Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[usb] computer besturing

Pagina: 1
Acties:

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik ben bezig met een carpc project alleen zonder TFT maar met LCD. Er moeten dus knopjes op komen :) Ik heb al een comport control gemaakt met het schema winapcontrol
Afbeeldingslocatie: http://www.freewebz.com/hobbes2002/Casemod/KabelWinamp.GIF

Werkt goed maar ik heb maar 4 knoppen, das te weinig. Aangezien ik maar 1 parallel en 1 com uitgang heb op het moederbordje wordt het nu lastig (LCD zit op parallel).

Ik heb daarom een FT8U232AM chip gekocht via internet, maar bij aankomst bleek deze wel héél klein te zijn, pinafstand van 0,8mm, dat gaat mij boven mijn soldeerniveau.

Ik ben daarom opzoek naar een alternatief dat behoorlijk wat knopjes kan aansturen.

Zijn er nog meer USB chips op de markt? Via electuur heb ik ook niet echt iets gevonden wat helpt.

Ik kan ook een keyboard matrix gebruiken maar er zijn nergens echt duidelijke how-to's omdat ze niet echt universeel zijn..

Iemand anders nog tips?

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Er is voor dat programma ook een schema'tje met iets van 12 knoppen. Even zoeken hoor.

Edit: gevonden, voor 15 knoppen zelfs. Je vind er alles over in dit topic. (Staat zelfs in de topiclist..)

Dat is dus dit of dit schema'tje.

Ben deze ook aan het maken :)
edit: heb hem vanavond gemaakt en hij werkt perfect :D

[ Voor 86% gewijzigd door HyperioN op 23-09-2004 21:30 ]

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:03
gewoon dat programmatje gebruiken. ik gegebruik em zelf al 1 jaar en ben er zeer tevreden mee. en je wilt niet met usb gaan werken. dat is zeer ingewikkeld en een flink stuk duurder.

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:29

Cassettebandje

SA-C90 TDK

kun je niet gewoon een toetsenbord gebruiken? Sloop het printje eruit en zoek uit welke connecties van het printje bij welke toets horen. Doormiddel van simpele drukknopjes die de toetsen nadoen kun je dan gewoon de standaard winamptoetsen zxcvb gebruiken.
Eventueel kun je een keyboardsplitter ertussen doen zodat je een gewoon toetsenbord kunt gebruiken. zie hiervoor http://home.t-online.de/h...m#DUAL-KEYBOARD%20Circuit