Toon posts:

Geen Internet, wel netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet raad?

Ik heb een desktop en een laptop beide onder WIN98SE, gekoppeld via een adsl-router. Poging gedaan om VPN (via Instellingen\software) te installeren op desktop. Daarna was het ineens gedaan met de internetverbinding. Op laptop heb ik nog wel verbinding naar internet. Ook de netwerkverbinding tussen desktop en laptop vice versa werkt prima. Een ping op de desktop op ip-adres lukt wel een ping op url niet. Op de laptop werkt beide. Als ik Internet Exploder instel op zelf proxy zoeken of ik kies bij de page_not_found.htm voor "Netwerkinstellingen detecteren" knalt is eruit met een fout. Inspanningen totzover: WIN98, Internet exploder en Ethernetkaart opnieuw geinstalleerd. Een aantal protocollen en clienten weggegooit en opnieuw aangemaakt. Heb via wat zoekacties op internet begrepen dat het aan de installatie van VPN zou kunnen liggen, maar een echte oplossing heb ik nog niet gevonden.

O ja de protocol instellingen (zoals WINS, Gateway en DNS) en de instellingen van de Internet Exploder zijn identiek aan de werkende laptop.

• youngster
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-05-2025
Je zegt dat je je ethernetkaart al opnieuw geinstalleerd hebt, maar weet je zeker dat je de nieuwste driver van je netwerkkaart gebruikt? Dat was bij mij namelijk het probleem toen ik een soortgelijk iets had.
Ik had een dual boot met XP en 98SE. Kon onder XP wel gewoon alles doen maar onder 98 alleen netwerk maar geen internet :?
Na het downloaden en installeren van de nieuwste netwerkdrivers voor 98 was het opgelost.

Real programmers don't comment their code... it was hard to write, it should be hard to read!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de nieuwste driver geinstalleerd, helpt niets. Andere symptomen zijn: een tracert naar bijv. Google knalt bij hop 6 eruit met een ernstige fout. Hyperterminal naar een ip knalt er na een tijdje uit met een ernstige fout.

Maar weet iemand wat nu zo'n VPN install precies kan verzieken. Verziekt of verwijderd die install nu gewoon een paar bestandjes. Zo, ja, welke?

Weet iemand ergens een tooltje waarmee je je netwerk en gerelateerde instellingen kunt diagnostiseren?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 23:40 . Reden: Gewijzigd inzicht ]

Verwijderd

Topicstarter
Belangrijke aanvulling!!!!!!

Het is nog dichter bij huis: Als ik via IE het IP-adres van m'n SMC ADSL Router ingeef, zou ik na inlog de configuratiepagina's van de router moeten krijgen. Echter na ingave IP-adres klapt de IE eruit met zo'n schermpje van: "Dit programma heeft een fout gemaakt en wordt nu afgesloten" of zoiets. Je hebt dan de mogelijkheid om een rapport naar Microsoft te sturen.

Hyperterminal op IP-adres naar de SMC router blijft maar hangen op 'verbinding maken' en als je daarna het programma afbreekt krijg je een ernstige fout.

Ik bedoel overigens met ernstige fout niet het blue screen of death maar het pop-upje met: dit programma heeft een ongeldige bewerking gedaan, afsluiten of details

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is opgelost! Kennelijk heeft hier nog nooit iemand van scanreg /restore gehoord (een iets simpelere manier dan image terugzetten of windows opnieuw installeren) waarmee ik in twee tellen het register van dinsdag terugzette.