Toon posts:

Beeld blijft zwart/wit op tv met de RADEON A9600SE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nieuw hier op dit forum, en hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb eerst alles nagezocht in "het grote TV-ot FAQ" en heb hier ook bij de link van de ATI-kaarten gekeken, maar kom er echt niet uit.

Ik heb mij Geforce 2 kaart vervangen door een RAREON A9600SE kaart maar ik krijg mijn beeld op de TV maar niet in kleur.
Heb ook de laatste drivers al gedownload maar dat hielp ook al niet.
Heb ook al de verschillende instellingen geprobeerd (pal-b,pal-d,etc) en nog wat andere dingen.
Maar kom er dan nog steeds niet uit.
Dit is de eerste keer dat ik een kaart in mijn computer vervang, dus al te veel verstand heb ik er nog niet van.(alles is nieuw voor mij)

Ik hoop dat iemand mij kan en wil helpen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je de oude drivers van de GeForce goed verwijderd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja die heb ik er allemaal verwijderd.
Het zit hem waarschijnlijk in een van de instellingen in de tab-bladen maar welke?
Hoe moet alles staan, en om nu gelijk huilend terug naar de winkel te lopen staat ook zo stom.
:?

• uJay
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09-2021
Ik had hetzelfde probleem. Op een 9600xt, rechtstreeks uit de winkel. Grijs beeld op de tv-out. In het verleden met een 9500 geen problemen, dus de bekabeling enzo moest allemaal goed zijn.

Toen heb ik gekeken, of het toevallig wel werktte op NTSC. Ik heb een samsung TV, en die kun je instellen op zowel PAL als NTSC. Gekke was dat het wel werktte op NTSC, maar dan krijg je van kauwgombal kleuren.

Teruggestuurd naar Asus, en daar bleek idd de tv-out defect te zijn en is dus vervangen.

Ik zou zeggen, probeer het eens op NTSC als je dat kunt. Geeft ie dan ook grijs beeld, dan heb je toch waarschijnlijk iets in de bekabeling niet goed zitten. Mijn ervaring, en heb toch al meerdere videokaarten via tv-out (regelmatig problemen en kabels vervangen) op de TV gekregen, is dat het toch vaak daar mis is.

MOA - The Pink Ladies --> Ruling Dark Galaxy one more time ...

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet echt of dat mijn tv kan.
Heb helpdesk van winkel gebeld, maar die konden mij zelf niet echt verder helpen!!!
Ik word er gek van.
Koop je een leuk kaartje voor een leuk prijsje werkt het niet.
:'(

Verwijderd

ik ben ook van GF2 GTS naar 9700pro gegaan en stuite net als jij op zwart wit probleem. dit was op te lossen door de bijgeleverde converter te gebruiken. ik had nog een convertertje van die GF liggen en dat werkt niet en wordt dan zwart wit.

ik had zo een kant-en-klare kabel van svideo naar scart, ik heb de svideo doorgeknipt en een tulpstekker aangesoldeerd en wat pinnen op de scart veranderd en die converter ertussen gezet. het werkt PER FEC TO.....!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 13:37 ]

Verwijderd

Hoe lang is he S-videokabel?

Verwijderd

Topicstarter
Ho Mr TweaK

Ik mag al blij zijn dat ik wat instellingen kan veranderen, laat staan dat ik aan de kabels moet gaan knippen/solderen.
Zou er echt geen makkelijkere manier zijn?

hemmes.
Mijn kabel is ongeveer 20 m lang.
het is zo een kabel die van s-video en geluid over gaat in scart.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 22:21:
Ho Mr TweaK

Ik mag al blij zijn dat ik wat instellingen kan veranderen, laat staan dat ik aan de kabels moet gaan knippen/solderen.
Zou er echt geen makkelijkere manier zijn?

hemmes.
Mijn kabel is ongeveer 20 m lang.
het is zo een kabel die van s-video en geluid over gaat in scart.
sowiezo zul je toch een converter moeten gebruiken en wat moeten gaan solderen en door die converter kan je de kant en klare kabel ( die ik dus ook had ) niet gebruiken.

je kan wel een condensator gebruiken en tussen solderen op de scartblokje en kost 10 cent of zo, maar bij mij leverde dat een kutbeeld op maar bij sommigen werkte het prima (???)....

en trouwens hier wordt verwacht van je dat je een tweaker toont.... :P je knipt stekker eraf, zie je 4 draden, je hebt er maar 2 nodig voor tulp, dus doe je 2 bij elkaar en 2 bij elkaar. soldeer het op de tulp, op de scart sluit je pin 17 en 20 aan. viola....

anyways heb je wel converter bij die kaart gekregen?

ennuh heb je dit FAQ al gelezen? tis zeer informatief.... De grote tv-out FAQ

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 23:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yep,

Die heb ik bij mijn kaart gekregen.

