Toon posts:

[mIRC] Problemen met DCC Send...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi peepz,

ik heb wat problemen met het verzenden van DCC bestanden aan anderen... Ik heb, denk ik, echt alles geprobeerd maar niks lukt...
Ik kreeg een bestand waarin stond (van iemand):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Router
------------------------------------------------------------------------------
1. Log into your router - Open your browser and type in your gateway usually.
    - example for Linksys - http://192.168.1.1/

2. Look for a place to set a Port Range.

3. You will need to select a starting point and end, your protocol and IP address.
    - Select a block of numbers, say from 5000 and end at 5020.
    - leave the protocol set as is to both.
    - Your IP addresss is the one that is set to the network.

mIRC 6.03 and after
-------------------------------------------------------------------------------
1. Goto 'File' menu, select 'Options...' or 'Select Server...' (or just press Alt + O)
2. Find the 'Connect', then highlight 'Options', and then click on Advanced.
3. Checkmark the 'DCC' box.
4. Enter the range that you had put into your router - example First - 5000 End - 5020
5. Checkmark 'Bind sockets to IP address'
6. Enter your external IP, not your 192.168.x.x address.

Hit 'OK' at the bottom a few times and you should be able to send files.

Dit heb ik dan precies hetzelfde gedaan en ja het werkt niet... Ik heb op verschillende Google haar gevonden pagina's gezocht en op de GOT-search gekeken. Het werkt toch niet...
Om jullie misschien een beetje te helpen heb ik een screen gemaakt van mijn router en de DCC Options van mIRC (ALT+O -> Connect -> Options -> Advanced).
Link: http://80.61.11.9/screen.jpg

Ik dacht dat er misschien iets met DCC server lag (ALT+O -> DCC -> Server) en vinkte alles aan voor de test en forwardde poort 59 naar mij toe en testte het... Werkt toch niet... :?

Iemand oplossingen?

Mijn mIRC-versie is 6.16.
Router: Belkin Wireless Broadband Router (mijn pc is per UTP-kabel aangesloten op de router...).
XP Firewall is uit...

EDIT: Ik heb even goed doorgezocht en blijkt dat ik misschien de poorten 6667 - 6669 moet forwarden naar mij toe, en dat heb ik dus gedaan omdat deze poorten bij de meeste servers ingelogd worden. Ik heb het geforwarded, zowel UDP en TCP en de poorten veranderd naar 4000 - 4010 omdat de vorige problemen gaf bij MSN... En het werkt nog steeds niet... Dus: poorten 4000 - 4010 en 6667 - 6669 geopend en geforwarded naar mijn computer en ingesteld in de options van mIRC (poorten 4000 - 4010) voor DCC Send. Toch werkt het gewoon niet. :?

Thnx anyway!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 17:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Modbreak:ajb even 24 uur geduld bewaren voor je gaat kicken :Y)

[ Voor 82% gewijzigd door Korakal op 23-09-2004 22:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
okee en er is nu al 3 dagen verstreken :)...
niemand?