Standby-resume probleem op laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:21

Akerboom

Codito, ergo sum

Topicstarter
Op mijn HP Pavilion 5517ea heb ik Windows XP Pro incl. SP2 geïnstalleerd.

Als ik dit systeem op standby zet en even daarna resume gaat het allemaal goed.
Echter, laat ik het systeem bv. de hele nacht op standby staan dan komt deze niet terug in windows.

Het systeem gaat aan, fans blazen even, harddisk activitijd, power LED van knipperend naar aan. Maar LCD scherm blijft zwart, ook geen enkele toets(combinatie) werkt. Enige oplossing is dan een reboot.

Ik heb al veel gezocht maar de meeste problemen zijn van voor SP2. Wel heb ik deze registry key toegevoegd, zonder resultaat:
http://support.microsoft.com/?kbid=833740

Het duurt ook best lang om uit standby te komen als het wel lukt, langer dan op m'n workstation.

Iemand hetzelfde probleem en/of oplossing?

[ Voor 2% gewijzigd door Akerboom op 23-09-2004 11:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-02-2024

Rembro

AMD Rules

ietsje anders bij mij ,

Packard Bell Easynote E3269 met Win-XP PRo + SP2

zodra in standby en druk toets komt er een knipperende cursor in de linkerbovenhoek en thats it
reageert nergens meer op
enkel een reset helpt

heeft ie sinds SP2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akerboom

Akerboom

Codito, ergo sum

Topicstarter
Na heel veel ge-google heb ik toch wel meerdere mensen gevonden met een gelijkwaardig probleem. Dit gaat meestal in combinatie met SP2, het verwijderen daarvan zou het probleem op moeten lossen, dit is bij mij echter geen optie omdat ik windows xp met sp2 geïntegreerd heb geïnstalleerd.

Sommige geven de display drivers de schuld anderen hun virusscanner. Iemand anders zei vol overtuiging dat het door je WLAN kaart komt en legde daarmee ook uit waarom het probleem slechts af en toe voorkwam.

Volgens mij heb ik het nu opgelost, maar omdat het slechts af en toe gebeurde kan het zijn dat ik tot nu toe geluk heb gehad. Mijn oplossing is door je WLAN kaart (bij mij intern) door windows xp te laten configureren ipv door de firmware van je WLAN kaart (Broadcom bij mij).

Als ik over enkele dagen nog steeds geen lockups heb gehad bij het resumen uit standby dan zal ik deze oplossing bevestigen :)

[ Voor 2% gewijzigd door Akerboom op 10-10-2004 16:07 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi hoi,

Weer een ander laptopje; een Asus A2500H maar ook dat zelfde probleem met SP2.. Slaapstand aan en hij blijft in dromenland. Ook na een tijdje (kort tijdje) de melding van een critical error met mijn Norton AV en daarna gaf XP zowat al mijn drivers de schuld.. Ben naar de support site geweest van microsoft maar ik was kennelijk de enige..
Hoop dat er snel een oplossing gevonden wordt voor deze bug! Mijn oplossing was zeer radicaal maar effectief; heb xp opnieuw erop gezet alle updates (SP2) erop gezet en hij deed het! Vreemd wel, geen oplossing dus... Misschien dat de volgorde er ineens toe doet...
Zal zoeken naar een oplossing! Good Luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb dit probleem. Heb het eerder al aan de kaart gesteld in:

XP SP2 Standby probleem -notebook-

Nog steeds géén oplossing!!! Microsoft zou me twee weken geleden terug bellen. Maar nog steeds niks gehoord.... :(

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik ben in het bezit van een micromaxx AH laptop (5 maanden oud). Standaard staat hier sp1 op geinstalleerd. Nu heb ik een update uitgevoerd naar SP2 en is me het volgende opgevallen:

