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

Pagina: 1