Toon posts:

gforcekaartje geeft zwartwit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst op de beurs een msi gforce2 mx kaartje gekocht met TV uit. Geeft echter enkel zwart-wit beelt. Terug gegaan naar de winkel en ander gekregen. Weer het zelfde. Gaat via svideo kaartje. Alles al geprobeerd.

Heeft iemand een goede tip?

Verwijderd

probeer eens een flinke beuker op je tv te geven

mischien is die wel gaar..

anders ff heel windows opnieuw erop ofzow.. wil meestal wel helpen tegen allerlei microsoft kwaaltjes..

Anders valiumpje innemen tegen de stres..

Succes!

johny

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Dan heb je em op NTSC staan, moet op PAL

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
jah

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

dit komt meestal door een verkeerd signaal naar de TV, op europese TV's moet het signaal dus op PAL worden gezet, op amerikaanse op NTSC, dan heb je nog taiwen enzow met Nicam geloof ik oid (boeit niet :)) maareh, zet je signaal in je videokaart instellingen eens op PAL, als die op NTSC staat krijg je inderdaad zwart-wit op je TV omdat het een verschillend aantal frames per seconde is.... succes :D

------------------------
psycho was me voor :P

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

FFF

koop een kleuren tv,
dit is in vele gevallen de beste oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Ik alles al geprobeert, de pal , de ntsc , en de TV is net nieuw. nog andere suggesties

Verwijderd

Check de kabel eens..

Probeer je tv zenders eens opnieuw te laten zoeken (of anders zelf instellen opnieuw)
mischien dat je tv net iets naast het signaal zit van de kabel, dan krijg je verstoring, soms ook zwart-wit beeld.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:48

Exirion

Gadgetfetisjist

Waarom willen zoveel gasten altijd heel de harddisk opnieuw formatteren en heel Windows opnieuw installeren bij het minste of geringste probleempje wat meestal hartstikke simpel op te lossen is. Pffff... |:(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 09:39

4POX

Everybody is wired

Had ik ook met mijn viper2. Ik schakel hem over van s-video->tulp->s-video en het beeld is kleur..

het probleem heeft te maken dat grijstinten en kleur apart worden verstuurt over een s-video kabel.. En sommige apperaten/convertors snappen dat niet.. Anders soldeer je de draden in elkaar. Want dan worden (geloof ik0 de signalen wel gemixt.

Je heb voor kleur wel de grijstinten zodig omdat die voor de contrast zorgt..

Misschien leg ik het wel verkeert uit. Correct my if I'm wrong

AKA Rinkel weblog

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:09
kijk of er jumpertjes op je vidkaart zitten... ik had dat met een oude trident kaart... jumpertje om... en voila 800x600 in kleur op mun tv

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
Welke pal instelling heb je genomen??
Hier in nederland moet het pal B of pal G zijn.
En anders kun je nog proberen om em eerst op tv te zetten en dan het aantal kleuren te veranderen, dat hielp bij mij ook :)

Verwijderd

Probeer het eerst een met composiet signaal.

Als je dan wel kleur hebt ligt het niet aan je videokaart maar aan de S-video kabel.

Het signaal van composiet zit ook in de
s-video aansluitingen met nog 3 signalen.

koop anders de c't van januari daar staat het hele aansluitschema van scart naar s-video in.

Verwijderd

Ik had dat dus ook. S-video-signaal wordt dan niet goed omgezet in je TV. Als je een composiet kabeltje verbindt doet ie het dus wel perfect. Let maar op!

Heeft in ieder geval niks met je viseokaart te maken of software-instellingen.

Ik heb een Geforce DDR deluxe, EN hetzelfde 'euvel'
Pagina: 1