Toon posts:

6800 GT loopt 10sec vast in game, en gaat dan weer verder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Aopen 6800 GT loopt vast voor ongeveer 10 seconden in DOOM 3 en Far Cry (meer spellen heb ik nog niet uitgeprobeerd) vlak na dat het laden van het spel.
Dus zeg maar, hij laadt, en je komt in de level waar je laatst gebleven was.
Dan zie je al wat geflikker met textures en eventjes later loopt het beeld helemaal vast.
Dit duurt dan ongeveer 10 seconden, en dan loopt het spel weer. Heel spart. Dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Verder heb ik geen enkel probleem met de kaart. Hij is SUPER snel en draait perfect. _/-\o_
Ik moet er wel bij zeggen dat mijn systeem draait op een 300 W voeding.
Maar omdat ik niet veel in heb zitten trekt hij het nog prima.

Heeft iemand dit al eerder meegemaakt, en zo ja, hoe is dit op te lossen ?

Mijn specs:

PIV 2,6Ghz HT @ 3,1Ghz
2 x 512 MB Corsair value serie
P4P800-E Deluxe
Aopen 6800 GT @ 410/1130 Driver: 61.77

Ohja, en dit draait allemaal uiteraard op XP, SP2.

Ligt het aan de drivers ? Aan het overklocken ? of toch m'n voeding ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 08:35 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat heb je zelf al geprobeerd? Andere drivers is het eerste waar ik aan denk :)

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
Ik zou zo zeggen, klok 'm eerst eens terug en kijk dan naar je drivers :)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:47

Shunt

Boe

goh ik heb een 300 W voeding omdat er haast niets in zit :P
die kaart van je heeft alleen al MINIMAAL een goede 350 W voeding nodig MINIMAAL. advies neem een goede 400W + voeding. antec zalman Aopen enz enz enz

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:08

nexhil

BAM!

kan je nou zelf ook niet eventjes bedenken om hem eerst terug te klokken?

Verwijderd

Terugklokken en kijken of het helpt.
Zwaardere voeding lenen oid en kijken of het dat niet kan zijn :)

Sim-pel

Verwijderd

Topicstarter
nexhil schreef op 23 september 2004 @ 08:55:
kan je nou zelf ook niet eventjes bedenken om hem eerst terug te klokken?
Dit probleem ligt zeker niet alleen aan de hoge kloksnelheden van de kaart. Dit zeg ik omdat hij eerder wel op die snelheden gelopen heeft zonder vast te lopen.

En wat betreft m'n voeding, ook hier (alleen) zal het hoogstwaarschijlijk niet aan liggen. Als de voeding het niet zou trekken, zou ik niet kunnen klokken tot die hoge snelheden en niet te vergeten dat m'n processor ook aardig hoog geklokt is.
Dan zou die instabiel worden en spontane reboots geven, maar zeker niet alleen 10 seconden vastlopen en dan gewoon weer vrolijk verder gaan. :/

Daarom denk ik zelf dat het veel eerder aan de drivers ligt (en misschien wel de drivers in combinatie met SP2). Dus graag reacties van mensen die ook een 6800 GT hebben en de 61.77 drivers gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 09:06 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:47

Shunt

Boe

download speedfan en kijk eens naar je voedings waardes onbelast en dan eens als je de vidkaart gaat belasten. je kan een 6800 gt of ultra ook nog wel aan een 250 W voeding hangen maar dat is dus onbelast pas als hij een 3d ap gaat gebruiken gaat hij het echte vermogen trekken.

en dat klokken heeft er niets mee te maken want zolang hij een stabiele vcore krijgt die wschijnlijk los staat van het 5 en 12 v gedeelte maakt dat niet uit. echter je 5 en 12 v zakt finaal in als die vidkaart van je een beetje 3d bewerking moet gaan doen.

maar als je het zelf al weet waarom kom je dan hier ?
je zegt het zelf eigenlijk al te weten waar om vraag je hier dan nog wat er mis is ?
controleer het nu maar en sluit niets uit aub

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

Hij had misschien gehoopt op een bevestiging ? Misschien dat iemand anders exact hetzelfde meegemaakt en heeft die de oplossing gevonden ;)

Ontopic :

En als je niks anders meer weet : Gewoon windows opnieuw er op zetten...;)

