Toon posts:

Liteon 811S blijft hangen bij wisselen CD's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ,

Het valt me op dat mijn computer vaak blijft hangen als ik een cd of dvd wissel.
Ik wou net een spel installeren van 4 cd`s. Maar als de comp. om de 2de cd vraagt en ik die erin doe, en op ok druk, dan gaat het lampje van de dvd even knipperen, en dan kapt hij er mee, de pc staat dan helemaal vast, en ik moet hem resetten.

Wat kan ik hier aan doen?

En hoe kan ik als ik explorer open ervoor zorgen dat hij de pagina`s standaard maximaal zet? Ik zie rechtsbovenin dat vierkantje en als ik daarop druk dan strekt hij de pagina uit.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ligt dat specifiek aan die ene CD? Of heb je dat bij alle CD's/DVD's?
En hoe kan ik als ik explorer open ervoor zorgen dat hij de pagina`s standaard maximaal zet? Ik zie rechtsbovenin dat vierkantje en als ik daarop druk dan strekt hij de pagina uit.
Dat kun je aanpassen in de eigenschappen van de snelkoppeling B)

Verwijderd

Topicstarter
vaak laatste tijd bij veel cd`s en dvds

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welk OS draai je? Indien 2K/XP, wat zie je in het systeemlogboek? Probeer qua hardware ook eens het e.e.a. te troubleshooten. Zie voor tips/info de FAQ van dit subforum onder "Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed" :)

Verwijderd

Topicstarter
waar vind ik het systeem logboeK?

Verwijderd

Topicstarter
de com service van imapi branders service heeft nu de status beeindigd

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En wat zijn de resultaten van het troubleshooten van de hardware/software a.d.h. van de FAQ?
Kop op, toon eens wat meer inzet. Die vraag "waar vind ik het systeem logboek?" was helemaal niet nodig geweest als je een beetje had rondgekeken. En je had ook gebruik van het edit-knopje kunnen maken om je laatste post te wijzigen in plaats van om dubbelop te posten :)

[ Voor 67% gewijzigd door BalusC op 23-09-2004 11:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik kom er niet uit. Hij blijft ook vaak hangen als ik er een cd-rw in doe

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-03 19:41

SkyStreaker

Move on up!

Hmm, oke:

0) De-installeer je brandprogramma, ASPI's, CD-Emulators & herstart

1) CD-Lens cleaner setje kopen en even gebruiken

2) Probeer eens je drive te flashen, zelfs al heb je de laatste versie van de firmware (weet wat je doet, eigen verantwoording)

3) PC uit, trek alle kabels los van de drive

4) Reset je BIOS en reset PnP-instellingen van je Moederbord (raadpleeg handleiding, eigen verantwoording) (de PC helemaal van de stroom afhalen en de powerknop even 10 seconden ingedrukt houden voordat je dit doet - veiligste manier)

5) Download een registry cleaner bij www.download.com ofzo weg, schoon je registry op

6) Schakel je PC uit

7) Sluit je fikker weer aan en dan de PC

8] Probeer gewoon nu allerlei verschillende CD's/DVD's gewoon in te lezen (niks werkt? drive stuk)

9) Als punt 8 lukt: Installeer je fikprogramma en herstart je PC

10) Fik een CD-RW en een DVD-RW (+ of -) (weer hetzelfde? zie punt 8)

Probeer eerst je Windows SCHOON te installeren, al heb ik het idee dat OF je firmware corrupt is (kan je nog fixen, via speciale tools) OF dat de drive gewoon aan gort is, dan wordt het retour winkel

Je kan ook hier even kijken: www.rpc1.org (op het forum) of er bekende problemen zijn met je drive.

[ Voor 12% gewijzigd door SkyStreaker op 23-09-2004 15:38 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Pagina: 1