[XP] kaartlezer ontkoppelen - uitzetten?

Pagina: 1
Acties:

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05 12:19

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Ik heb hier een computer (XP) met een ingebouwde kaartlezer. En een achterlijke gebruiker die hem constant 'safely hardware removed' als ze een kaartje er uit wil halen :P Ik heb haar duizend keer verteld dat ze dat niet moet doen, maar het gaat er gewoon niet in.

Resultaat: elke keer als ze dat doet moet ik weer onder het bureau kruipen om de usb stekker uit- en in te pluggen.

Kan dit voorkomen worden? Dus dat het niet door een user softwarematig unplugged kan worden?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik weet dat je USB ook softwarematig uit kan schakelen dmv registry settings. Misschien kun je daar wat mee :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 15:46
The_Eagle schreef op 23 september 2004 @ 10:07:
Ik weet dat je USB ook softwarematig uit kan schakelen dmv registry settings. Misschien kun je daar wat mee :)
Hij wil juist USB wel hebben, alleen dat 'safely remove' uitzetten...

Punctuality is the politeness of kings

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47
Die 'Safely Remove' dient toch om de writeback-cache te legen voordat je het kaartje eruit trekt? Riskeer je geen dataverlies als je het niet gebruikt? :?

• drienties
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:42
rechtsklik op drive(deze computer) van kaartje en dan uitwerpen?

weet niet zeker of hij hem bij het volgende kaartje weer pakt, ik heb even geen SD/SM/MMC bij de hand anders kon ik het even proberen op mn laptop.
maar het zou misschien een oplossing kunnen zijn

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47
Da's hetzelfde als die 'Safely remove' en dan pakt hij hem niet opnieuw als je er een ander kaartje insteekt.
Eigenlijk zouden ze in de cardreaders een switch moeten steken dat detecteert of er een kaartje ingestoken wordt en dan even disconnect-reconnect zodat de usb opnieuw gevonden wordt. :)

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 21:00
De eenvoudigste manier om dit te voorkomen:
geef de medewerkster weer een kladblok en laat haar ver van de computer blijven.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05 12:19

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
mark_vs schreef op 23 september 2004 @ 10:58:
De eenvoudigste manier om dit te voorkomen:
geef de medewerkster weer een kladblok en laat haar ver van de computer blijven.
great minds think a-like, maarj dat is momenteel helaas geen optie :/

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Pagina: 1