Dubbele topics

Pagina: 1
Acties:

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Het komt steeds vaker voor dat er dubbele topics komen. Dit is natuurlijk al een tijdje zo, maar als er iets "belangrijks" gebeurd in het nieuws (zoals bijvoorbeeld het overlijden van Andre Hazes) dan regent het dubbelposts. Ik had me in dit geval hier ook schuldig aan gemaakt.

Is het misschien technisch mogelijk om iets in het forum te bouwen, dat als je iets post, dat hij de titel vergelijkt met de titels van de andere posts van diezelfde dag (of week?). Eventueel in dat desbetreffende forum waar je iets wil gaan posten?

Het mooiste zou zijn als je dan een lijst krijgt (zoals het zoekscherm) met topics met een hit op dezelfde titel of een deel daarvan, met de vraag of je toch de post wil doen.

Dit zou onwijs veel dubbelposts filteren en het moderate-werk zou flink afnemen.
Ik weet natuurlijk niet of dit zo makkelijk is in te bouwen en het is maar een idee.

Beauty is in the eye of the beerholder

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik heb er zojuist nog 1 gesloten in SG, de derde of vierde. Zoveel werk is het niet hoor, zo vaak komt het niet voor ;) Mensen moeten gewoon eerst opletten en rondkijken of ergens al een topic over is, dat is alles. Daarvoor nou in gaan bouwen dat er een check op topictitels wordt gedaan lijkt me een te zware oplossing voor een dergelijk probleeem die naar verhouding minimale inzet en tijd kost :)

LinkedIn
Instagram

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dan krijg je dat in bijvoorbeeld alle titels in WOS waar je [XP-SP2] inzet een valse positive generen, en alle andere mogelijke tags, je kunt ook gewoon even 5 seconden een blik op de topiclisting werpen :)
Voor de rest kost het vrij veel moeite om iets betrouwbaars/zinnigs te programmeren om dit soort min of meer fuzzy matching te doen.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09 16:51

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Als mensen gewoon eerst eens een keer kijken in het betreffende sub-forum (en dan vooral onderaan), bij voorkeur na een keer op F5 gedrukt te hebben, dan zien ze het wel. Helaas lijkt dat teveel werk voor de gemiddelde primeurjagende spuit-elf.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Mr. Liu schreef op 23 september 2004 @ 12:30:
Helaas lijkt dat teveel werk voor de gemiddelde primeurjagende spuit-elf.
:? Moet je maar eens proberen in de HK voordat je iets 'nieuws' probeert te posten ;)

Vaak is het ook een kwestie van een goede titel verzinnen hoor...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• SmartDoDo
  • Laatst online: 00:31

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik zit me er lichtelijk over te verbazen dat mensen dit die postings in SG posten en niet in NSTM :)
Mensen moeten gewoon eerst opletten en rondkijken of ergens al een topic over is, dat is alles.
Ben ik het dan ook geheel mee eens. Als je een topic start dan ga je eerst kijken of er niet al een vergelijkbaar topic is gestart, zeker wanneer het om iets heel actueels gaat als het overlijden van een bekende Nederlander :)

[ Voor 5% gewijzigd door SmartDoDo op 23-09-2004 12:33 ]

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat opzich daarvoor zou werken is de gesloten topics niet onderaan te laten groeperen. Meeste mensen kijken alleen naar de open topics, en scrollen niet naar beneden om de slotjes te bekijken.

Als de slotjes gewoon uit hunzelf zouden moeten afzakken zien mensen ze meer, en dat zou ook dubbelposts schelen denk ik.

• Freee!!

Freee!!

Fludizz schreef op 23 september 2004 @ 12:32:
Wat opzich daarvoor zou werken is de gesloten topics niet onderaan te laten groeperen. Meeste mensen kijken alleen naar de open topics, en scrollen niet naar beneden om de slotjes te bekijken.

