Nadeel stoffen muismatten?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.345 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik snap de populariteit van kunststof muismatten niet echt.

- Oke, bij stoffen muismatten is de duurzaamheid van de mat-randjes lager. Ze slijten vaak in 1 of 2 jaar. Maar is dat een noemenswaardig nadeel? Zeker gezien de prijs van stoffen muismatten.

- Oke, een stoffen mat geeft inderdaad meer weerstand dan de meeste kunststof matten, maar kan dat gezien worden als nadeel? Je muis moet zoieso een zekere weerstand krijgen, anders kun je niet accuraat werken. "Hoe gladder de muismat hoe beter" gaat gewoon niet op. Wat meer weerstand is niet persé een nadeel en hangt ook af van het gewicht van je muis. Het is een kwestie van smaak, maar hebben mensen toen er nog geen kunststof matten waren ooit geklaagd over de weerstand die stoffen matten gaven (en toendertijd waren muizen ook nog zwaarder door het balletje erin)? Het blijft een kwestie van smaak.

- Oke, een stoffen muismat is meestal een paar millimeter dikker, maar is dat een nadeel? Slechter ga je er niet door spelen.

- Stofmatjes zouden meer troep aantrekken en moeilijker schoon te maken zijn, blijkbaar heb ik dan wonder stoffen-matjes gehad (of een niet-stoffige kamer).

- Het zal voor elke kunststof mat verschillen, maar bij een stoffen muismat slijten je muisvoetjes in ieder geval traag.

- Stoffen muismatten zijn universeler, werken altijd met vrijwel elke muis.

- Stoffen muismatten zijn goedkoper en bollen ook niet op als je er een met zwaardere rubberen onderkant neemt.

Ik zeg niet dat kunststof muismatten persé slechter zijn dan stoffen muismatten. Ik snap gewoon de populariteit niet zo om bovenstaande redenen.

[ Voor 30% gewijzigd door Yokozuna op 23-09-2004 17:36 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:55
Ik denk toch eerder dat je voetjes op een stoffen mat sneller slijten, want je zegt zelf al dat je daarop meer weerstand hebt.
Plus dat je matje dikker is, wat dus idd niet goed is voor RSI.

En je laatste zin klopt niet. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Fire69 op 23-09-2004 11:11 ]

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-04 12:52
Ik gebruik gewoon geen muismat. Optimale bewegingsvrijheid ;) .

• Yokozuna
Fire69 schreef op 23 september 2004 @ 11:11:
- Ik denk toch eerder dat je voetjes op een stoffen mat sneller slijten, want je zegt zelf al dat je daarop meer weerstand hebt.

-Plus dat je matje dikker is, wat dus idd niet goed is voor RSI.

- En je laatste zin klopt niet. ;)
- Nee, stof is zachter en slijt je voetjes minder snel. Dat is gewoon een feit.

- Als je door een stoffen muismat die een paar millimeter hoger is RSI krijgt, dan is er echt iets mis met je muis techniek. Ik game nu ongeveer 9 jaar en heb nog geen RSI, voor het grootste deel van de tijd heb ik dikke zware stoffen muismatjes gebruikt.

- Fixed :)

Verwijderd

Het nadeel van stoffen muismatten....

'stofzuigen'?

• Yokozuna
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 11:20:
Het nadeel van stoffen muismatten....

'stofzuigen'?
?

Tegenwoordig zijn er optische muizen hoor, die hoef je nauwelijks schoon te maken.

[ Voor 25% gewijzigd door Yokozuna op 23-09-2004 11:21 ]

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:28
Stoffen mat altijd irritant omdat ze zo gigantisch smerig werden als er meerdere mensen achter je pc werkten, stof enzo blijft er allemaal in hangen.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-04 14:46

Maasluip

Kabbelend watertje

Ik begrijp ook niet dat mensen een kunststof muismat gebruiken. Ik heb er een bloedhekel aan.
Al mijn ervaringen met deze ondingen zijn dat ze vuil gewoon aantrekken. Het vuil wordt opgenomen in de muis zodar je vaker de rolletjes moet schoonmaken of het plakt gewoon aan de voetjes vast. Ook klontert het vuil op het matje samen waardoor er gewoon eilandjes vuil ontstaan. Ook gaan ze plakken waardoor je dus echt wel kracht moet zetten om de muis te verplaatsen. Ook kleine verplaatsingen gaan dan slecht.
Ik gebruik al een tijdje alleen maar stoffen matjes. Ze worden wel vuil maar het vuil trekt in het stof en dan ziet het matje er alleen maar goor uit. Boeie, gewoon elke twee jaar een nieuwe pakken.
Ik vind de verplaatsing ook veel prettiger. Nieuwe kunsstof matjes zijn zo verdomd glad dat je er op kunt schaatsen. Je duwt een keer tegen de muis en hij ligt er al van af. Ook niet bevorderlijk voor preciese verplaatsingen.

Thuis heb ik ook een optische muis. Die gebruik ik ook niet op de tafel omdat een stoffen muismat gewoon zo lekker schuift.

