Ik ben van plan een kabel abo te nemen bij sonera, maar ik wil wel meerdere comps op de kabel aansluiten. (dat mag toch niet ?
) Nou weet ik dat je via het netwerk en het proggie Sygate zoiets kunt doen maar dan moet de Host computer altijd aanstaan, en dat is niet de bedoeling. Dus had ik bedacht om aan de kabellijn die van de kabelmodem komt een hubje vast te knopen en aan dat hubje de 2 PC's. Kan dit ? En kunnen de PC's dan ook tegelijk op internet of niet, want ik geloof dat ze hetzelfde IP adres moeten gebruiken...
KAN NIET! Het kabelmodem is zo ingesteld dat het maar communiceert met een bepaald MAC adres (dus een bepaalde netwerkkaart): dat van de PC die eraan hangt als de monteur langskomt om de boel aan te sluiten.
Je kan dus niet via een hubje meerdere PC's van je kabelmodem gebruik laten maken. Als je er moeite mee hebt om een PC de hele tijd aan te laten staan, kun je ook een losse router kopen die NAT beheerst, maar dat kan aardig in de papieren lopen.
Je kan dus niet via een hubje meerdere PC's van je kabelmodem gebruik laten maken. Als je er moeite mee hebt om een PC de hele tijd aan te laten staan, kun je ook een losse router kopen die NAT beheerst, maar dat kan aardig in de papieren lopen.
"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"
Kun je niet voor 9,95 p/m een xtra ip adres aanvragen, bij @home wel...
danmag je gewoon je huppie ertussen proppen
de niet-helemaal-legale-manier-maar-iedereen-doet-het
is toch met een server machine, gewoon de snelste computer, die je gewoon nog kan gebruiken, winroute (ofzoiets) erop, en als je hem uitzet heb je inderdaad op beide comps geen internet meer, maar daar kan je afspraken over maken lijkt me zo
danmag je gewoon je huppie ertussen proppen
de niet-helemaal-legale-manier-maar-iedereen-doet-het
is toch met een server machine, gewoon de snelste computer, die je gewoon nog kan gebruiken, winroute (ofzoiets) erop, en als je hem uitzet heb je inderdaad op beide comps geen internet meer, maar daar kan je afspraken over maken lijkt me zo
Verwijderd
wiho:
Je MAC van je NIC is niet gekoppeld aan je kabelmodem hoor
. Je kunt gewoon een andere NIC aansluiten.
De oplossing: koop een oude 486 met twee NIC's. Dan kwak je er Linux op en klaar.
Je MAC van je NIC is niet gekoppeld aan je kabelmodem hoor
De oplossing: koop een oude 486 met twee NIC's. Dan kwak je er Linux op en klaar.
Bij a2000 is je MAC wel degelijk gekoppeld aan je kabelmodem. De monteur belde m'n MAC adres door naar de mensen van a2000 (die remote de instellingen van het kabelmodem veranderden), maar maakte daarbij een foutje waardoor ik geen verbinding kreeg. Pas nadat hij het juiste adres had doorgegeven wilde mijn kabelmodem meewerken.
"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"
Pagina: 1