Als de slotjes gewoon uit hunzelf zouden moeten afzakken zien mensen ze meer, en dat zou ook dubbelposts schelen denk ik.
Interessant idee voor een feature.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nofi, maar je zat ook in het verkeerde forum. Moet daar ook een script voor geschreven worden, ook al plaats je zelf een topic in de verkeerde categorie?

Bovendien zijn SG/NTSM/HK'ers vaak genoeg alert met nieuwtjes, dus moet je altijd de bovenste paar topics in de lijst en de bovenste paar slotjes bekijken als je een algemeen nieuwtje gaat posten.
edit:
Dit stuk is dus precies hetgeen smartdodo zegt, dus ik mag zelf ook beter F5'en :+

Interessant, maar de echt slechte topics moeten wel zo gauw mogelijk naar onderen. Dus dan moet je weer aangeven hoe een gesloten topic zakt etc.

Plus dat je niet weet of het alle dubbele topics voorkomt (dat kan je nooit uitsluiten) en dan zouden bij een hot nieuwtje als dit er een aantal topics bovenin SG/NTSM zitten, waarvan maar 1 open. Dan kan je je ook afvragen wat die andere gesloten topics bovenin voor nut hebben: het open topic was ook niet gezien.

[ Voor 64% gewijzigd door Voutloos op 23-09-2004 12:39 ]

{signature}

• the_stickie
  • Laatst online: 14-09 11:46
die zakken toch uit zichzelf?

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:15

Daar kan ik me ook wel in vinden. Op die manier leren mensen misschien ook van slotjes.

• Fludizz
  • Niet online
The_Stickie schreef op 23 september 2004 @ 12:35:
[...]

die zakken toch uit zichzelf?
Slotjes worden onderaan de lijst gezet, onder het oudste open topic dat getoont word.

[ Voor 4% gewijzigd door Fludizz op 23-09-2004 12:38 ]

• Freee!!

Freee!!

Fludizz schreef op 23 september 2004 @ 12:37:
[...]
Slotjes worden onderaan de lijst gezet, onder het oudste open topic dat getoont word.
In de subfora wel, in de active-topic list zakken ze.

• blaataaps
  • Niet online
Gesloten topics staan niet voor niks onderaan, ze zijn gesloten, alwaar ze de normale topiclisting niet vervuilen :)

• HellBeast
  • Nu online

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ik zag de gesloten posts pas toen ik al gesubmit had. Meestal kijk ik wel goed.
En dat het een keer fout gaat is toch ook niet zo erg? We zijn toch gewoon mensen? Of dachten jullie dat ik het expres deed?

Natuurlijk moet je kijken voordat je wat post, maar de realiteit is dat er een hoop dingen dubbel worden gepost.

En het was maar een idee hoor...... :/

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Wat ook net de hele bedoeling is achter een slotje ;) Je kunt er niet in posten, en er was een goede reden om hem te sluiten, en dus staan ze buiten direct zicht. Wat natuurlijk niemand van de plicht ontslaat er even te kijken als ze nieuws posten :)
Het lijkt me een enorme rotzooi worden met slotjes, en dat om eens per paar maanden in SG/NSTM een niet ernstig probleem op te lossen.... beetje gevalletje 'met luchtdoelraketten een mug aanvallen' imho ;)

Professionele website nodig?

• blaataaps
  • Niet online
HellBeast schreef op 23 september 2004 @ 12:39:
Ik zag de gesloten posts pas toen ik al gesubmit had. Meestal kijk ik wel goed.
En dat het een keer fout gaat is toch ook niet zo erg? We zijn toch gewoon mensen? Of dachten jullie dat ik het expres deed?

Natuurlijk moet je kijken voordat je wat post, maar de realiteit is dat er een hoop dingen dubbel worden gepost.

