[W2K3] scherm roteren werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Heb hier een PC met Intel 82865 grafische chip. Deze kan met de Intel W2K/XP drivers het scherm roteren. Maar onder W2K3 werkt het niet. Het scherm knippert even, da's alles. Dus heb ik PivotPro geprobeert. Zelfde resultaat. Geen rotatie. Is dit wel mogelijk onder W2K3 of wordt dit ergens op kernel nivo tegengehouden? Iemand enig idee? :?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04 11:43

JohnD

Bernd

ik zie bij intel dat men hiervoor geen win2k3 drivers heeft uitgebracht. win2k3 is toch heel wat anders dan win2k of xp. dus ik denk dat daar je probleem ligt.

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
SunStorms_sletje schreef op 23 september 2004 @ 11:06:
ik zie bij intel dat men hiervoor geen win2k3 drivers heeft uitgebracht. win2k3 is toch heel wat anders dan win2k of xp. dus ik denk dat daar je probleem ligt.
Tja, enerzijds wel, anderzijds niet. De W2K/XP driver installeren zonder fouten of problemen en werken ook prima. Alle andere toeters en bellen werken wel (zoom, kleuren instellen e.d.) Alleen rotatie niet.
En aangezien PivotPro op een ander nivo werkt had ik verwacht dat dit zeker zou werken. Ik heb voor de zekerheid ook nog de Intel driver vervangen door een standaard VGA driver, maar ook dat werkt niet. Vreemd....

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 11:16

mutsje

Certified Prutser

Windows Server 2003 is hier ook niet voor gemaakt.

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
mutsje schreef op 23 september 2004 @ 11:32:
Windows Server 2003 is hier ook niet voor gemaakt.
Het is ook niet gemaakt om als werkstation te dienen, maar dat doen er ook vele van ons. En het aansturen van een display driver zou nou ook weer niet zo moeilijk moeten zijn toch? ;)

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Microkid schreef op 23 september 2004 @ 11:08:
[...]

Tja, enerzijds wel, anderzijds niet. De W2K/XP driver installeren zonder fouten of problemen en werken ook prima. Alle andere toeters en bellen werken wel (zoom, kleuren instellen e.d.) Alleen rotatie niet.
En aangezien PivotPro op een ander nivo werkt had ik verwacht dat dit zeker zou werken. Ik heb voor de zekerheid ook nog de Intel driver vervangen door een standaard VGA driver, maar ook dat werkt niet. Vreemd....
gaat je niet lukken, voorlopig zijn er geen drivers voor

en dat mag van mij ook zo blijven, een server is niet bedoelt door Desktop. Ik zie het nut er ook niet van in, rotatie van je server display. Maar goed.

Als je geluk hebt komt pivot met een update.

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
richardkraal schreef op 23 september 2004 @ 15:24:
[...]
en dat mag van mij ook zo blijven, een server is niet bedoelt door Desktop. Ik zie het nut er ook niet van in, rotatie van je server display. Maar goed.
Nut: we gebruiken W2K3 servers als werkstation om software op te ontwikkelen en testen. Daar hoort ook documentatie bij, en een geroteerd scherm is dan wat makkelijker. :)

Pagina: 1