Toon posts:

prob met netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hellow,

ik zit met een prob. Heb in pc van vriendin een nieuwe netwerkkaart gestoken. Alles goed geinstalleerd, drivers van cd enzo dus geen probleem. Toch is het niet mogelijk om een ip adres te krijgen voor die netwerkkaart. Dus ik dacht, tiens, mss is die kaart niet zo goed. Wat blijkt nu, als ik mijn werkende netwerkkaart erin steek, dan lukt het _ook_ niet. Alles staat nochtans goed ingesteld (ip,dns etc automatisch verkrijgen).

Had dan in netwerk eens geprobeerd om vast adres te gebruiken, maar ook dit blijkt niet te lukken (met beide netwerkkaarten). Hij blijft da windows ip 169.x.x.x gebruiken

ps: als ik pc boot zie ik dat er op irq 12 een netwerkkaart zit, maar als ik dan in windows kijk zit die ineens op irq 11 heb al geprobeerd om van irq te veranderen, maar dan wilt die pc niet meer opstarten. (os = Millenium, i know, tis millenium, mor op 98 willet ook ni werken). Netwerkkaart is een D-Link DFE-530TX

iemand een idee ? thx

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Dat ie in Windows een ander IRQ heeft als in het BIOS overzichtje zou ik me maar niet druk om maken.

Aangezien een andere kaart ook niet werk (heb je trouwesn verschillende PCI sloten geprobeerd?) lijkt het me eerder een software (Windows TCP/IP) probleem.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
jep, al een paar keer verstoken..

dacht ook eerder iets software achtig, maar pc is volledig opnieuw geinstalled, dus windows der opnieuw op enzo...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waar koet je NIC het IP van krijgen? Als dat van een router met ingebouwde DHCP is, kan het zijn dat ie op MAC-adres icm computernaam filtert, of alleen op computernaam. Check je router dan zou ik zeggen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Is de kabel wel goed? Volgorde (oranje-wit, oranje, groen-wit, blauw, blauw-wit, groen, bruin-wit, bruin) aan beide kanten goed en hetzelfde? Kabel niet langs gekke dingen gelegd (zoals 20meter met een power kabel in één leidinkje), en brand er een Link lampje?

Verwijderd

Topicstarter
@the eagle: hij moet ip normaal gezien van telenet (kabel, mor dan belgisch, u know ;) ) krijgen.. Maar had hem even in netwerk gezet, en dan krijgt hij het idd van de router. Heb in router gekeken, maar zie nerges MAC staan van netwerkkaart

@ CABAL : jep, kabel is goed want gebruik die ook voor mijn pc. Link lichtje brandt
Pagina: 1