Toon posts:

dir probleempje met templates

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee mensen, ik heb veel gekloot en proberen te zoeken naar een antwoord, maar ben er nog niet uit..
Ik heb een php site opgebouwd als 1 index.php bestand(dus geen frames!), bestaande uit een tabel met een kop, navigatie, middenstuk(hoofmenu en inlog) en de pagina zelf. deze include ik in de index.php.
Als ik inlog genereert ie de juiste menu naar gelang het type gebruiker.
ik krijg nu bijvoorbeeld 2 links:
- clienten toevoegen
- informatie

stel ik klik op clienten toevoegen, dan opend ie het registreer scherm om klanten toe te voegen. deze zit in de dir ergens in clienten/modules/etc
Maar als ik nu op een ander link klik of uitlog, hij blijft dan in deze dir hangen...
iemand een oplossing?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Tja, zorgen dat je links naar de goede plek verwijzen?

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dan zal ik overal een harde url moeten geven, dat wordt toch een zooitje?

• André

André

Analytics dude

Als jij in de hoofdpagina zit en je opent het registreer scherm dan komt er een nieuwe pagina met alleen het registreer scherm of open je de index.php weer en include je het registreer scherm? In het eerste geval zul je met ../../ een aantal levels terug moeten, in het 2de geval moeten je links van index.php uitgaan.

• bRight
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11-2024

bRight

digitaal

of met een base href werken

Verwijderd

Topicstarter
you get my the point iig .. maar ben er nog niet uit..
het gaat bijna om het 2de geval.. alleen ik open een nieuw index.php waar het registratie formulie in is verwerkt.. dus das een aparte index dan waarmee je binnenkomt..

Als ik de originele zou openen moet ik er oneindig veel if - jes in zetten..
Ik zat al te denken om een aparte php te maken hiervoor en deze te includen in de index , maar dan kom je wee rop hetzelfde neer..

• André

André

Analytics dude

Waarom zou je dan een oneindig aantal if-jes moeten gebruiken? Je kunt in de querystring toch aangeven welke pagina geinclude moet worden? Dus zoiets als index.php?page=registreer.php, en dan werken alle links gewoon vanuit index.php.

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 23 september 2004 @ 10:25:
Waarom zou je dan een oneindig aantal if-jes moeten gebruiken? Je kunt in de querystring toch aangeven welke pagina geinclude moet worden? Dus zoiets als index.php?page=registreer.php, en dan werken alle links gewoon vanuit index.php.
thnx alvast voor je hulp..
Maar , jij bedoelt ik sta op de link client toevoegen en die moet een href hebben naar index.php?page=registreer.php ?

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 10:38:
[...]

thnx alvast voor je hulp..
Maar , jij bedoelt ik sta op de link client toevoegen en die moet een href hebben naar index.php?page=registreer.php ?
Ja, hoe moet index.php anders weten welke pagina geinclude moet worden? Hoe weet jou index.php nu welke geinclude moet worden?

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 23 september 2004 @ 10:44:
[...]

Ja, hoe moet index.php anders weten welke pagina geinclude moet worden? Hoe weet jou index.php nu welke geinclude moet worden?
zeg eens precies hoe je het wil doen dan... volgens mij draaien wij nu beetje om elkaar heen;)

ff nog verduidelijken:
dis mijn idex waarmee ik binnenkom
<table id="pagina" cellpadding="0">

<!-- de kop -->
<? include 'kop.php'; ?>

<!-- de navigatie -->
<? include 'navigatie/navigatiebalk.php'?>

<!-- het middenstuk -->
<tr id="midden">
<td id="menu">
<? include 'MENU/hoofdmenu.php'; ?>
<? include 'MENU/login.php'; ?>
</td>
<td id="midden">

<!-- de pagina zelf -->

<table cellspacing="10" cellpadding="0" border="0">
<tr>
<td id="sub_midden">welkom etc.<br><br>
Hier kunt u
Om toegang te krijgen tot het systeem dient u zich eerst in te loggen.
</td>
</tr>
</table>

</td>
</tr>

<!-- de onderkant -->
<? include 'onderkant.php'; ?>

</table>

• André

André

Analytics dude

Oh wacht, nu snap ik het: jij hebt voor alle pagina's een php bestand waarin je de header en navigatie include, en ik bedoelde andersom: 1 php bestand met navigatie en header waar je de content in include :P

Dan kun je het beste een base href gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 23 september 2004 @ 10:54:
Oh wacht, nu snap ik het: jij hebt voor alle pagina's een php bestand waarin je de header en navigatie include, en ik bedoelde andersom: 1 php bestand met navigatie en header waar je de content in include :P

Dan kun je het beste een base href gebruiken.
haha, we komen er wel..
Ik las dat het in de head geplaatst moet worden,
dus dan in me adminmenu zoiets: <BASE href="http://localhost">
en dan bij me link <a href = "../modules/clienten/toevoegen.php">Clienten toevoegen</a>

dan blijf ik nog steeds hangen in de dir..

• André

André

Analytics dude

<base href="http://localhost/">

<a href="modules/clienten/toevoegen.php">Clienten toevoegen</a>

Verwijderd

Topicstarter
me menu verwijnt dan als ik op de link klik en de andere urls blijven nog verkeerd, ik heb al een idee! ik rotzooi ff verder:D Thnx voor de moeite!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 11:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
tis gelukt ! super bedankt voor je hulp andre!
en natuurlijk bRight.. die al snel met oplossing kwam achteraf gezien:)
Pagina: 1