Toon posts:

[Car Sub] Met zo kleine mogelijke sub, zoveel mogelijk...

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Met zo kleine mogelijke sub zoveel mogelijk "gevoel" krijgen.
Dat is mijn doel voor in mijn Clio 2 phase1.

Tis dus een kleine auto, En de koferbak is ook al niet zogroot. Dus wil ik zo klein mogelijk Sub hebben maar toch naar tussen de 20/30 hz freq liggen tot aan (het zal me een worst wezen)
Mijn bestaande set is een Alpine 9831R HU, Compo set Focal 130A en Coax Focal 690CA.
Budget: 400 pleuro (exclusief hout/kabels)

Had al iets gezien van GZ.. in de buurt van 10inch woofer (hoeveel liter eigenlijk?). Maar kan het ook kleiner? dus dat de inhoud nog kleiner wordt?

Ik luister voornamelijk Dub/HipHop/Rock... Denk dat dus met een reflexpijp wordt om de bass wat strak te houden... of heeft iemand anders andere ideeen over dan hoor ik het graag :P

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Een reflexpijp om het strak te houden? :? Je bedoeld sowieso een bass-poort denk ik en daarmee houd je het juist NIET strak. Een gesloten sub klinkt over het algemeen strakker dan een gepoorte. Daarnaast zal je met een gesloten systeem geen 30, noch 20Hz halen ben ik bang (niet in zo'n kleine kast iig)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat wil je met 20/30 Hz in een auto? De meeste muziek gaat niet onder de 40 Hz (er zijn natuurlijk uitzonderingen. Maarja, met je cabingain haal je de frequenties wel, ook met een gesloten sub. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat je je focus beter kunt leggen op de frequenties van 40 to 80 Hz.

Wil je strak, gooi de BR poort weg!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Oke weer wat geleerd :P

Poort weg dus.. gesloten kistje.
Iemand hier wat ideeen over welke speaker + kistje?

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 16:56
Kijk of je nog ergens een CDT MS-10 óf beter nog 2x CDT MS-8 kunt krijgen.
De MS-10 speelt het best in een gesloten kistje van 16 liter, de MS-8 plaats je in 7 liter kistjes. Het echte oempff gevoel is niet aanwezig, maar er zijn slechts weinig subs die zo laag gaan als deze. Het zijn overigens geen goedkope subs, maar vormen als SQ wel een hele goede aanvulling op je Focal speakers.

Een andere optie is een Helix 1006 of 1206 (10" en 12" dubbelspoels) Ook deze subs voelen zicht het prettigst in een kleine gesloten kist (12" gaat in een 22 liter), maar kunnen meer vermogen hebben dan de CDT´s en zijn in staat om iets meer oempff te geven. Ook dit zijn nog steeds echte SQ subs.

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-01 02:17

guidooo

Amd-64 ownage

Wat wil je met 20/30 Hz in een auto? De meeste muziek gaat niet onder de 40 Hz (er zijn natuurlijk uitzonderingen.
De TS luisterd naar dub/hiphop/rock waarbij je voor hiphop/rock inderdaad niet zo'n lage bas nodig hebt, maar bij dub is het toch wel lekker als je sub lager gaat dan 40Hz

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

guidooo schreef op 23 september 2004 @ 12:00:
[...]

De TS luisterd naar dub/hiphop/rock waarbij je voor hiphop/rock inderdaad niet zo'n lage bas nodig hebt, maar bij dub is het toch wel lekker als je sub lager gaat dan 40Hz
Ik zag toch dat je dat met cabingain toch wel haalt... Het blijft echter slim om aan die laagste frequenties niet al te veel aandacht te besteden. Belastbaarheid is in die regionen toch al niet zo geweldig.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Ik heb in een Suzuki Alto een GroundZero GZRW10 gehad (oude serie) in een gesloten kistje van 18 liter!! Dat ding kon prima overweg met eigenlijk alle muziek en kon flink wat geweld neerzetten ook :)

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07 23:58

Skef

Ik scheer.me

Je kan eens kijken naar een Phase Linear Aliante woofer. Deze is in te bouwen in een zeer kleine behuizing, en staat bovendien bekend als zeer audiofiel.

