Toon posts:

[AVI] Wat is het beste film formaat op een site

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Graag wil ik jullie mening horen over het volgende:

Op een internetsite wil ik een aantal filmpjes tonen.
Deze filmpjes zijn *.avi.
Nu weet ik dat als je AVI wilt gaan gebruiken de bestanden eerst helemaal op je harddisk geladen moet worden om vervolgens te kunnen worden afgespeeld, dit betekent lange laadtijden.
Converteer je AVI naar MPEG heb je zg. streaming video wat korte laadtijden inhoud.

Ook wil ik de bezoeker van de site een keuze geven:
snelle internetverbinding klik hier
langzame internetverbinding klik hier
Zijn er freeware programma's die de kwaliteit van de filmpjes kan verlagen zodat het bestand kleiner wordt?
Wat voor (freeware) programma's raden jullie aan om bovenstaande acties te kunnen uitvoeren?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Je geeft zelf al aan dat MPEG meer voordelen heeft, dus dat gebruiken. Eventueel spelen met compressie en reolsutie voor de breed/smalbanden. En voor gratis software kun je op www.download.com of een andere software site kijken.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:31

Pelle

🚴‍♂️

Inderdaad :)

Graag wil ik andre101 er ook nog even op wijzen dat GoT GEEN helpdesk is, en aan je posthistory (http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/57187/topics) te zien denk jij daar anders over.
Probeer ook eens iemand anders te helpen in plaats van zelf alleen maar vragen te stellen (waarvan je het antwoord vaak zelfs ook nog zelf had kunnen vinden...).

Dit topic is gesloten.