Nou ik zal het eens gaan proberen.
en kijken of het lukt.
(slik)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 11:32:
Yep,

Die heb ik bij mijn kaart gekregen.

Nou ik zal het eens gaan proberen.
en kijken of het lukt.
(slik)
je mag ook om te testen die converter aansluiten en een stukje tulp snoer en dat dan op de gele tulpaansluiting op je tv aansluiten.... (zo heb ik het ook getest. tv naar de computer gesjouwd en aangesloten met een stukje tulpsnoer)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:42

Cyphax

Moderator LNX/AI
Het komt dus door je GeForce. Uit de FAQ:
Let op: als je zwart/wit beeld hebt met een Radeon en kleurbeeld met een Geforce met een S-video kabel dan kan je TV geen Svideo correct weergeven op de gebruikte input.
De GeForce schijnt een composite signaal te sturen ondanks de s-video aansluiting.
Ik heb het probleem ook gehad (maar dan van GFMX400 naar 9800Pro) en er zat bij de Radeon iig een mooie converter en hij geeft prima beeld over composite. :)

Dat met die converter: dat werkt geloof ik alleen als je s-video kabel 7-polig is!
Zo niet: converter op je tv-out en dan kabeltje naar je tv trekken.

[ Voor 15% gewijzigd door Cyphax op 24-09-2004 12:38 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Cyphax schreef op 24 september 2004 @ 12:37:
Het komt dus door je GeForce. Uit de FAQ:

[...]

De GeForce schijnt een composite signaal te sturen ondanks de s-video aansluiting.
Ik heb het probleem ook gehad (maar dan van GFMX400 naar 9800Pro) en er zat bij de Radeon iig een mooie converter en hij geeft prima beeld over composite. :)

Dat met die converter: dat werkt geloof ik alleen als je s-video kabel 7-polig is!
Zo niet: converter op je tv-out en dan kabeltje naar je tv trekken.
precies... maar hij heeft net als ik een kant en klare kabel van svideo en audio naar scart. dus die converter past er niet meer tussen tenzij hij net als ik hier en daar ga solderen en knippen...

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-08 13:24

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

tvout kabeltje dat bij men laptop zit geeft zwart/wit beeld op men tv als ik um gebruik op men gewone computer, terwijl ik met men eigen kabeltje gewoon kleur heb,
kan dus wel heel goed aan het kabeltje liggen

onbereikbaar.nl

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:42

Cyphax

Moderator LNX/AI
FRoSTy schreef op 24 september 2004 @ 12:47:
tvout kabeltje dat bij men laptop zit geeft zwart/wit beeld op men tv als ik um gebruik op men gewone computer, terwijl ik met men eigen kabeltje gewoon kleur heb,
kan dus wel heel goed aan het kabeltje liggen
s-video?
Je tv-out heeft als het goed is 7 polen. De converter gebruikt een pool die niet zit op een 4-polige s-video plug, 1 van de middelste polen.

Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/video2/images/radeon-tv-out/s-video7.jpg

Saved by the buoyancy of citrus

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-08 13:24

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

beide kabeltjes die ik gebruik hebben 4 polen

onbereikbaar.nl

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 13:36:
ik ben ook van GF2 GTS naar 9700pro gegaan en stuite net als jij op zwart wit probleem. dit was op te lossen door de bijgeleverde converter te gebruiken. ik had nog een convertertje van die GF liggen en dat werkt niet en wordt dan zwart wit.

ik had zo een kant-en-klare kabel van svideo naar scart, ik heb de svideo doorgeknipt en een tulpstekker aangesoldeerd en wat pinnen op de scart veranderd en die converter ertussen gezet. het werkt PER FEC TO.....!
Het is gelukt :)
Ik heb weer kleur beeld op mijn TV.
Ik heb alleen nog een extra convector gebruikt zodat ik niet hoefde te solderen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 11:17:
Het is gelukt :)
Ik heb weer kleur beeld op mijn TV.
Ik heb alleen nog een extra convector gebruikt zodat ik niet hoefde te solderen.
welk converter bedoel je? je had toch een kant een klare kabel met aan ene eind scart en andere eind audio en svideo stekkertjes? heb je soms van svideo naar tulp erbijgezet en dan bij je videokaart bijgeleverde tulp naar svideo? wordt dus wel erg lang die stekker...?

• ravenamp
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-04-2025
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 13:36:
ik ben ook van GF2 GTS naar 9700pro gegaan en stuite net als jij op zwart wit probleem.
Mijn dank aan deze persoon, zit al 3 weken met m'n radeon te prutsen en kwam er dankzij deze post achter per ongeluk m'n oude nvidia kabeltje (van s-video naar tulp) te gebruiken ipv de nieuwe in de radeon-doos :/ Ze zijn nagenoeg identiek, alleen de radeon-kabel heeft een paar connectors extra... :)

Verwijderd

geen dank :D
Pagina: 1