[vb.net] resource file wordt niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:35
ik krijg deze foutmelding wanneer ik probeer een recource aan te spreken.
"Could not find any resources appropriate for the specified culture (or the neutral culture) on disk. baseName: test locationInfo: <null> fileName: test.resources "

Ik heb een tekst bestand aangemaakt en deze gecompileerd naar test.resources dmv resgen.exe. Dit bestand staat in de root van de website, net als index.aspx waarin deze aangepsroken (moet) worden. (ik heb al geprobeerd deze in de bin te zetten, maar dit geeft hetzelfde resultaat.

Ik gebruik Visual Studio .NET 2003 en mijn webproject staat in een subfolder in wwwroot. De url is nu dus : http://localhost/subfolder/index.aspx
Kan het zijn dat de resources file in de webroot gezocht wordt?

test.txt:
code:
1
lblText=Hello World

Dit is de vb code:

Code behind (index.aspx.vb)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Imports System.Globalization
Imports System.Threading
Imports System.Resources
Imports System.IO
...
Protected WithEvents lblText As System.Web.UI.WebControls.Label
...
Private Sub Page_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        'Put user code to initialize the page here
        Dim x As Resources.ResourceManager
        x = ResourceManager.CreateFileBasedResourceManager("test", ".", Nothing)
        lblText.Text = x.GetString("message")
End Sub

in het bestand index.aspx heb ik een labeltje gezet met id "lblText"

Kan iemand me op weg helpen?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

FQN gebruiken, dus Namespace.Class.Resourcefile ipv alleen de resourcefile (test in jouw geval)

[ Voor 37% gewijzigd door gorgi_19 op 23-09-2004 09:22 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:35
Thanks

Btw, google geeft genoeg resultaat als je zoekt op "FQN resources", maar niet wat ik zoek :X Ben blij dat niemand mee zat te kijken op m'n scherm :D

Uiteindelijk zat de oplossing best dichtbij. Ik moest het path toevoegen in de volgende regel en toen werkte het :)
code:
1
x = ResourceManager.CreateFileBasedResourceManager("tekst", "C:\Inetpub\wwwroot\subfolder", Nothing)