Hier staat ie bijvoorbeeld voor € 369,-

Voordeel is ook met deze sub dat ie een zeer lage inbouwdiepte heeft, je kunt dan bijvoorbeeld een erg platte (liggende) behuizing maken welke je op de bodem van je kofferbak legt, zodat je de kofferbak nog bijna geheel kunt gebruiken.

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Skef schreef op 23 september 2004 @ 12:22:
Je kan eens kijken naar een Phase Linear Aliante woofer. Deze is in te bouwen in een zeer kleine behuizing, en staat bovendien bekend als zeer audiofiel.

Hier staat ie bijvoorbeeld voor € 369,-

Voordeel is ook met deze sub dat ie een zeer lage inbouwdiepte heeft, je kunt dan bijvoorbeeld een erg platte (liggende) behuizing maken welke je op de bodem van je kofferbak legt, zodat je de kofferbak nog bijna geheel kunt gebruiken.
offtopic:
Das ook leuk wanneer je dan je jas met pin-pas in je achterbak legt :X

Ik heb in 2 jaar al 3 pinpassen versleten door van die *(#)$)@#(* magneten (hetzij van een telefoon, hetzij van een speaker). Tijd voor een chip-"pin-pas". (dus een pas met chip ipv magneetstrip).

Maargoed, daar komt de TS in dat geval zelf wel achter :+

Verwijderd

Topicstarter
eurhmm ja... daar heb ik dus al ervarring mee dus :P (pinpas)

Maar voor de duidelijkheid ik hoef niet mee te doen aan DB verstrijden en de buren hoeven thuis in de woonkamer niet te weten dat ik thuis kom naar school/werk :P. Dus liever meer kwaliteit als kwantiteit :Y)

Ik heb zelf gekeken voor:
JL Audio 8w7 (25liter gesloten, aangewezen op de site) Heel veel lof over gehoord
JL Audio 6w0 (4.5 tot 6 liter gesloten) Klein kistje... dsa handig maar laag?
JL Audio 8w3-v2 (10 liter gesloten) Dit kan wat worden 125rms... kleine versterktje dus 4 ohm...dat kan wel leuk worden in een kleine clio...

Verwijderd

Heeft die clio geen reservewiel achterin liggen ?
Zoja dan kun je die eruit halen en vervangen door een spuitbusje.
Vervolgens plak je een hele zooi dempingsmateriaal tegen het metaal en je plakt/schoeft er een leuke mdf plaat bovenop van 18 mm.
Daar kun je daarna je subje inzagen.
Zo heb ik het iig gedaan in een VW Polo coupe uit 1990

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 20:01 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Mag ik je even wijzen op http://www.remo.nl/aanbieding.htm

Dit is dan de "huis" versie, maar je zou ook de woofer en de slave kunnen nemen.
zet daar een goede dikke amp voor en stop dat in een 25/30 liter kistje en je hebt precies wat je zoekt. Klein, strak en diep.

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 20:01:
Heeft die clio geen reservewiel achterin liggen ?
Zoja dan kun je die eruit halen en vervangen door een spuitbusje.
Vervolgens plak je een hele zooi dempingsmateriaal tegen het metaal en je plakt/schoeft er een leuke mdf plaat bovenop van 18 mm.
Daar kun je daarna je subje inzagen.
Zo heb ik het iig gedaan in een VW Polo coupe uit 1990
Zeer nice idee ja :)
Morgen ff meten... want meten is weten.
Verder ff kijken... Die plate sub is ideal voor zo wielkast sub idee.
mhzz mijn modkriebels komen naar boven :r ...geintje :+
Pagina: 1