Toon posts:

Basissysteem van BBG september

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de BBG van september staat iets wat niet klopt (of ik snap het niet!)

Op het moederbord vinden we ondersteuning voor alle Athlon XP-processors en dual channel PC3200-geheugen (bij het gebruik van PC3200-geheugen op 200MHz DDR in dual channel-mode dient er echter wel een AGP-kaart in het systeem gebruikt te worden).

en dan:

twee geheugensloten te vullen op het moederbord kan er gebruikgemaakt worden van de dual channel-mode die de nForce2-chipset ons biedt.

En vervolgens wordt er gebruik gemaakt van de on-board videokaart. Kan de dual-channel mode nu wel of niet gebruikt worden?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-01 07:32

FastBunny

Give it the Works !

Lijkt me dat het geheugen dan in single channel modus draait wat overigens niet echt uitmaakt.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
FastBunny schreef op 23 september 2004 @ 12:26:
Lijkt me dat het geheugen dan in single channel modus draait wat overigens niet echt uitmaakt.
Wat is dan de snelheidswinst als je er wel gebruik van maakt, want blijkbaar willen ze het wel gebruiken in de BBG

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 12:33:
[...]

Wat is dan de snelheidswinst als je er wel gebruik van maakt, want blijkbaar willen ze het wel gebruiken in de BBG
De onboard GPU van een nf2 mobo heeft veel voordeel van DC. Want hij snoept namelijk zijn geheugen van je "ram" af.
En des te sneller dat is des te sneller je kaartje werkt :)

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
FastBunny leest precies hetzelfde als ik, Dual Channel werkt niet maar single channel is een alternatief.

Dit klinkt logisch, omdat zo'n onboard GPU als die aanstaat met de geheugencontroller moet chatten. Dat moet de CPU ook, en het geheugen zelf ook natuurlijk. Die controller heeft maar beperkte capaciteit natuurlijk. Het lijkt er hier op dat ze die controller zo hebben gedesigned dat er twee groepen mensen goed worden bediend: diegenen die een budget systeem willen zonder AGP kaart of een tweede DIMM, en diegenen die een snelle bak willen met AGP en dual channel.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein