Map openen duurt 2 minuten!

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Gegroet mede-tweakers,

eerst even mijn systeem specs:

Amd XP 2800+
512MB DDR
Asus mobo
Maxtor 120GB 7200RPM HDD (2 partities)
nog wat leuke troep :)

Mijn probleem luid als volgt:

Kort geleden heb ik een reinstall gedaan omdat er nogal wat troep op stond en service pack 2 was ook net uitgekomen. Voor de reinstall had ik nergens last van.

Maar, sindsdien mijn reinstall heb ik problemen met 1 folder op mijn 2e partitie. andere mappen op de partitie werken wel goed maar zodra ik die ene aanklik gaat mijn harde schijf flink staan ratelen en duurt het goed 2 minuten voordat ik erop kan! In deze map staat een hoop data die ik echt niet kwijt wil :)

De volgende dingen heb ik al geprobeert:

- Scandisk (uitgebreid)
- Defragmentatie

Heeft iemand nog andere ideeën? Ik kom er niet meer uit :'(

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-03 13:02

BoAC

Memento mori

Mishmash schreef op 23 september 2004 @ 11:28:
Maar, sindsdien mijn reinstall heb ik problemen met 1 folder op mijn 2e partitie. andere mappen op de partitie werken wel goed maar zodra ik die ene aanklik gaat mijn harde schijf flink staan ratelen en duurt het goed 2 minuten voordat ik erop kan! In deze map staat een hoop data die ik echt niet kwijt wil :)
Wat bedoel je met een hoop data?
Als het heel veel(bijv. > 10000) bestanden zijn op een FAT32 partitie dan wil ik dat wel geloven ;)

• Mishmash
Het is NTFS, in die map staan een kleine 37000 bestanden

Verwijderd

dan sta ik er niet zo van te kijken, 37000 bestanden is is heel veel ,staan ze in mapjes of allemaal los.
Ik heb thuis een map met 12000 mp3tjes en dat duurt ook wel ffkes en die staan allemaal netjes in mapjes. en ongeveer dezelfde specs als jij hebt alleen 2 keer je geheugen

ik zou het onderverdelen naar meer mappen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 11:34 ]

• Mishmash
Ze zijn netjes onderverdeeld in mapjes. Het rare is dat ik dit probleem niet had voor de reinstall maar nu opeens wel...

• BoAC

BoAC

Memento mori

Mishmash schreef op 23 september 2004 @ 11:40:
Ze zijn netjes onderverdeeld in mapjes. Het rare is dat ik dit probleem niet had voor de reinstall maar nu opeens wel...
Een schematische voorstelling verduidelijkt veel ;)
Windows wil bijvoorbeeld wel eens ook ff de sub-mappen scannen als je alleen een map opent...

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Heb je hetzelfde probleem als je die map ook met iets anders openend?(hey, waar open je het eigenlijk mee? ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door SSH op 23-09-2004 11:50 ]

Verwijderd

Als het je collectie xxx pics is die je echt niet kwijt wil, misschien thumbnailview uitzetten... okay was een stupid joke, maar probeer eens de settings in je explorer te tweaken.. waarbij je al die fancy troep uitzet
Zodat die enkel een list geeft met de files. en geen grote thumbs, of andere preview functies.

• Mishmash
Nee het is niet mijn xxx pics collectie :) die staat ergens anders ;)

Ik open hem gewoon met de verkenner, als ik hem met een ander programma probeer te openen duurt het even lang. Het rare is, het is alleen de 1x openen dat lang duurt, daarna gaat het wel gewoon snel... Preview functie en thumbnails staat uit, hij staat op Tegels.

Ik heb net indexing service uitgeschakeld, kijken of dat wat scheelt....

• BoAC

BoAC

Memento mori

Had je bij je vorige installatie niet toevallig een progje die die directories benaderde tijdens de opstart, waardoor je niet merkte dat het benaderen de eerste keer traag ging?

• Mishmash
Nope, ik had geen proggie die dat deed. Ik heb indexing service uitgeschakeld maar dat werkt nie... die kan weer aan dus.

Iemand anders nog ideeen? :'(

• 2bme
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

Met tegels krijg je van bestanden miniatuur weergaves te zien.

Klik op extra, mapopties, tabblad Weergave.
Staat daar bij jou het vakje aangevink: miniatuur weergave niet in cache plaatsen?

Ik zou sowieso die tegels uitzetten en gewoon 'lijst' of 'details' gebruiken.
En daarna beginnen met het verdelen over verschillende categoriën ;-)

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

• DutchTSE
  • Niet online
gewoon de optie lijst nemen, die is het snelst :)

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

tis een gok, maar heb je misschien een virusscanner draaien die alle bestanden uit de map gaat scannen zodra je deze opent :? ik heb een map met vbscrippies en als ik die open is mijn pc ook wel ff zoet :z
Ik kan dan zien dat mcaffee scan 100% van mijn CPU gebruikt, dus misschien kun je ff checken in task manager waar bij jou de tijd in gaat zitten?

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

• Mishmash
Dat vinkje staat niet aangevinkt. Ik heb nu NAV2005 draaien, maar voorheen deed ie het ook al niet goed, toen had ik symantec antivirus 9.0 cooperative draaien. In deze map staan alleen een 5tal andere mapjes, verder geen losse bestanden...

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

- Heb je je rechten op die map nagekeken, misschien voor de zekerheid opnieuw instellen (niet vergeten de optie aan te vinken die de subdirs + inhoud ook meepakt).
- Heb je je indexing service uit/aanstaan, probeer hem dan aan/uit te zetten.
- Maak een nieuwe map aan, kopieer daar de inhoud van de "lastige" map eens in en kijk of hij (de nieuwe map met inhoud) dan wel gewoon opengaat.
- Soms kan een bestand met een verkeerde bestandsnaam problemen geven, berucht zijn de ellenlange filenames die je soms op nieuwsgroepen tegenkomt.

Tot zover mijn ideeën, misschien zit er wat bruikbaars tussen :)

[ Voor 6% gewijzigd door blobber op 24-09-2004 02:19 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-03 17:26

SiGNe

Ook hoi!

Mishmash schreef op 23 september 2004 @ 22:40:
Dat vinkje staat niet aangevinkt. Ik heb nu NAV2005 draaien, maar voorheen deed ie het ook al niet goed, toen had ik symantec antivirus 9.0 cooperative draaien. In deze map staan alleen een 5tal andere mapjes, verder geen losse bestanden...
Volgens mij ligt het aan NAV, ik heb pas ook mijn systeem opnieuw geïnstaleerd (XP met SP2) en nadat ik Norton anti-virus erop had gezet werd mijn systeem een stuk strager, zelfs het openen van het startmenu had vertraging.
Ik heb Norton meteen gedeïnstaleerd en Kaspersky AV geïnstaleerd, nu heb ik helemaal geen last meer van vertragingen.

Niet?
[Specs]

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 17:10
dit heb ik ook wel s met bepaalde mappen met heel veel bestanden wat bij mij dan helpt is om de foldercache in het register te legen van windows xp.
als je dan je pc reboot en weer in windows zit, dan is het eerste wat je doet die map openen, dan zit die als eerste in de foldercache en zou die alle keren daarna weer snel moeten openen.

dit is de registerkey ff copy pasten in notepad en bewaren als bestand.reg en dan uitvoeren, evt. kan je nog een backup maken van die keys, maar heeft bij mij nooit problemen gegeven aangezien die ze opnieuw weer aanmaakt.
code:
1
2
3
4
5
Windows Registry Editor Version 5.00

[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\BagMRU]

[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\Bags]

nog een wat gedetaileerder uitleg erover, maar die is engels.

forgot where I got this tip but it works for XP.

If your XP still can't "remember" your folder view setting
after you set them up via Folder option.

Another way is,

(Need use regedit so you know at your own risk.)

A,
Run RegEdit(Or Regedt32),

B,
Find these keys,

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\BagMRU

and,

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\Bags

Then,

C,
Backup these keys.(Export)

D,
After you backup them, then you must delete them.

E,
Restart windows to take effect.

Now you can change each folder view your way and the setting
will stay.

Try it.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Pagina: 1