Toon posts:

Laptop als server

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik wil een laptop als server installeren. Tevens wordt dit de computer die gebruikt wordt voor de aanwending van internet.

Dus:
- Chello verbinding moet binnen komen op de laptop
- Laptop moet d.m.v. een draadloos netwerk alle computers in huis met elkaar verbinden de laptop zijnde de server.

Vragen:
- Wat voor materiaal heb ik nodig om de chello verbinding direct op mijn laptop te laten binnenkomen?
- Hoe kan ik de computers verbinden d.m.v. een draadloos netwerk? Voor alle computers een draadloze netwerk kaart kopen en de rest gaat vanzelf?

Alvast bedankt voor jullie input!

Verwijderd

Moet de chello verbinding ook binnen komen via de draadloze verbinding of kan dit gewoon via de netwerkkaart??

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:09

Shunt

Boe

tip als je alles draadloos gaat doen neem gewoon een wifi router dan heb je niet eens een laptop nodig is veel zuiniger stiller en goedkoper ;).

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Je laptop moet dus alleen internet verdelen!? Dan koop je toch gewoon een wireless router met ingebouwde modem 8)7

Verwijderd

Topicstarter
1. Chello verbinding mag gewoon via het gewenste materiaal binnenkomen. Als ik maar niet allerlei kabels naar de andere computers hoef te trekken. Nu zit er in m'n gewone computer een of andere kaart die gelinkt is aan de chello modem. Waarschijnlijk heb ik een zelfde soort kaart nodig voor m'n laptop, maar dan in PCMCIA vorm, maar ik weet niet zeker of die bestaan. Heeft iemand dat wel eens eerder geprobeerd?

2. WiFi Router, kan ik daar uitgebreide toelichting van vinden op dit forum? Hoeveel kost dat? Is dat gewoon een soort kastje die de internetverbinding deelt?

• Skweed
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 11:01
Ik adviseer je om gewoon een router met wlan aan te schaffen en die op je chello lijn aan te sluiten. Daarnaast zou ik ook een pc met een utp kabel rechtstreeks op de router aansluiten, omdat als je aan het configureren gaat wlan niet echt stabiel. Je moet ook voor iedere pc die je via draadloos netwerk wil aansluiten een wlan-kaart aanschaffen.

Je server kun je dan weer op die router aansluiten en voor de stabiliteit zou ik dat ook via utp doen.

Mocht je toch je server rechtstreeks op je chello lijn willen aansluiten dan moet je daar een wlan kaart in doen en een netwerkkaart (Als die er nog niet in zitten) Of twee netwerkkaarten waarvan je er een op chello aansluit en een op een accespoint(wlan). Die acces point heb je dan nodig om via wlan verbinding met elkaar te maken.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt :D

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
* Rac-On vraagt zich af: onder welke steen heb jij gezeten?

Ik kon het niet laten.. Een wifi router is een router die je internet draadloos deelt. Een kastje dus van 100 euro wat precies doet wat jij je laptop van 1000 euro wilt laten doen... ff bij de mediamarkt langslopen dus...

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus wat ik moet doen is een:

* Draadloze Router kopen.
* De internetverbinding+modem (gewoon standaard chello stuff) aansluiten op de draadloze router
* In elke computer een draadloze netwerkkaart proppen
* Een en ander volgens de handleiding configureren?

Lijkt me vrij eenvoudig en straightforward. Alleen mogelijk probleem is denk ik de aansluiting van de internetverbinding op de router? Zit daar zo'n soort kaart in die normaal ook in computers zit?

• Skweed
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 11:01
Er zit gewoon een utp (RJ45) aansluiting op en daar staat "wan" bij. Daar moet je de kabel modem van chello aan hangen.

:D

Verwijderd

Topicstarter
Allen bedankt!

Verwijderd

Dit wordt toch wel gerekend tot basiskennis netwerken als ik heel eerlijk mag zijn :)

Er zijn hier heel veel topics met uitleg over en met een beetje onderzoek met bijv. Google kom je een heel eind over het algemeen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.