-Wanneer ik mij laptop dicht klap moet hij normaal in standby gaan. In SP1 functioneerde dit zonder problemen. Nu met SP2 gaat die wel in de standby modus, maar als je hem vervolgens weer wil activeren start die maar blijft die hangen en blijft het beeldscherm dus mooi zwart. Ook de HD zoekt niet.

erg vreemd - enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akerboom

Akerboom

Codito, ergo sum

Topicstarter
ik heb ook geen idee meer want mijn vorige oplossing, is bullshit en werkt dus jammergenoeg NIET! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand??
TormentoR schreef op 12 oktober 2004 @ 00:36:
ik heb ook geen idee meer want mijn vorige oplossing, is bullshit en werkt dus jammergenoeg NIET! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akerboom

Akerboom

Codito, ergo sum

Topicstarter
hibernate werkt bij mij wel goed, dan dat maar... iets langzamer maar dan komt hij wel altijd normaal terug in windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Hier op het werk hebben we allemaal een HP Compaq nx9010 laptop en sinds deze update naar sp2 hebben we allemaal het probleem dat ie niet meer uit stand-by komt. Inderdaad springt ie aan, harddisk activiteit (2 seconde ofzo) en fans gaan aan.. maar daar blijft het bij. Beeld blijft inderdaad zwart.

We hebben lokaal geen virusscanners draaien en zitten ook niet op een wireless lan. Dus die dingen sluiten we uit.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb contact gehad met microsoft en zij geven het volgende aan:

Het probleem wordt veroorzaakt door gv3.sys, dit wordt met sp2 vervangen door intelppm.sys. Om de één of andere reden gebeurt dit soms niet.

De oplossing zit in de registry.
Daar verwijder je de sleutel HKLM\System\Currentcontrolset\services\gv3
Eerst maak je natuurlijk een backup van deze sleutel door het te exporteren.
Start vervolgens windows opnieuw op en misschien herkent het nieuwe hardware.
Dit gebeurt niet altijd (pentium M, bijvoorbeeld).

-------------------

Heb het nog niet geprobeerd omdat ik weer ben terug gegaan naar SP1. Maar is er iemand kan kijken of het werkt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Heb even de registry ondersteboven gehaald... maar die key bestaat bij mij niet eens.
Ook gv3.sys heb ik niet kunnen vinden. intelppm.sys heb ik dan weer wel gevonden.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sircuri schreef op 21 oktober 2004 @ 22:26:
Heb even de registry ondersteboven gehaald... maar die key bestaat bij mij niet eens.
Ook gv3.sys heb ik niet kunnen vinden. intelppm.sys heb ik dan weer wel gevonden.
Raar volgens Microsoft (heb online chat verzoek gehad) moet het dit zijn...

iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er moeten toch meer mensen zijn..........................

Wie gebruikt SP2 op zijn laptop??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiervoor ontbreekt aandacht!! HEt probleem kent nog geen solution!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akerboom

Akerboom

Codito, ergo sum

Topicstarter
hier ook geen gv3 registry entry of gv3.sys bestand.
en wel intelppm.sys... dus dat wil niet helpen

ondertussen ben ik nog vrij gelukkig met hybernate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drmbs
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 10:49
Gooi de sleutel met intelppm.sys maar weg, dan is het probleem opgelost na een reboot. Wij hebben meerdere HP NX9010's gehad met dit probleem, en is hierdoor opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akerboom

Akerboom

Codito, ergo sum

Topicstarter
@drmbs: ik heb meerdere registry keys waar intelppm in voor komt, welke moet ik weg halen?

[edit]
Deze key heb ik nu weggehaald:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\intelppm

Alles van 'hybernate' weer op 'stand by' gezet... ik laat weer horen hoe lang het goed gaat! Ik hoop dat het de oplossing is!

[ Voor 57% gewijzigd door Akerboom op 13-11-2004 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, allemaal leuk en aardig. Maar hoe zit het als je een AMD Athlon XP-m processor in je notebook hebt?

Beide bestandjes (gv3 en intelppm) zijn dan niet te vinden in de registery??

