Toon posts:

3Com wireless router verbreekt de verbinding. (of modem)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een nieuwe router omdat mijn oude LinkSYS 11mbit router niet goed beviel. Maar nu heb ik een probleem.

Zo ongeveer om het uur word de verbinding voor een seconde even onderbroken! Zowel wired als wireless.
Dit probleem had ik ook, maar dan veel erger met mijn LinSYS router. Daar bleef de verbinding weg, en moest ik de router opnieuw starten. Dat wil zeggen, stroom eraf, en er weer op.

Nu heb ik ook een ZyXel ADSL modem icm een Demon 1024/512 internet verbinding.

Zou het kunnen dat die modem zich om het uur zich opnieuw gaat aanmelden bij Demon?

Op beide apparaten staat de laatste firmware.

Als je meer informatie wil dan hoor ik dat graag in dit topic.

Verwijderd

Wat is het exacte typenummer van de 3com router? Ik heb namelijk ook een dergelijke configuratie gehad met hetzelfde probleem.

edit: en welke firmware versie staat er in?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 12:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit is het type nummer van de Router: 3CRWE554G72
En dit is het type nummer van de Modem: Prestege 650R-31

Deze firmware staat er op de Router: Version 1.02.13

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 12:49 ]

Verwijderd

Hier nog iemand met het identieke probleem. (sinds kort)
Demon internet 2048/1024 met zyxel modem en 3com officeconnect AP.

pc zit 'bedraad' aan het AP. Wanneer ik met mijn ipaq 4150 verbinding wil maken met het internet, gaat het even goed, waarna de gehele internet verbiding eruit vliegt.

hoe kan ik zien welke firmware ik heb ?? en wat is de laatste firmware??

Verwijderd

Ik had idd ook diezelfde combinatie. De firmware die je er nu in hebt zitten was al een hele verbetering t.o.v. de eerste release, maar deze is nog steeds niet stabiel. Het lijkt alsof 3com niet zoveel om after-sales geeft, want de laatste firmware is al bijna een jaar oud als ik me niet vergis. Volgens mij is de enige oplossing een andere router gebruiken. Voor mij iig never nooit meer spul van 3com (had wel wat meer verwacht van een dergelijk bedrijf).

Je firmwareversie kun je bekijken in het web-based configuratiescherm.

Edit: Ik had overigens ook nog een ander probleem: Na verloop van tijd (altijd binnen een paar weken) was het niet meer mogelijk om het webbased configuratiescherm te benaderen. De router werkt dan nog wel maar om 'm weer te kunnen configureren met IE moet je 'm uit en aanzetten.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 13:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
O my god! Ik heb deze router net gisteren gekocht omdat het helemaal een ramp was met mijn LinkSYS!

Ik denk zelf dat het probleem in de modem zit. Waarom? Omdat ik al 3x via RMA een nieuwe LinkSYS gehad heb, en het probleem was nog niet verholpen.

Nu heb ik dan een nieuwe Router, en nog steeds hetzelfde probleem!

Ik ga van de week maar een Alcatec ADSL modem bestellen denk ik.

Tenzij er een oplossing komt natuurlijk...

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
3com levert goede after-sales, maar aan (goed betalende) grote bedrijven, de consumenten intresseerd hun niet zoveel, immers als ze dezelfde tijd die ze aan een consument besteden, besteden aan een bedrijf... dan levert hun dat veel meer op ;).

Verwijderd

Nou, dan kun je lang wachten denk ik, of misschien ook eens van de enorm omslachtige 'service' van 3com gebruik maken. Ik heb nu een Draytek Vigor 2900VG en deze werkt perfect met het Zyxel modem van Demon.

Meestal kun je je product binnen 8 dagen retourneren. Misschien is dat een optie voor dat baggerding van 3com... (sorry, de laatste frustraties schieten er even uit ;))
Pagina: 1