Van de dikte heb ik totaal geen last. Er zijn ook genoeg plastic muismatten die even dik zijn. De muismat die ik hier naast me heb liggen is goed 1/2 cm dik.

Plastic/kunststof muismat? Nee!

Signatures zijn voor boomers.

• Yokozuna
_SouLmaN_ schreef op 23 september 2004 @ 11:20:
Stoffen mat altijd irritant omdat ze zo gigantisch smerig werden als er meerdere mensen achter je pc werkten, stof enzo blijft er allemaal in hangen.
Ik houd m'n pols altijd op tafel zodat alleen m'n pink en duim soms op de muismat komen, daardoor blijft hij gewoon schoon. De mijne trekt ook geen stof aan.
Al mijn ervaringen met deze ondingen zijn dat ze vuil gewoon aantrekken. Het vuil wordt opgenomen in de muis zodar je vaker de rolletjes moet schoonmaken of het plakt gewoon aan de voetjes vast.
Tegenwoordig zijn er optische muizen, daar komt geen troep in de zitten.

[ Voor 27% gewijzigd door Yokozuna op 23-09-2004 11:25 ]

Verwijderd

Zelf gebruik ik nu een administratiemap zie: [rml][ muismat] Gamer en goede muismat nodig ?[/rml]

De meeste gamers die ik ken spelen het liefst op een grote gladde muismat. Je hebt zeker weerstand nodig, maar een hele lichte gelijkmatige weerstand lijkt bij vele een voorkeur te hebben. Een kunststof muismat heeft dit ook. Als ik de muismat van m'n vriendin pak (een dikke met stof) dan lijkt het heel zwaar te spelen omdat ik dat niet gewent ben. Van stof naar glad is even wennen maar daarna wil je vaak niet meer terug denk ik vanwege de weerstand. Het zware gevoel van de muis dus.

Verwijderd

Yokozuna schreef op 23 september 2004 @ 11:16:
[...]

- Nee, stof is zachter en slijt je voetjes minder snel. Dat is gewoon een feit.
Dat is voor jou misschien een feit, voor mij niet. Onderbouw eens je antwoord.

Verwijderd

Yokozuna schreef op 23 september 2004 @ 11:20:
[...]

?

Tegenwoordig zijn er optische muizen hoor, die hoef je nauwelijks schoon te maken.
uhh..

En jij wast je handen altijd voor je je muis vastpakt?

je muismat schoonmaken....

• Yokozuna
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 11:23:
[...]
Dat is voor jou misschien een feit, voor mij niet. Onderbouw eens je antwoord.
Een kunststof muismat schuurt over het algemeen meer.
uhh..

En jij wast je handen altijd voor je je muis vastpakt?

je muismat schoonmaken....
Dan zal m'n Mickey Mouse-muismat wel magisch zijn, maar hij wordt gewoon nauwelijks vuil en trekt geen stof aan. Zoals ik al zei; Ik houd m'n pols altijd op tafel zodat alleen m'n pink en duim soms op de muismat komen, daardoor blijft hij gewoon schoon.

[ Voor 46% gewijzigd door Yokozuna op 23-09-2004 11:30 ]

Verwijderd

Yokozuna schreef op 23 september 2004 @ 11:27:
[...]

Een kunststof muismat schuurt over het algemeen meer.
Ik heb een everglide muismat en deze glijdt zo erg dat er bijna geen slijtage is. Dus als je er nou van maakt

"Een kunststof muismat schuurt bij mij over het algemeen meer"

• Yokozuna
Nee, bij elke stoffen muismat die ik heb gehad. Maar wat er staat klopt inderdaad gewoon niet, even gefixed.

[ Voor 55% gewijzigd door Yokozuna op 23-09-2004 11:34 ]

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb van 1994 tot ongeveer 1998 met een stoffen muismat gewerkt. Die dingen zijn enkel handig als je een balmuis hebt. Balmuizen "rollen" erg slecht op die kunststof dingen. Echter toen ik optisch begon in 1998 (ik gebruik nog steeds dezelfde optische muis van toen omdat het ding gewoon heerlijk muist) kwam ik erachter dat kunststof of geen muismat prettiger werkte voor optisch.

Enige momenten waarop ik nog op stof muis is eigenlijk als ik mijn muis op me bovenbeen neerleg om lekker ontspannen onderuit te kunnen zitten (Ja, ik weet het, niet erg ergonomisch enzo :P)

kortom: Balmuis = stoffen muismat, optische = kunststof of geen.

[ Voor 3% gewijzigd door Fludizz op 23-09-2004 11:35 ]

• Yokozuna
kwam ik erachter dat kunststof of geen muismat prettiger werkte voor optisch.
Omdat het gladder is zeker? Dat is onzin.

Iedereen zijn eigen weerstand. Dat is dus geen na- of voordeel van kunststof/stof, maar persoonlijke smaak. Dit topic gaat over nadelen/voordelen.

Het is zelfs zo dat stoffen muismatten op meer optische muizen werken. Wat je zegt klopt gewoon niet.

[ Voor 62% gewijzigd door Yokozuna op 23-09-2004 11:41 ]

Pagina: 1