Toon posts:

[W2K] XML parser probleem*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had deze week een HD crash. De schijf was al 4 jaar oud, dus heb ik er een nieuwe in gestopt. Na SP4 geinstalleerd te hebben en de rest van de critical updates te hebben gedraaid dacht ik klaar te zijn, maar ik probeerde vandaag even WU via IE te draaien en daarbij kwam de volgende foutmelding naar voren.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Windows Update heeft een fout aangetroffen. Probeer het volgende:

Installeer de nieuwste versie van de Microsoft XML Parser via Microsoft Downloadcentrum:

Selecteer in de lijst met wereldwijde downloads de juiste taal voor uw computer. Klik vervolgens op Ga. 
Typ in het vak Trefwoorden Microsoft XML Parser (MSXML) 3.0 Service Pack en klik vervolgens op Zoek. 
Klik in de lijst met beschikbare downloads op Microsoft XML Parser (MSXML) 3.0 Service Pack 4 (SP4). 
Volg de instructies op het scherm. 
Bezoek de Windows Update-site na de installatie opnieuw.

Nou heb ik me suf gezocht op het downloadcentrum, maar die geeft maar 3 resultaten, die allemaal ook een foutmelding geven, nl: dat de DAC niet kunnen worden benaderd.

Iemand een idee wat hier aan de hand is?

Verwijderd

Topicstarter
Nou op een ander forum werd ik naar http://download.microsoft...97103203a32/msxml3usa.msi gestuurd. Dit is idd de installer.
Problem solved.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Bedankt voor het nog even melden wat de oplossing was, dat is altijd te waarderen :)

Misschien nog een tip voor de volgende keer - als je naar http://download.microsoft.com/ toe gaat, en je typt in de search box 'XML' in is de bovenste hit het programma wat jij hier aangeeft :)

Verwijderd

Topicstarter
Ow, nou dat is fijn. Het probleem is denk ik dat ik de term 'Microsoft XML Parser (MSXML) 3.0 Service Pack 4 (SP4)' gebruikte EN dat ik een NL locale heb. (Werd mij op dat andere forum verteld) Ik kwam dus steeds bij de verkeerde versie uit.
Was alles maar zo simpel :)