een historisch archief bijhouden in Access

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bellsofwar
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-08 09:19
Hey folks, een vraagje. Ik ben namelijk bezig in Access en nu moet ik enkele sheets die verouderd zijn in een historisch archief kunnen zetten zodat deze niet in een report worden meegerekend, maar wel op te vragen zijn door de managers om vergelijkingen te kunnen maken met voorgaande jaren. Het heeft te maken met cijfers mbt service binnen afdelingen in het bedrijf.

Hoe doe je dit binnen Access? Met buttons? En evt ja, waar moet je ze dan plaatsen (forms?)?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zorg gewoon dat je rapporten alleen de juiste data weergeven door naar de datum te kijken :?

Als erg veel data: verplaats af en toe oude data naar een nieuwe tabel / nieuwe database.

Met knopjes: het werk ga ik niet voor je doen ( :+ ) maar ja, met de standaard Access tools/opties/functies moet dit goed te doen zijn lijkt me.

Of begrijp ik de vraag verkeerd?

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 23-09-2004 10:50 . Reden: graag --> vraag ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Bellsofwar
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-08 09:19
het is gewoonweg de bedoeling dat de oude gegevens, bijvoorbeeld van maand juni 2002, worden opgeslagen in een aparte table na een verloop van tijd, in een historisch archief dus. Hoe stel je dit in dat dit automatisch gebeurt of anders via een eventuele button? Je zou dan een selectie maken van wat oud is en dan een button van "naar archief", dan gaat alles wat geselecteerd is naar de nieuwe tabel archief.

Je hoeft het natuurlijk niet voor me te doen hoor :P, moet alleen richtlijnen hebben, dan komt de rest wel op gang...I think

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:36
Ik heb hier ook zoiets en heb het opgelost met een vinkje 'archief', dan kun je in je rapportage zowel lopende als archief data bekijken of een combinatie daarvan.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:39

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als het echt om zoveel records gaat dat de database er traag van wordt, zou je ze met een query naar een ander bestand kunnen overzetten. (dus: kopieren naar ander bestand en dan verwijderen uit huidig bestand). De rapporten kan je dan laten maken op basis van het 'andere' bestand dat je via koppelingen beschikbaar maakt in je hoofdbestand.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.