En het was maar een idee hoor...... :/
Niemand kraakt je af omdat je een idee hebt, dat wordt zeker gewaardeerd. Persoonlijk vind ik het alleen niet zo'n goed idee, en dat probeer ik met min of meer redelijke argumenten aan te geven, daar is Lieve Adjes voor :)

• Fludizz
  • Niet online
Mr. Liu schreef op 23 september 2004 @ 12:38:
[...]

In de subfora wel, in de active-topic list zakken ze.
Klopt, maar volgens mij gebruikt lang niet iedereen Active Topics ;)
blaataaps schreef op 23 september 2004 @ 12:38:
Gesloten topics staan niet voor niks onderaan, ze zijn gesloten, alwaar ze de normale topiclisting niet vervuilen :)
Op zich wel. Maar volgens mij valt het wel enigzinds mee.
curry684 schreef op 23 september 2004 @ 12:39:
[...]

Het lijkt me een enorme rotzooi worden met slotjes, en dat om eens per paar maanden in SG/NSTM een niet ernstig probleem op te lossen.... beetje gevalletje 'met luchtdoelraketten een mug aanvallen' imho ;)
Whehe, geweldige metafoor :D maargoed, ik begrijp :)

[ Voor 27% gewijzigd door Fludizz op 23-09-2004 12:44 ]

• SmartDoDo
  • Laatst online: 00:31

SmartDoDo

Woeptiedoe

curry684 schreef op 23 september 2004 @ 12:39:
beetje gevalletje 'met luchtdoelraketten een mug aanvallen' imho ;)
Dan mis ik een knopje B)

Wat curry684 al zegt, en daarbij kan het imho geen kwaad vantevoren even te kijken of je geen dubbel topic aanmaakt als TS'er :)

• curry684

curry684

Fludizz schreef op 23 september 2004 @ 12:41:
[...]

Whehe, geweldige metafoor :D maargoed, ik begrijp :)
;)

Wat veel mensen ook vergeten in dit soort gevallen is dat er op dit moment 23 crewleden global modrechten hebben naast de 3~4 mensen met reguliere modrechten in NSTM en SG, en van die 23 zijn er zeker overdag gewoon doorlopend 5 of meer online om even in dit soort gevallen wat bij te springen. Het is dus in die zeldzame gevallen geen probleem als er even wat slotjes extra uit de kast getrokken moeten worden :)

• HellBeast
  • Nu online

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
De 5de Andre topic staat nu alweer actief. Dus de praktijk wijst uit dat het toch vaak gebeurd. Ik denk ook niet dat je het tegen kan houden. (wel verminderen)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Toch vaak? Niet overdrijven HellBeast ;) Kijk eens in de topiclisting van SG/NSTM de afgelopen 3 maanden, en zie hoeveel dubbele topics er zijn geopend. Het zal nogal meevallen, en de last is miniem zoals ik eerder al om 12:29 zei :)

LinkedIn
Instagram

• curry684

curry684

Ik heb even voor de zekerheid tijdelijk een topicalias in Stuffis Generalis aangemaakt :) Die blijft net zo omhoog stuiteren als het originele topic in NSTM, en daarmee staat het topic effectief in 2 fora. Over een uur of 2 is de 'nieuwswaarde' weg en kan de alias ook de prullenbak in :)

• HellBeast
  • Nu online

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Als poster ervaar je het iets anders. Dubbele post topics worden vaak overspoeld met "Je moet uit je doppen kijken" reacties van andere GoT-ers. Uiteraard terecht, maar dat kan soms ook wat subtieler worden medegedeeld. (en 1 keer is genoeg).

Ik ga ervan uit dat iedereen die een dubbele post maakt het niet met opzet doet.

edit: @ curry684 : geweldig! _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door HellBeast op 23-09-2004 13:30 ]

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Overigens is het denk ik zoiezo een slecht plan om voor alles wat tegen de policy in is een feature te bedenken die dat voorkomt, en in dit geval ws. ook nog eens problemen zou veroorzaken, zoals hierboven al aangegeven. Mensen moeten imo gewoon wat meer hun best doen :) , en als ze dat te vaak niet doen krijgen ze een waarschuwing / etc. :) .

edit:
HellBeast schreef op 23 september 2004 @ 13:25:
Ik ga ervan uit dat iedereen die een dubbele post maakt het niet met opzet doet.
Nee, ik mag hopen van niet nee :P , maar hij / zij heeft waarschijnlijk niet genoeg zijn haar best gedaan :) .

