Toon posts:

Novell schrijven zie ik niet in Windows 2000

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heey Allemaal,
Ik zit met een probleem. Ik moet een Windows 2000 server aan een novell server koppelen. Ik heb de Client voor Netware verbindingen geinstalleerd. Als ik nu naar netwerkverbindingen ga dan zie ik de pc wel maar niet de schrijven die door Novell gedeeld zijn.

Het is de bedoeling dat ik de gedeelde schrijven zie bij Deze Computer.

Ik heb al op het forum gekeken maar ik kan niks vinden :(

ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groetjes

Poison-Ivy

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Novell client installeren, niet de standaard Microsoft client voor Netware.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 09:03

CAP-Team

XBL: CAPTeam

- heb je de client van win2000 geïnstalleerd of de officiële Netware client?
- wordt het inlogscript van je Netware server wel uitgevoerd? (waarin je schijven gemapt worden)
- zie je de schijven wel via de netwerkomgeving?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Topicstarter
CAP-Team schreef op 23 september 2004 @ 10:32:
- heb je de client van win2000 geïnstalleerd of de officiële Netware client?
- wordt het inlogscript van je Netware server wel uitgevoerd? (waarin je schijven gemapt worden)
- zie je de schijven wel via de netwerkomgeving?
Hoi, ik heb de client van Windows 2000 geinstalleerd. Ik zie dat inlogscherm ook niet van Novell bij opstarten terwijl die dat wel bij de andere pc's doet. Ik kan nadat ik de Client voor Netware heb geinstalleerd, de server wel zien in Mijn Netwerkomgeving, maar het is eigenlijk de bedoeling dat ik de schrijven zie bij deze computer.

bedankt

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gebruik de Novell Netware cliënt. En heb je wel een loginscript ? Anders worden er ook geen mappings gemaakt hé. Bovendien moet je wel voldoende rechten op die Netware doos hebben om de shares te zien.

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op 23 september 2004 @ 10:44:
Gebruik de Novell Netware cliënt. En heb je wel een loginscript ? Anders worden er ook geen mappings gemaakt hé. Bovendien moet je wel voldoende rechten op die Netware doos hebben om de shares te zien.
Ja er is wel een login script. Novell Netware cliënt kan ik die downloaden want hij staat niet bij clients??

bedankt

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 10:47:
[...]

Ja er is wel een login script. Novell Netware cliënt kan ik die downloaden want hij staat niet bij clients??

bedankt
http://download.novell.com :) -> klik voor nagenoeg directe link, krijg je als het goed is 4.9SP2, weegt 22.x MB... :)

Beetje zoeken / logisch nadenken kan geen kwaad dacht ik zo. Maar ik denk dat er ergens wel een CD-tje ligt, met de Novell Client software erop, van Novell...

En omdat je hem niet ziet, wil niet zeggen, dat de share niet beschikbaar is, en ik durf er ook een gok op te wagen, dat er een share is, waar allemaal installaties staan, waaronder die, van de Novell Client... :) En met een beetje geluk, is er ook een installatie methode (unattend installatie...) dus daar kan je ook nog even naar vragen, mocht die er zijn... ;)

Maar is er niet iemand, waar je dit aan kan vragen? Want als ik je zo hoor, denk ik dat je een stagair bent... ;)

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 23-09-2004 10:59 ]

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 10:47:
[...]

bedankt
Die staat er wel, iets beter zoeken. We zijn hier geen online helpdesk.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:10

chromeeh

the Gnome

Als je geen script hebt krijg je altijd nog de Public mapping ;)
Maar goed je moet de Netware Client als default aanmelding instellen en dan moet het werken :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

KillerAce_NL schreef op 23 september 2004 @ 10:54:
[...]
Die staat er wel, iets beter zoeken. We zijn hier geen online helpdesk.
Niet bij de door Windows 'standaard' meegeleverde clients... Novel Client != Client voor Novell Netware... (die standaard bij Windows zit)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het Novell Client for Windows geinstalleerd, maar ik kan die Tree en server niet vinden die ik moet invullen NSD. :(

Hebben jullie een idee hoe ik daar dan wel in kan komen, ik kan er namelijk wel bij via mijn NetwerkLocaties :(

bedank

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:10

chromeeh

the Gnome

GJ-tje schreef op 23 september 2004 @ 10:57:
[...]
Niet bij de door Windows 'standaard' meegeleverde clients... Novel Client != Client voor Novell Netware... (die standaard bij Windows zit)
Alles wat Microsoft standaard meeleverd voor Novell is 10x niets....
Gewoon naar novell.com gaan en de NEtware Client downloaden :)
Maar ik neem aan dat je dit al gevonden had?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Topicstarter
chromeeh schreef op 23 september 2004 @ 11:34:
[...]

Alles wat Microsoft standaard meeleverd voor Novell is 10x niets....
Gewoon naar novell.com gaan en de NEtware Client downloaden :)
Maar ik neem aan dat je dit al gevonden had?
Die heb ik al geinstalleerd, het probleem nou is dat ik geen Tree of Server kan vinden als ik wil inloggen via de Novell client.

enig idee??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 11:39:
[...]

Die heb ik al geinstalleerd, het probleem nou is dat ik geen Tree of Server kan vinden als ik wil inloggen via de Novell client.

enig idee??
Heb je gekeken naar de protocol instellingen? Babbelt jouw Novell server met TCP/IP en IPX of alleen IPX? Heb je daarvoor dan de juiste keuzes aangevinkt bij het installeren van de Novell Client op de Windows 2000 server?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 11:42:
[...]

Heb je gekeken naar de protocol instellingen? Babbelt jouw Novell server met TCP/IP en IPX of alleen IPX? Heb je daarvoor dan de juiste keuzes aangevinkt bij het installeren van de Novell Client op de Windows 2000 server?
Hij babbelt over niks, bij het installeren hoefde ik niks aan te vinken :(

Verwijderd

Installeer de Novell client op de Windows 2000 server even opnieuw en kies voor aangepaste installatie. Zo kom je langs de vraag welke protocollen er gekozen worden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 12:11:
Installeer de Novell client op de Windows 2000 server even opnieuw en kies voor aangepaste installatie. Zo kom je langs de vraag welke protocollen er gekozen worden.
Bedankt het is me gelukt!! ik heb de aangepaste installatie gedaan!! En toen werkte het in 1 keer :)

bedankt allemaal!

Poison-Ivy

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dan heeft ie dus de 1e keer ip only ingesteld en heb je ipx/spx Netware server ;)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:20

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mooi , opgelost.
Volgende keer zelf zoeken , we gaan je hier niet aan het handje helpen en stukje voor stukje informatie over je omgeving opvragen.
Dus volgende keer *of* alle relevantie info opvragen *of* bij de beheerder om support vragen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.