Toon posts:

[VS.NET C++ 2003] CRecordset class verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een nieuwe derived class wil toevoegen van het type CRecordset dan verschijnt deze niet in het lijstje met classes, welke ik voorheen wel had. De CDatabase class bijvoorbeeld kan ik wel gewoon toevoegen.

Heeft iemand enig idee hoe dit zou kunnen? Ik kan alles wel handmatig
aanmaken maar dat is mij weer teveel werk :)

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:52
C++.NET is heel wat anders dan VC++ 6.
C++.NET gebruikt het .NET framework, en daar heb je een aantal classes die database-related zijn.
Lees eens iets over ADO.NET, en je zult zien welke deze classes zijn en hoe ze samenwerken (SqlConnection/OleDbConnection/SqlDataReader/SqlDataAdapter/DataSet/DataTable, etc...)

https://fgheysels.github.io/

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 23:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Euh whoami, met vs.net 2003 kun je ook nog gewoon native C++ ontwikkelen hoor. C++.Net is idd iets anders dan VC++ 6, eerstgenoemde is namelijk de taal C++ met extensions voor .Net, terwijl de ander een C++ IDE is. Gelukkig kun je met VC++ 7.1 (want daar hebben we het nu over) zowel normale C++ als C++.Net projecten compileren.

Ik heb overigens geen oplossing voor het probleem, ik werk nooit met die standaard classes...

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• whoami
sorry.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 22:08
Welk lijstje met classes? VC5 wizard toevallig? Of bedoel je IntelliSense? Kun je niet gewoon CRecordSet crs; tikken en kijken of de compiler 't pikt?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• whoami
.oisyn schreef op 23 september 2004 @ 17:35:
Euh whoami, met vs.net 2003 kun je ook nog gewoon native C++ ontwikkelen hoor. C++.Net is idd iets anders dan VC++ 6, eerstgenoemde is namelijk de taal C++ met extensions voor .Net, terwijl de ander een C++ IDE is. Gelukkig kun je met VC++ 7.1 (want daar hebben we het nu over) zowel normale C++ als C++.Net projecten compileren.

Ik heb overigens geen oplossing voor het probleem, ik werk nooit met die standaard classes...
Is die CRecordSet trouwens geen MFC class , en zit MFC nog bij VC++7.1?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 23:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Kan best MFC zijn ja, en MFC zit ook nog gewoon bij 7.1, dus daar zal het niet aan liggen

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:59

The End

!Beginning

Bij mij staat ie ook niet in het lijstje idd.
Waarom maak je niet gewoon een generic class aan en vul je daar CRecordset als baseclass in?

• da Burp
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
Maakt ie wel de benodigde files aan? Staan deze dan ook bij je resources tab (correct me if i'm wrong, heb al drie maanden geen VS voor m'n neus gehad. :) ).

Maargoed, als je files er wel zijn, voeg die dan nogmaals toe aan je project met de hand om te kijken wat er dan gebeurt.
Misschien ist een bug, intellisense flipt ook weleens, zeker in 7.0, kweet niet of het met 7.1 beter is.

En als je er echt niet uitkomt, zoek is op de forums van codeguru.com Zowat elke denkbare vraag is daar al een keer de revue gepasseerd.

[ Voor 5% gewijzigd door da Burp op 24-09-2004 14:20 ]

Pagina: 1