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Topicstarter
Shunt schreef op 23 september 2004 @ 09:15:
download speedfan en kijk eens naar je voedings waardes onbelast en dan eens als je de vidkaart gaat belasten. je kan een 6800 gt of ultra ook nog wel aan een 250 W voeding hangen maar dat is dus onbelast pas als hij een 3d ap gaat gebruiken gaat hij het echte vermogen trekken.

en dat klokken heeft er niets mee te maken want zolang hij een stabiele vcore krijgt die wschijnlijk los staat van het 5 en 12 v gedeelte maakt dat niet uit. echter je 5 en 12 v zakt finaal in als die vidkaart van je een beetje 3d bewerking moet gaan doen.

maar als je het zelf al weet waarom kom je dan hier ?
je zegt het zelf eigenlijk al te weten waar om vraag je hier dan nog wat er mis is ?
controleer het nu maar en sluit niets uit aub
Goeie tip, ga ik eens proberen.

Maar volgens mij lees je niet helemaal wat ik geschreven heb. Er staat daar zwart op wit dat ik "DENK" (ik heb nooit gezegd dat ik het "WEET") dat het aan de drivers ligt in combinatie met SP2, en dat ik graag bevindingen van mensen lees die de zelfde kaart en de zelfde drivers gebruiken. Wellicht hebben zij ook hier last van terwijl ze een sterkere voeding hebben.
Snap je nou wat ik bedoel ?

Verwijderd

En anders wacht je toch eerst gewoon 10 seconde?

Ik zeg dat er een 99% kans is dat het aan de driver/sp2 combo ligt. Maar dan heb ik de vraag deed de pc dit ook al toen sp2 er nog niet op stond? Kun je al weer een paar zaken uitsluiten

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 09:23:
En anders wacht je toch eerst gewoon 10 seconde?

Ik zeg dat er een 99% kans is dat het aan de driver/sp2 combo ligt. Maar dan heb ik de vraag deed de pc dit ook al toen sp2 er nog niet op stond? Kun je al weer een paar zaken uitsluiten
Nee, dat deed hij niet voor SP2. Dus ik denk dat ik inderdaad als eerste een andere driver ga proberen.
Volgens mij kan ik dan beter de laatste WHQL driver proberen, en hopen dat Microsoft daar goed naar gekeken heeft voor wat betrfet de combinatie met SP2.

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07 19:32
Waarom is dit probleem zo totaal onbekend hier :?

Neway: lees je suf :)

http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=32759

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
kortom fastwrite uitzetten :)

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07 19:32
fast write uitzetten zorgt er alleen voor dat je bij cpu intensive games (veel) minder fps haalt. Bovendien is het ook niet dé oplossing, het stelt het probleem alleen maar uit. Zet fast writes maar eens uit en probeer dan nog verder over te klokken. Als je geen artefacts krijgt omdat je koeling niet goed is dan zul je al gauw weer freezes krijgen :(

Een ander "uitstel van executie" is je bios modden zodat je kaart 1,4 volt gebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door Benotti op 23-09-2004 18:57 ]

• djolaff
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-12-2024
Zit het goed met je tempraturen,
wand iemand hat precies hetzelfde en bij hem was het de warmte.

Verwijderd

Topicstarter
Nou mensen . . wat een gezeik allemaal zeg.

Uitzetten van Fast writes zorgde alleen maar voor nog meer instabiliteit dus heb ik hem gisteravond gauw weer aan gezet.
Ik heb m'n snelheden wat terug gebracht want ik zag dat opeens 3DMark03 ook er uit knalde bij de tweede test.
Toe was ik het zat en heb RivaTuner en de 61.77 drivers uninstalled, de WHQL 61.76 gedownload en er op gezet en daarna weer RivaTuner geinstalleerd.
Het gekke is dat ik nu met geen enkele mogelijkheid meer die oude snelheden kan behalen: 425/1130. Hier snap ik dus helemaal niks meer van !!!
Het lijkt er gewoon op als of die niet meer verder wil.

Ik draai nu op 410/1100 en dat gaat goed. 3Dmark03 puntjes op deze snelheden : 12064 dus dat is erg netjes. 8)

Freeze probleem in Far Cry schijnt nu ook opgelost te zijn. Maar toch vind ik het heel raar dat ik de snelheden waarop hij tot gisteravond op draaide niet meer aankan. :?
Pagina: 1