[win2k(3) server] trafiek van alle websites tonen

Pagina: 1
Acties:

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-05 10:49
We zijn op zoek naar een handig tool/script om de trafiek van al onze websites op de server te loggen.
Er bestaan heel wat log analyzers, maar deze zijn altijd gemaakt voor de logs van 1 website en tonen te veel andere dingen die we niet nodig hebben.
Het moet toch mogelijk zijn (via de IIS metabase data en de logs) een overzicht te kunnen krijgen van alle websites met hun inkomende en uitgaande trafiek? 1x per uur zoiets updaten is gek genoeg voor mij.

Kan iemand mij hier wat verder mee helpen? Alvast bedankt!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 11:16

mutsje

Certified Prutser

Bekijk deze tool eens http://www.weblogexpert.com/ de freeware versie kan helaas maar 1 log file verwerken de full versie kan *.log inlezen.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:05

Arjan A

Cenosillicafoob

Is webalizer dan niet wat je zoekt? Of begrijp ik de vraag niet?
www.webalizer.org

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• codemann
mutsje: Mja er zijn nog tools zoals die, maar dit is ook weer eentje gemaakt vanuit het standpunt van iemand met 1 website.
Zo'n dingen zijn leuk, maar niet als je als hosting provider meer algemene informatie wilt. Om de pageviews en dergelijke te bekijken bieden we statistieken aan die voor de klant bruikbare marketing informatie geven.
We weten hoeveel er door de NIC gaat, maar om te weten hoeveel elke site verbruikt moeten we scripts als deze gebruiken, en geen een van deze scripts geeft 1 overzicht, je moet data bij elkaar gaan rapen als je een overzicht wilt krijgen.
Er moeten toch nog hosting providers zijn die dit graag willen zien, hoe lossen zij dit op? Zie ik iets over het hoofd?

Arjan: hetzelfde... je moet dat op elke site apart draaien en dan kan je beginnen alle info te kopieren naar bijvoorbeeld 1 excel document om een totaaloverzicht per server te krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door codemann op 23-09-2004 09:59 ]

• codemann
MRTG is toch per server en niet per site ?

Trouwens, voor mijn part is het geen script maar een tool die elk uur ALLE logfiles uitleest en de data wegschrijft naar een database. Dan maakt het mij niet uit wat hij allemaal wegschrijft, dan maak ik zelf wel een overzicht.

[ Voor 41% gewijzigd door codemann op 23-09-2004 10:06 ]

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

codemann schreef op 23 september 2004 @ 10:00:
[...]

MRTG is toch per server en niet per site ?
Inderdaad, MRTG logt op te laag (TCP) niveau, zo te zeggen.

Canon EOS | DJI M2P

• codemann
Arjan A schreef op 23 september 2004 @ 10:04:
[...]

Inderdaad, MRTG logt op te laag (TCP) niveau, zo te zeggen.
Maar ik kan dan toch niet per site weten wat die site aan trafiek gedaan heeft?
Een tool zoals MRTG gebruiken we om per server te weten hoeveel trafiek deze server gedaan heeft.

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

codemann schreef op 23 september 2004 @ 09:55:

Arjan: hetzelfde... je moet dat op elke site apart draaien en dan kan je beginnen alle info te kopieren naar bijvoorbeeld 1 excel document om een totaaloverzicht per server te krijgen.
Je kan bij IIS opgeven waarheen gelogd moet worden. Heb jij daar invloed op? Anders zou je kunnen kiezen om naar database te loggen, zodat je de informatie met een query eruit krijgt.
(Ik zag zojuist pas dat je deze reply had aangepast).

Canon EOS | DJI M2P

• codemann
Arjan A schreef op 23 september 2004 @ 10:10:
[...]

Je kan bij IIS opgeven waarheen gelogd moet worden. Heb jij daar invloed op? Anders zou je kunnen kiezen om naar database te loggen, zodat je de informatie met een query eruit krijgt.
(Ik zag zojuist pas dat je deze reply had aangepast).
Je kan inderdaad de locatie van je logfiles aanpassen (we doen dit al aangezien het niet leuk is dat ze zomaar op je C-schijf komen staan), maar het is altijd gewoon tekst. Ik zit al te overwegen om zo veel mogelijk dingen uit te zetten in de logfiles en zelf een tool te maken...

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

codemann schreef op 23 september 2004 @ 10:14:
[...]

Je kan inderdaad de locatie van je logfiles aanpassen (we doen dit al aangezien het niet leuk is dat ze zomaar op je C-schijf komen staan), maar het is altijd gewoon tekst. Ik zit al te overwegen om zo veel mogelijk dingen uit te zetten in de logfiles en zelf een tool te maken...
Nee, volgens mij kan je ook kiezen voor ODBC-logging (heb nu geen IIS-bak bij de hand, maar bij mijn weten heeft dat altijd gekund...).

Canon EOS | DJI M2P

• codemann
Ok, dan ga ik in die richting verder denken. Dankuwel voor de korte brainstorm :)
Pagina: 1