Dat betekend dus dat ik het bestand amdk7.sys heb!!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die ook met AMD werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Ik had het probleem ook met XP-SP2. Systeem komt uit stand-by, begint te pruttelen en verder... niets.

Toen heb ik ontdekt dat als ik het knopje van het scherm een paar keer indrukte dat het scherm tot leven kwam. Dat knopje is dus het detecteer dingetje zodat de laptop/windows ziet dat je het scherm sluit/opened. Dat dingetje in de rode rondje dus :)

Afbeeldingslocatie: http://img125.exs.cx/img125/9097/nc4000.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door JoetjeF op 13-11-2004 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akerboom

Akerboom

Codito, ergo sum

Topicstarter
@joetjef: Er is bij mij wel echt een verschil... windows wordt ook niet gelaten want er is absoluut geen HD activiteit.. en een paar keer de klep open en dicht doen hielp niet.

Na de Registry patch gaat het nu al 3x goed... ik hou jullie op de hoogte :)

[edit]

Nu al veel vaker uit stand by en ook hele nachten ertussen, waar het vroeger vaak fout ging.
Ik begin weer te hopen dat dit de oplossing is!

[ Voor 24% gewijzigd door Akerboom op 15-11-2004 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, dit lijk mij niet de oplossing voor een laptop die totaal geen activiteit meer toont.

Het probleem zit wel wat dieper

• Akerboom

Akerboom

Codito, ergo sum

Topicstarter
Hij doet het nog steeds goed!!!

dit is voor mij voldoende bewijs dat dit dé oplossing is, bedankt iedereen vooral drmbs :)

• malinwa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2005
Ik heb het probleem dat ik mijn acer niet meer in standby krijg ik heb al overal gezocht maar vind geen oplossing

hij verwijst altijd naar mijn toetsenbord maar die drivers ervan zijn up-to-date zelfs is een paar dagen geleden er een nieuw toetsenbord ingestoken

iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het leuke is nu dat ik de amdk7.sys driver heb vervangen door een gewone microsoft driver - gevolg standby probleem opgelost!

Maar nu heb ik dus een fan die volle toeren draait omdat AMD PowerNow niet werkt!

Hoe dit nu weer op te losse:::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akerboom

Akerboom

Codito, ergo sum

Topicstarter
had je misschien alleen de registry key moeten verwijderen net als ik:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\amdppm o.i.d ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
iemand een idee voor mijn probleem aub want ik weet het echt niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akerboom

Akerboom

Codito, ergo sum

Topicstarter
malinwa schreef op donderdag 18 november 2004 @ 07:58:
[...]
hij verwijst altijd naar mijn toetsenbord maar die drivers ervan zijn up-to-date zelfs is een paar dagen geleden er een nieuw toetsenbord ingestoken
wie is 'hij' ... windows?! ik snap het niet, leg de situatie eens uit..
(jij hebt het hier wel over in standby gaan, wij over uit stand by komen. wellicht is er een ander topic over het in stand by gaan)

[ Voor 19% gewijzigd door Akerboom op 19-11-2004 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
kan zijn dat het uit standby komen is

bij mij geraakt hij gewoon weg niet in standby en sorry als ik het hier post maar er is nergens anders een topc buiten de topic travelmate 8 XXXX

die hij is mijn systeem als ik start afsluiten kies en daar standby dan krijg ik die foutmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r4vi4n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-02-2016
Voor AMD geldt: amdk7 uit die services map gooien en de pc opnieuw starten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akerboom

Akerboom

Codito, ergo sum

Topicstarter
Ik had een nieuwe laptop waarbij dit trucje niet werkte
De oplossing is pas gekomen met een BIOS update:
Issues Fixed:
1. Fixed an intermittent situation where the system may not resume from suspend.
Release Date 02/04/2005 -> erg recent, dus als je stand-by niet werkt op je laptop, houdt de BIOS updates van de fabrikant in de gaten!
Pagina: 1