[ Voor 32% gewijzigd door JHS op 23-09-2004 13:30 ]

DM!

• HellBeast
  • Nu online

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
JHS schreef op 23 september 2004 @ 13:28:
Nee, ik mag hopen van niet nee :P , maar hij / zij heeft waarschijnlijk niet genoeg zijn haar best gedaan :) .
Dus bombarderen we diegene met 10X hetzelfde gezeik dat hij niet moet dubbelposten...... Dat lijkt me ook niet de bedoeling. Iets constructiever zou zijn om het gewoon simpel te melden dat het al is gepost met een eventuele link naar dat topic en gewoon vragen dat hij/zij de volgende keer eerst even beter wil kijken.

Dat vind ik al een betere insteek. Geen pissed off/verontwaardige poster vanwege zijn fout en voor de anderen wat gezelliger om te lezen i.p.v. een spam-attack van negatieve reacties. Want daar zijn mensen goed in, als iemand iets negatiefs zegt om er nog een keer overheen te gaan en dan dubbel zo hard.

m.a.w. belonen werkt beter dan straffen. Alleen de beloning van niet dubbelposten is wat lastig. ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Alias is idd erg handig :)

Daarnaast: eerlijk gezegd vraag ik me af of dichte topics in de lijst laten staan ueberhaupt zou helpen. Het stond er per slot van rekening nu ook al een keer en die werd ook gemist, ctrl-f op hazes zou hoe dan ook uitsluiting hebben gegeven. Daarbij staat het de rest van de tijd gewoon (IMHO) niet mooi, dus ook wat mij betreft liever niet.

Een foutje maken kan en doet iedereen trouwens, ook vwb openen van topics@GoT, dat het niet opviel dat er al een paar waren is niet iets gruwelijk fouts wat mij betreft: bovenstaande was niet als aanval bedoeld ;)

edit:

En een enkel bericht die (relatief :+ ) netjes naar het al bestaande topic verwijst is idd zat (icm. topicreport). Dubbelposten om dubbeltopic te roepen is onzin :+

[ Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 23-09-2004 13:39 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

HellBeast schreef op 23 september 2004 @ 13:35:
[...]

Dus bombarderen we diegene met 10X hetzelfde gezeik dat hij niet moet dubbelposten......
Net zo goed tegen de policy als dubbelposten :)

DM!

• HellBeast
  • Nu online

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
JHS schreef op 23 september 2004 @ 14:08:
[...]
Net zo goed tegen de policy als dubbelposten :)
Klopt, maar het ene doe je bewust en het andere onbewust. Daarom weegt dubbelposten niet zo zwaar als ouwezeikhoeren. (imho)

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

HellBeast schreef op 23 september 2004 @ 14:09:
[...]

Klopt, maar het ene doe je bewust en het andere onbewust. Daarom weegt dubbelposten niet zo zwaar als ouwezeikhoeren. (imho)
Mja, zit wel wat in :) , maar ik heb ook nooit gesuggereerd dat iemand bestraft zou moeten worden omdat hij / zij *een keer* een dubbelpost maakt :)

DM!

• HellBeast
  • Nu online

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
JHS schreef op 23 september 2004 @ 14:51:
[...]

Mja, zit wel wat in :) , maar ik heb ook nooit gesuggereerd dat iemand bestraft zou moeten worden omdat hij / zij *een keer* een dubbelpost maakt :)
Da's waar, we zijn ook alleen aan het discuzeuren. ;)

Pagina: 1